Til skoler: Interforbindelse... Andet en S~
Fra : Lars Kvorning

Dato : 25-01-01 16:30

Hej!

Vi skal have opgraderet vores Internet-forbindelse fra en 128K/bit til noget
højere - gerne 512K/bit.

Men, men... Hvordan skal vi gøre det?

Vi har en Sektornetforbindelse nu, med status "POP med CAR-værdi - I
nabocentral". Vi kan IKKE få ADSL. Dermed mener jeg at valget bliver noget
sværere.

Vi skal give 10.900 kr. +moms i kvartalet for en 512-forbindelse hos
Sektornet.

Jeg har ringet rundt til mange forskellige udbydere, Tele Danmark,
Cybercity, WebPartner A/S og et par mindre selskaber. Alle med det samme
spørgsmål: Hvor ligger skolen? Altså om deres kabel kan komme helt til
Skals. Og gennemgående meget høje etableringsomkostninger - typisk over
20.000 kr. +moms. Og så tager de trafikafgift for udenlandstrafik!!

Derudover har jeg ringet til UUNet. Det er verdens største Internetudbyder.
90.000 ansatte. Alle store internetudbydere, dog ikke Tele Danmark, benytter
dette firma som "vej ud til udlandet".

Det var virkelig en positiv oplevelse:

For det første fik jeg med det samme fat i en sælger. Han vidste utrolig
meget! Han fortalte om alt hvad UUNet står for: De garanterer en masse tal
for ping-tider til forskellige steder rundt omkring i verden. Derudover
garanterer de en forbindelse på størrelse med det man køber til alle steder
i verden - hele tiden. Oppetiden garanteres også på en meget høj
procent-sats. Men udover det, så betyder det at hvis forbindelse går ned,
kontakter de dig omgående og finder en løsning på problemet. Hvis ikke, så
får du en dag gratis for hver time forbindelsen er nede.

Oprettelsen koster kun 4500 kr. - dog med en kontrakt på 2 år. Han spurgte
aldrig hvor i landet det var. Så spurgte jeg ham: "Hvis du vil være kunde
hos os, så gør vi alt for at få "gravet" et kabel ned."

Prisen: Ja, en 384 K/bit for det samme som en 512 koster hos Sektornet. Men
efter et år, falder den til 7200 kr.

Mit spørgsmål går egentlig på: Er der nogle skoler som har sagt nej tak til
Sektornet og har forbindelsen hos andre udbydere???

Erfaringer modtages gerne!

Hilsen Lars Kvorning

Fra : Kasper

Dato : 26-01-01 17:12

Du kunne også købe X antal Proaccess ISDN forbindelser.

Det koster 2000,- i oprettelse (tror jeg nok) og 1500 + moms i kvartalet pr.
forbindelse.

Mvh Kasper

Fra : Peter Larsen

Dato : 26-01-01 22:29

"Kasper" <kasper@cNsOtSrPiAkMe.dk> wrote in message
> Du kunne også købe X antal Proaccess ISDN forbindelser.
>
> Det koster 2000,- i oprettelse (tror jeg nok) og 1500 + moms i kvartalet
pr.
> forbindelse.

+ oprettelse af selve isdn forbindelsen og afgiften i kvt. for at have
den...

Oprettelse
eksl. eventuelt teknikerbesøg

Ny oprettelse ved manglende stik på adressen 1400 kr
Ny oprettelse ved eksisterende stik på adressen 950 kr

Abonnement pr. kvartal i kr.

Hele landet 490 kr

men ellers ja.. :)

regards, Peter Larsen

Fra : Kasper

Dato : 26-01-01 23:25

"Peter Larsen" <samsoe@samsoe.nu> wrote in message

> [...]
> eksl. eventuelt teknikerbesøg
>
> Ny oprettelse ved manglende stik på adressen 1400 kr
> Ny oprettelse ved eksisterende stik på adressen 950 kr

Ups, der var vidst et par udgifter jeg havde overset. :)

Mvh Kasper