Tomatsuppen er for stærk
Fra : Heidi

Dato : 20-02-02 15:56

Jeg har fået lavet en ordentlig spand tomatsuppe, som er blevet lige
rigeligt stærk (der er karry, jalapenochili, salt, peber og krydderurter i).

Er der nogen der har en ide til hvad der kan kommes i, så det tager det
brændende? Jeg ved godt jeg bare kan pøse nogle flere tomater eller
noget vand i, men det skal helst ikke være noget der giver flere liter
ekstra suppe.
Er det noget med at man med held kan koge en rå kartoffel med, eller er
det en skrøne?

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-02-02 16:13

Heidi wrote:

> [...]
> ekstra suppe.
> Er det noget med at man med held kan koge en rå kartoffel med, eller er

Jeg mener at den rå kartoffel er til når man har lavet suppen for salt.
Det kan godt være at det bare er mig der har underlige vaner, men jeg
ville servere suppen med kold creme fraiche, det smager bare rigtig godt
til stærke ting.

/Trine

Fra : Heidi

Dato : 20-02-02 18:08

"Trine Kornum Christiansen" <tkc@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3C73BCF2.13D4A6CD@mail.dk...

> Jeg mener at den rå kartoffel er til når man har lavet suppen for salt.

Nå ja, det har du da vist ret i

> Det kan godt være at det bare er mig der har underlige vaner, men jeg
> ville servere suppen med kold creme fraiche, det smager bare rigtig godt
> til stærke ting.

Det havde jeg også tænkt mig - men var bare bange for at den alligevel
var for stærk...

Fra : bjarnehk

Dato : 20-02-02 16:32

"Heidi" <SLETnyhedDETTE@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mvh. Heidi
> SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!
> "Time is fun when you're having flies" - Kermit

Tilsæt sukker, lyder måske lidt underligt, men det tager
den skarpe smag af Chilli. Prøv med en lille portion først,
Min smag er måske ' ødelagt' efter mange år i østen
men nogle dråber Fish Sause giver en god smag til tomatsuppe.

2nd forslag tilsæt ris. De tager også den skarpe chilli smag

Fra : Heidi

Dato : 20-02-02 18:09

"bjarnehk" <bjarnehk@netvigator.com> skrev i en meddelelse news:a50fhg$ev51@imsp212.netvigator.com...

> "Heidi" <SLETnyhedDETTE@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> i).

> Tilsæt sukker, lyder måske lidt underligt, men det tager
> den skarpe smag af Chilli. Prøv med en lille portion først,

Det vil jeg prøve - tak for forslaget.

Fra : Jakob Strandgaard An~

Dato : 20-02-02 18:45

Du kunne jo også prøve med Cream Fraish, eller noget der ligner. Det skulle
kunne tage den stærke smag

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 20-02-02 18:10

"Heidi" skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har en ide til hvad der kan kommes i, så det tager det
> brændende?

Jeg ville også satse på creme fraice - som jeg under alle omstændigheder
ville servere til Tomatsuppe, ikke kun fordi den er blevet for stærk, men
fordi det smager himmelsk. Ud over at du kan servere creme fraicen til, kan
du komme lidt i inden du servere suppen - suppen må ikke koge efter du har
tilsat creme fraicen.

Kåre.

Fra : zcully

Dato : 20-02-02 19:57

Jeg gjorde det samme som dig på et tidspunkt og jeg pressede en halv citron
deri!! Det hjalp faktisk også ret godt og smagte tilmed godt

/Zcully

Fra : Heidi

Dato : 20-02-02 19:59

"zcully" <zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c73f168$0$18457$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Jeg gjorde det samme som dig på et tidspunkt og jeg pressede en halv citron
> deri!! Det hjalp faktisk også ret godt og smagte tilmed godt

Tak for alle svarene - jeg forsøger mig med både citronsaft, sukker og
creme fraiche inden serveringen i morgen