palindrom
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 20-02-02 20:05

Hej alle

det er måsle off-topic, men fik I også sendt en mail her kl 2002 20/02
2002?

Et ægte palindrom (skrives ens forfra og bagfra) sidst var der et i 1111
næste gang i 2112.

venlig hilsen

Martin

Fra : Analog

Dato : 20-02-02 21:20

In article <1f7x6ef.r041bp1t3yazmN%ammentorp@FJERNMIGget2net.dk>,
ammentorp@FJERNMIGget2net.dk (Martin Ammentorp) wrote:

> [...]
> 2002?
>
> Et ægte palindrom (skrives ens forfra og bagfra) sidst var der et i 1111

Fik ingen mail. Er også helst fri.

Hvor længe er klokken i øvrigt 20:20?
Et sekund?
En tiendedel af et sekund?
En hundrededel?
En tusindedel?
En titusindedel?

Og hvad er klokke i Peking, på Mars og på Betelguese når klokken er
20.20 der hvor du er???

....forstår du hvor jeg vil hen?

Niels

Fra : Peter Gersmann

Dato : 20-02-02 21:54

In article <SwTc8.170$if3.5535@news.get2net.dk>, Analog <Bandwidth@16.Hz>
wrote:

> Og hvad er klokke i Peking, på Mars og på Betelguese når klokken er
> 20.20 der hvor du er???
>
> ...forstår du hvor jeg vil hen?

Eh - off-topic?

Det er da en sød ting at dagen i dag er 20-02-2002. At vores tidsregning så
er lagt om undervejs og baseret på noget der ikke kan være sandt - tjah... Og
derfor man kan jo fint lave sin egen tidsregning - 10-11-01 efter Nyrup f.eks.

//Peter Gersmann

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-02-02 01:22

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Det er da en sød ting at dagen i dag er 20-02-2002. At vores
> tidsregning så er lagt om undervejs og baseret på noget der
> ikke kan være sandt - tjah...

Ja, det er vel en katolsk pave, der har taget en beslutning på et eller
andet tidspunkt (Gregorius?)?
I hvert fald er det med tiden (det fikserede tidspunkt= klokkeslet) vel
bare en fælles antaget standard. Det er nu også meget praktisk i mange
tilfælde :)

> Og derfor man kan jo fint lave sin egen tidsregning - 10-11-01
> efter Nyrup f.eks.

Ja, da, det kan man. Men det kræver at den store mængde af folk bruger
den samme standard. Nu var det jo sådan at Socialakrobaterne (©ATS)
mistede dyden (= DKs største parti) ved valget ... var det det den
10-11-01?
Ny tidsregning kunne jo også være, da V-K regeringen med DF som
støtteparti overtog den politiske magt - nå, ja, i hvert fald blev
regering.
Set fra min side, er det klart at starte fra år 0. Men bunden er
sandelig ikke nået endnu. Finanslovsforliget lover ikke godt.

Vedtagelsen af den --- hvordan kommer det til at gå?
Skal vi til at tælle baglæns?

Nej, lad os nu bare holde os til vedtagen tidsregning. Ellers finder jeg
da aldrig ud af MacOS X (se anden tråd med atomur i Frankfurt og
progammering?, tror jeg det er)

Må Gud tilgive mig for et OT indlæg ellers bliver jeg PISKet og xrayet
og andet maliciøst .... :)

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 21-02-02 14:56

mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Ja, det er vel en katolsk pave, der har taget en beslutning på et eller
> andet tidspunkt (Gregorius?)?

Åben Terminal.app i Mac OS X.
Skriv: cal 1752
Læg mærke til september.
Skriv: man cal
Læs og bliv glad.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 21-02-02 22:30

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Åben Terminal.app i Mac OS X.
> Skriv: cal 1752
> Læg mærke til september.
> Skriv: man cal
> Læs og bliv glad.

Det er smart!

Desværre er det forkert

Se på:

http://www.rmadsen.dk/kal/dk12b.htm#1752

http://www.rmadsen.dk/kal/dk15a.htm#1700

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-02 23:21

Thorkil Olesen <thorkil.spam-block@pip.dknet.dk> wrote:

> Det er smart!
>
> Desværre er det forkert

Må vi der endnu ikke har OS X ikke høre, hvad der sker?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-02-02 23:42

muenster@esenet.dk (Henrik Münster) writes:

> Må vi der endnu ikke har OS X ikke høre, hvad der sker?

Joda. Værsgo

janus@leika> cal 1752

January February March
Su Mo Tu We Th Fr Sa Su Mo Tu We Th Fr Sa Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3 4 1 1 2 3 4 5 6 7
5 6 7 8 9 10 11 2 3 4 5 6 7 8 8 9 10 11 12 13 14
12 13 14 15 16 17 18 9 10 11 12 13 14 15 15 16 17 18 19 20 21
19 20 21 22 23 24 25 16 17 18 19 20 21 22 22 23 24 25 26 27 28
26 27 28 29 30 31 23 24 25 26 27 28 29 29 30 31

April May June
Su Mo Tu We Th Fr Sa Su Mo Tu We Th Fr Sa Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3 4 1 2 1 2 3 4 5 6
5 6 7 8 9 10 11 3 4 5 6 7 8 9 7 8 9 10 11 12 13
12 13 14 15 16 17 18 10 11 12 13 14 15 16 14 15 16 17 18 19 20
19 20 21 22 23 24 25 17 18 19 20 21 22 23 21 22 23 24 25 26 27
26 27 28 29 30 24 25 26 27 28 29 30 28 29 30
31
July August September
Su Mo Tu We Th Fr Sa Su Mo Tu We Th Fr Sa Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3 4 1 1 2 14 15 16
5 6 7 8 9 10 11 2 3 4 5 6 7 8 17 18 19 20 21 22 23
12 13 14 15 16 17 18 9 10 11 12 13 14 15 24 25 26 27 28 29 30
19 20 21 22 23 24 25 16 17 18 19 20 21 22
26 27 28 29 30 31 23 24 25 26 27 28 29
30 31
October November December
Su Mo Tu We Th Fr Sa Su Mo Tu We Th Fr Sa Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 1 2
8 9 10 11 12 13 14 5 6 7 8 9 10 11 3 4 5 6 7 8 9
15 16 17 18 19 20 21 12 13 14 15 16 17 18 10 11 12 13 14 15 16
22 23 24 25 26 27 28 19 20 21 22 23 24 25 17 18 19 20 21 22 23
29 30 31 26 27 28 29 30 24 25 26 27 28 29 30
31

janus@leika> man cal

CAL(1) System General Commands Manual
CAL(1)

NAME
cal - displays a calendar

SYNOPSIS
cal [-mjy13] [[month] year]

DESCRIPTION

Cal displays a simple calendar. If arguments are not specified,
the cur­ rent month is displayed. The options are as follows:

-1 Display single month output (use if cal was built with -3 as
default to get older traditional output)

-3 Display prev/current/next month output (use if cal was built
with traditional -1 as default to get newer improved output)

-m Display Monday as the first day of the week. (The
default is Sunday.)

-j Display Julian dates (days one-based, numbered from
January 1).

-y Display a calendar for the current year.

A single parameter specifies the year (1 - 9999) to be displayed;
note the year must be fully specified: ``cal 89'' will not
display a calendar for 1989. Two parameters denote the month (1
- 12) and year. If no parameters are specified, the current
month's calendar is displayed.

A year starts on Jan 1.

The Gregorian Reformation is assumed to have occurred in 1752 on
the 3rd of September. By this time, most countries had
recognized the reforma­ tion (although a few did not recognize it
until the early 1900's.) Ten days following that date were
eliminated by the reformation, so the cal­ endar for that month
is a bit unusual.

HISTORY
A cal command appeared in Version 6 AT&T UNIX.

BSD June 6, 1993

--
"Only whimps use tape backup: real men just save their
important stuff unencrypted and let NSA mirror it."

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-02-02 00:22

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> [...]
> until the early 1900's.). Ten days following that date were
> eliminated by the reformation, so the calendar for that month

Aha! Så juleaften ligger sådan set to uger for tidligt?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-02-02 17:46

muenster@esenet.dk (Henrik Münster) writes:

> Aha! Så juleaften ligger sådan set to uger for tidligt?

Njah, det varierer åbenbart lidt hvornår de forskellige lande
anerkender reformationen. Som Thorkild pointerer bruges der åbenbart
en anden dato i Danmark.

Angående sit spørgsmål, så bør du muligvis flytte til Serbien:
http://www.navidadlatina.com/srbija/welcome.asp

Fra : Christian Bech

Dato : 22-02-02 10:36

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Åben Terminal.app i Mac OS X.
> Skriv: cal 1752
> Læg mærke til september.
> Skriv: man cal
> Læs og bliv glad.

Øv. Man bliver faktisk mindre glad, når man netop ikke kan læse i OS X.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-02-02 12:23

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Øv. Man bliver faktisk mindre glad, når man netop ikke kan læse i OS X.

cal er et standard unixprogram. Du vil derfor kunne se praecis det
samme, hvis du faa mklinux op paa 5300'eren.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 22-02-02 21:01

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> cal er et standard unixprogram. Du vil derfor kunne se praecis det
> samme, hvis du faa mklinux op paa 5300'eren.

Hør nu her, kloge Åge. Problemet er jo den manglende skærm og du får mig
ikke til at smække 5300'eren på en auditorieprojektor for at fumle med
linux. Tænk hvis programmørstaben eller mine studerende så mig - så
ville jeg blive endnu mere til grin end jeg er i forvejen.

Det er nok heller ikke realistisk at overbevise institutledelsen om, at
jeg har behov for en Solaris-maskine på kontoret.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-02-02 21:07

> [...]

> linux. Tænk hvis programmørstaben eller mine studerende så mig - så
> ville jeg blive endnu mere til grin end jeg er i forvejen.

Oev.

Bortset fra det saa tror jeg at hvis du kaster det ud som en
udfordring for de Linuxfanatikere der er i biksen, saa skal du se
loejer. Maaske kan det endda give dig status og haeder!

> Det er nok heller ikke realistisk at overbevise institutledelsen om, at
> jeg har behov for en Solaris-maskine på kontoret.

Var det ikke i denne gruppe at der var nogen der pegede hen imod
gratis Unixkonti?

Ellers kunne du MEGET hurtigt konvertere Dellen!

Fra : Christian Bech

Dato : 23-02-02 22:25

> [...]

> udfordring for de Linuxfanatikere der er i biksen, saa skal du se
> loejer. Maaske kan det endda give dig status og haeder!

Linuxfanatikerne er blevet nede i Universitetsparken. Vores bygning er
bygget for at skabe et reservat til Win2000-folkene.

> Var det ikke i denne gruppe at der var nogen der pegede hen imod
> gratis Unixkonti?

Hvis du kan huske min fine hjemmeside, så kan du nok også gætte, at jeg
allerede er blevet begavet med en Unix-konto.

> Ellers kunne du MEGET hurtigt konvertere Dellen!

Kunne JEG? Jeg har allerede fået dual-boot - ME og 2000 - på dellen, så
jeg tør ikke belaste den stakkels sys op'er mere. Desuden vil have
garanteret ikke tro på, at jeg har behov for det, omend jeg faktisk skal
undervise i Open Source som kunstform senere på året.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-02-02 22:42

> Linuxfanatikerne er blevet nede i Universitetsparken. Vores bygning er
> bygget for at skabe et reservat til Win2000-folkene.

Heh. Det tror jeg paa.

Naahja I var i det der CIT nogetnaerhed. Flittige jer.

> Hvis du kan huske min fine hjemmeside, så kan du nok også gætte, at jeg
> allerede er blevet begavet med en Unix-konto.

Men om du bruger den... Og i saa fald hvad du bruger den til, det er
svaert at sige.

> [...]
> garanteret ikke tro på, at jeg har behov for det, omend jeg faktisk skal
> undervise i Open Source som kunstform senere på året.

Hvad skal du bruge ME til som Windows2000 ikke kan klare?

Mit gaet starter med s og slutter med pil. Forskningsmidler....

Derudover vil jeg stadig holde paa du kunne konvertere den hurtigt.
Et lille CD boot, og lukke oejnene i 5 minutter. Vupti.

Fra : Christian Bech

Dato : 24-02-02 21:12

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Heh. Det tror jeg paa.
>
> Naahja I var i det der CIT nogetnaerhed. Flittige jer.

Meget flittige. Fx har vi gjort os fortjent til et glaspalads, så vi til
forveksling ligner et privat IT-firma.

> Men om du bruger den... Og i saa fald hvad du bruger den til, det er
> svaert at sige.

Printning af websider - indtil jeg fandt ud af at forvrængede æ, ø, å'er
var et skrifttypeproblem på Mac'en.

Setiathome kører også fornuftugt på en O2'er.

> Hvad skal du bruge ME til som Windows2000 ikke kan klare?
>
> Mit gaet starter med s og slutter med pil. Forskningsmidler....

Fuldstændigt rigtigt. Myst kan ikke køre under NT, så enten skulle vi
ignorere det kulturhistoriske fænomen eller også måtte universitetet
punge ud.

Jeg tror ikke du får nogen til at hoppe på, at jeg spiller Myst for min
fornøjelses skyld.

> Derudover vil jeg stadig holde paa du kunne konvertere den hurtigt.
> Et lille CD boot, og lukke oejnene i 5 minutter. Vupti.

Hvordan skal jeg opdatere mine hjemmesider, hvis Word er forsvundet?

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-02-02 22:12

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Printning af websider - indtil jeg fandt ud af at forvrængede æ, ø, å'er
> var et skrifttypeproblem på Mac'en.

Altid. Jeg har et databaseproblem af samme skuffe. Ret irriterende

> Setiathome kører også fornuftugt på en O2'er.

De er dejlige. Unixudgaven af Windows95. Check om lp kontoen har et
password..

> [...]
> punge ud.
>
> Jeg tror ikke du får nogen til at hoppe på, at jeg spiller Myst for min

Jeg troede ellers det var det eneste spil hvor frameraten ikke gjorde
dig søsyg.

> Hvordan skal jeg opdatere mine hjemmesider, hvis Word er forsvundet?

Dvs en ændring fra "en opdatering hvert fjerde år" til "en opdatering
næste gang jeg får en ny maskine"?

Forskellen er?

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 25-02-02 16:29

Det er ligegodt Sørens som min tråd har udviklet sig!

-- i det hele taget noget jeg mener vi kunne stramme op på herinde: Lave
nye tråde, når vi skifter emne - det kunne jo være nogen kunne få glæde
af at vide hvad der skrives om, det fremgår langt fra altid af tråden.

de allervenligste hilsener (dette absolut ikke skrevet for at punke
nogen)

Martin

Fra : Christian Bech

Dato : 25-02-02 21:53

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Altid. Jeg har et databaseproblem af samme skuffe. Ret irriterende

For mig kunne det så løses med 'Get all fonts'.

> De er dejlige. Unixudgaven af Windows95. Check om lp kontoen har et
> password..

lp? Hvis ikke, vil du så have et praj eller vil du hellere bare have et
root password?

> Jeg troede ellers det var det eneste spil hvor frameraten ikke gjorde
> dig søsyg.

Jeg kan skam snildt følge med til moderne, dynamiske spil som fx
MozPong, der også burde kunne køre på din maskine.

> Dvs en ændring fra "en opdatering hvert fjerde år" til "en opdatering
> næste gang jeg får en ny maskine"?

Nej hør nu. For tiden er der på en enkelt underside opdateringer på
ugentlig basis.

> Forskellen er?

Fremover planlægger jeg ikke at købe en ny maskine hvert fjerde år. Det
var udelukkende 5300'eren, der ødelagde den statistik. C64´eren,
Amigaen, 386SX'eren fungerede alle længere og iMac'en funker da endnu.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-02 02:14

> lp? Hvis ikke, vil du så have et praj eller vil du hellere bare have et
> root password?

Næh. Så har du en god grund til at ringe til din systemdims, og sige
at han/hun ikke er helt færdige.

> Jeg kan skam snildt følge med til moderne, dynamiske spil som fx
> MozPong, der også burde kunne køre på din maskine.

MozPong? MozillaSponge? Hmm. Det vil jeg overveje.

Gik i ren nostalgi. Fandt "Crystal Quest" som jeg spillede i pauserne
dengang jeg skrev Dat A opgave (den hvor piltasterne ikke virkede).
Uha det er svært på en pegeplade.

> Nej hør nu. For tiden er der på en enkelt underside opdateringer på
> ugentlig basis.

En rå Word-fil. "Jamen, det er for at vise at det er et
multi-medie-medie. Herudover vil jeg kun have at folk med det rigtige
software kan finde ud af at komme til timerne".

> Fremover planlægger jeg ikke at købe en ny maskine hvert fjerde år. Det
> var udelukkende 5300'eren, der ødelagde den statistik. C64´eren,
> Amigaen, 386SX'eren fungerede alle længere og iMac'en funker da endnu.

Men på _arbejdet_? Din Dell holder ikke fire år.

(Og så kan du jo bare installere OpenOffice, så er du med igen, eller
Netscape Communicator til at opdatere væmmesider med).

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-02-02 10:59

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Hvordan skal jeg opdatere mine hjemmesider, hvis Word er forsvundet?

Du opdaterer vel for fanden ikke din hjemmeside med Wøård?! Jeg
tilbyder hermed at 1) Systemskifte din Delle, og 2) Give dig et 30
min. kursus i opdatering af website uden Wøård - hvios du til gengæld
spreder noget god diskurs på studiet. Hvor mange går der forresten
der?

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 26-02-02 19:00

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Du opdaterer vel for fanden ikke din hjemmeside med Wøård?!

Nej, men det kunne jeg vidst lige så godt. Jeg bliver betalt for at
undervise og ikke for at webdesigne, så jeg har valgt en yderst
prisbillig løsning: hvid baggrund, sort skrift. Begge dele er dog
defineret i Dreamweaver.

> [...]
> min. kursus i opdatering af website uden Wøård - hvios du til gengæld
> spreder noget god diskurs på studiet. Hvor mange går der forresten

Nogle få hundrede stykkker efterhånden (jeg aner det kort sagt ikke) .
Vi har jo kun været i luften i en fem års tid som en
kombinationsuddannelse mellem Datalogi, Informations- og Medievidenskab
og De Æstetiske Fag v. Århus Universitet.

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-02-02 02:29

> [...]

> programmørstaben eller mine studerende så mig - så ville jeg blive
> endnu mere til grin end jeg er i forvejen.

Hvor underviser du og i hvad? Hvis du nu fik en fnise-garanti, hvad
ville du så bruge kombinationen af Linux og projekter til i
undervisningssammenhæng?

-j

Fra : Christian Bech

Dato : 23-02-02 22:25

http://www.multimedia.au.dk/

> og i hvad?

Jeg er en af de meget få mennesker herhjemme, der underviser i
Multimedieæstetik. Om vores begrænsede antal skyldes eksklusivitet eller
at alle andre blot finder det håbløst uinteressant, skal jeg ikke gøre
mig klog på, men det er nok det sidste.

> Hvis du nu fik en fnise-garanti, hvad
> ville du så bruge kombinationen af Linux og projekter til i
> undervisningssammenhæng?

Det kan faktisk begrundes. Sidste (eller forrige) år fik Linux
kunstprisen på Ars Electronica-festivalen i Linz. Jeg planlægger at
slutte semestret af med et tema om Open Source som kulturfænomen
(faktisk er det bare et ondt trick for at få datalogerne til at blive
hængende).

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-02-02 22:45

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Jeg er en af de meget få mennesker herhjemme, der underviser i
> Multimedieæstetik.

De bedste traenere findes paa sidelinien?

Ingen grimme videoer her, eller holder du dig til at bandlyse
blinkende, lila tekst paa websider?

> slutte semestret af med et tema om Open Source som kulturfænomen
> (faktisk er det bare et ondt trick for at få datalogerne til at blive
> hængende).

For non-datalogerne kan du fremfoere at HTML-verdenen paa godt og ondt
er Open Source... Kig paa kildeteksten og se hvordan det er gjort.

Fra : Christian Bech

Dato : 25-02-02 21:53

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> De bedste traenere findes paa sidelinien?

Nu bliver du for enigmatisk.

> Ingen grimme videoer her, eller holder du dig til at bandlyse
> blinkende, lila tekst paa websider?

Jeg foretrækker at forholde mig teoretisk til tingene fremfor at plumre
det hele til med eksempler. Hvorfor kigge på primærmateriale, når man i
stedet kan læse tysk teori?

Design er måske ikke overraskende ikke en del af mit fag.

Det tema har vi hygget os med i det forløbne semester: http://jodi.org/

--
Christian

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-02-02 00:03

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> Det tema har vi hygget os med i det forløbne semester: http://jodi.org/

Øøøhh? Det er vel nok pænt. Masser af farver. Men er farvevalget trods
alt ikke lidt hårdt?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 26-02-02 19:00

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Øøøhh? Det er vel nok pænt. Masser af farver. Men er farvevalget trods
> alt ikke lidt hårdt?

Øv. De har opdateret. Før var der en fin side med en masse mærkelige
tegn, men hvis man kiggede i source var der den fineste ascii-art.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-02 02:17

> Nu bliver du for enigmatisk.

Sludder. Hvem vil sætte en professor til at udvikle et stort program
der skal bruges i praksis? Nej, de skal skrive spændende bøger om
bitpillerier.

> Design er måske ikke overraskende ikke en del af mit fag.

SÅ skal du have FrontPage! Midlet helliger målet. Og så behøver du
heller ikke Wørd.

> Det tema har vi hygget os med i det forløbne semester: http://jodi.org/

Nu har je gkigget. Der er så ringe signal at jeg får noget der ligner
det som TV-et producerer hvis man pakker det ind i hønsenet.

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 26-02-02 19:00

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Sludder. Hvem vil sætte en professor til at udvikle et stort program
> der skal bruges i praksis? Nej, de skal skrive spændende bøger om
> bitpillerier.

Nåeh, det var nok den første præmisse, jeg ikke kunne se mig selv i fht.

> SÅ skal du have FrontPage! Midlet helliger målet. Og så behøver du
> heller ikke Wørd.

Jeg har en fin dims fra Macromedia, den slår vist lige til.

> Nu har je gkigget. Der er så ringe signal at jeg får noget der ligner
> det som TV-et producerer hvis man pakker det ind i hønsenet.

Tillykke. Du har bestået mit kursus. Vil du have dit Master of
Multimedia Arts bevis tilsendt eller vil du afhente det?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-02 22:31

bechd@mac.com (Christian Winther Bech) writes:

> Nåeh, det var nok den første præmisse, jeg ikke kunne se mig selv i fht.

Bedst? Jamen saa maa du undskylde.

> Tillykke. Du har bestået mit kursus. Vil du have dit Master of
> Multimedia Arts bevis tilsendt eller vil du afhente det?

Altsaa, Tekst-TV sider.

Du kan sende det til faxen paa arbejde - saa har knaegten noget at farvelaegge.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-02-02 10:48

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Jeg er en af de meget få mennesker herhjemme, der underviser i
> Multimedieæstetik.

Interessant. Hvor finder man din hjemmeside?

> Det kan faktisk begrundes. Sidste (eller forrige) år fik Linux
> kunstprisen på Ars Electronica-festivalen i Linz.

Fik Linux en kunstpris på Ars Electronica? Linux som OS?

> Jeg planlægger at slutte semestret af med et tema om Open Source som
> kulturfænomen (faktisk er det bare et ondt trick for at få
> datalogerne til at blive hængende).

Kult. Seje tider. Du sender bare Dellen forbi mig, så returnerer jeg
den som en ny og bedre maskine: Linux, KDE2, LyX og sager.

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 26-02-02 18:59

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Interessant. Hvor finder man din hjemmeside?

Er du sikker på du vil se den?

> Fik Linux en kunstpris på Ars Electronica? Linux som OS?

Jeps.

> Kult. Seje tider. Du sender bare Dellen forbi mig, så returnerer jeg
> den som en ny og bedre maskine: Linux, KDE2, LyX og sager.

Tak for tilbuddet, men jeg er bange for, at det vil gå ud over min
mulighed for at kede med Powerpoint-slides.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 26-02-02 21:25

bechd@mac.com (Christian Winther Bech) writes:

> Er du sikker på du vil se den?

Ja.

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 27-02-02 12:53

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Ja.

Du er selv ude om det. Den er ROT-13 krypteret for at beskytte svage
sjæle:

uggc://jjj.zhygvzrqvn.nh.qx/~pjo/zznrfg/vaqrk.ugzy

Der er frit valg mellem at græmmes eller græde.

HVis det var fordi, at du var interesseret i et overblik over selve
faget, er det nok mere informativt, at kigge på en af mine kollegers
kursussider:

http://www.multimedia.au.dk/~mbrein/MMAEII-Master.htm
http://www.multimedia.au.dk/%7Embrein/MMAE2002

Vi arbejder på at få webmasteren til at lave en matrice for kursussider,
da det burde være åbenlyst, at det ikke er noget vi gider bruge den
store tid på.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-02-02 22:29

bechd@mac.com (Christian Winther Bech) writes:

> Tak for tilbuddet, men jeg er bange for, at det vil gå ud over min
> mulighed for at kede med Powerpoint-slides.

Noep. PDF dem foerst.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-02-02 01:19

> Jeps.

Gider du uddybe?

-j

--
"Bliv brun på 12 minutter"
Reklame for solcenter

Fra : Christian Winther Be~

Dato : 27-02-02 12:44

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Gider du uddybe?

I stedet for at jeg sludrer (det koster timeløn) kan jeg henvise til
begrundelsen: http://prixars.aec.at/history/jurybegr/1999/E99www.html

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 21-02-02 15:26

Tiden efter Nyrup som fælles tidsregning?

Næ nej, der har macbrugerne jo deres helt egen standard.

Man skal bare vente til backupbatteriet løber tør for strøm, herefter
vil tidspunktet for verdens begynendelse åbenbares for alle
rettroende...

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-02-02 10:14

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> regering.
> Set fra min side, er det klart at starte fra år 0.

Genåbenbarelsen af Amdis åsyn på den palindromiske dato kunne også være
et skæringspunkt.
Husk imidlertid, at der ikke er noget tidsrum, der hedder år 0 i den
nugældende officielle tidsregning. År +1 følger umiddelbart efter år ÷1.
Dette vil også skulle gælde, hvis man vil konstruere en ny tidsregning i
forhold til markante begivenheder i nyeste tid. Dette er selv sagt
vigtigt at huske, hvis Mac'ens ur skal omstilles i forhold hertil, da
systemet også vil skulle forholde sig til filer, der er oprettet før
skæringstidspunktet. Også dette tidsregningsproblem vil Mac-verdenen dog
med sikkerhed være i stand til at tackle.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-02-02 08:25

Martin Ammentorp <ammentorp@FJERNMIGget2net.dk> wrote:

> [...]
> 2002?
>
> Et ægte palindrom (skrives ens forfra og bagfra) sidst var der et i 1111

Der er da også et i nat kl. 02.22

22.02.2002.02.22 eller hvad ???????????????????

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-02-02 08:58

In article <1f7zzbp.1s4firwym76dcN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> 22.02.2002.02.22 eller hvad ???????????????????

nej i aften: 22.02 2002 20.22

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 22-02-02 09:23

> nej i aften: 22.02 2002 20.22

Ja selvfølgelig.

23.02 2002 20.32
24.02 2002 20.42
25.02 2002 20.52

--
Med venlig hilsen Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 27-02-02 08:10

Martin Ammentorp <ammentorp@FJERNMIGget2net.dk> wrote:

> Et ægte palindrom (skrives ens forfra og bagfra) sidst var der et i 1111
> næste gang i 2112.

Nej. Der er et palindrom på et hvilket som helst tidspunkt.

Det er blot et spørgsmål om at vælge den rigtige tidsregning.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.