skal vi ikke grine lidt af os selv?
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 23:33

En artikkel om den frygtede lidelse versionitis har fundet vej til wired
magazine

<http://www.wired.com/news/mac/0,2125,50329,00.html>

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Storm

Dato : 20-02-02 09:18

> <http://www.wired.com/news/mac/0,2125,50329,00.html>

Jeg tænkte nok Morten var et dæknavn.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 10:27

In article <1f7wchm.1s62tr4171li2sN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Jeg tænkte nok Morten var et dæknavn.

Jeg gad ellers godt eje versiontracker, deres banner
reklameindtægter må være ganske betydelige.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Besides, if you can't get a decent kernal panic or two in a month,
what's the point of living?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-02-02 13:19

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> En artikkel om den frygtede lidelse versionitis har fundet vej til
> wired magazine

Apropos...
Spøjst at ingen endnu har kommenteret 10.1.3?

-j

--
"Only whimps use tape backup: real men just save their
important stuff unencrypted and let NSA mirror it."

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 13:46

In article <m34rkcgxca.fsf@mymlan.netcetera.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Spøjst at ingen endnu har kommenteret 10.1.3?

Jammen, så vil jeg erklære mig for syg, idet jeg _har_ hentet og
installeret. Første skridt mod helbredelse af psykiske lidelser er som
regel sygdomserkendelse...

Fra : Michael Holm

Dato : 20-02-02 14:11

> Jammen, så vil jeg erklære mig for syg, idet jeg _har_ hentet og
> installeret. Første skridt mod helbredelse af psykiske lidelser er som
> regel sygdomserkendelse...

enig det er en gammel nyhed 10.1.3, har kørt med den på jobbet siden i
morges - selv om jeg har lidt nervøse trækninger over at jeg først
kan installere den på hjemmeimac'en, iaften

Det hjælper selvfølgelig på det når man endag får fast forbindelse
derhjemme, så man øjebliklig kan installere over nettet

--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 15:27

In article <1f7wpwh.1pkoedb175fbj2N%virkerikke@anthro.dk>,
virkerikke@anthro.dk (Michael Holm) wrote:

> Det hjælper selvfølgelig på det når man endag får fast forbindelse
> derhjemme, så man øjebliklig kan installere over nettet

hvad har du bestilt? 200mm råt kobber med direkte feed til UNI-C?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-02 16:13

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> hvad har du bestilt? 200mm råt kobber med direkte feed til UNI-C?

Det bliver det skam ikke øjeblikketligt af.

Næh, synske computere som kan forudse hvad man vil bruge, og begynder
at hente det et par dage i forvejen.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Michael Holm

Dato : 20-02-02 16:16

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> [...]

LOL

> Det bliver det skam ikke øjeblikketligt af.
>
> Næh, synske computere som kan forudse hvad man vil bruge, og begynder
> at hente det et par dage i forvejen.

Netop, det er simpelthen at indstille ens perception, på de højere
bølgelængder.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 16:41

In article <1f7wvs0.sm7lvz18a6474N%virkerikke@anthro.dk>,

> LOL

du skrev jo en "fast forbindelse"

- De har vist en af de bedre på Christiania, kan du ikke montere en
kabelrulle på cyklen og tage vandbussen når du (engang) kommer på
arbejde?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 16:38

In article <kkwux8b318.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Næh, synske computere som kan forudse hvad man vil bruge, og begynder
> at hente det et par dage i forvejen.

hvad med den softwarefrie computer? (ikke fri software!)

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-02 22:18

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> hvad med den softwarefrie computer? (ikke fri software!)

Det må du vist uddybe lidt mere førend jeg forstår hvad du mener...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 05:09

In article <kkzo234zu6.fsf@mimer.null.dk>,

> Det må du vist uddybe lidt mere førend jeg forstår hvad du mener...

computeren der ikke behøver software for at kunne opfylde dine digitale
behov

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-02 05:13

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> computeren der ikke behøver software for at kunne opfylde dine digitale
> behov

Du mener en Windowsmaskine med Media Player?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 05:26

In article <kklmdn4gmi.fsf@mimer.null.dk>,

> Du mener en Windowsmaskine med Media Player?

er windows og mediaplayer ikke software ?

nej, det går videre end din synske computer, den behøver ikke software.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-02 15:07

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> writes:

> Apropos...
> Spøjst at ingen endnu har kommenteret 10.1.3?

Min bærbare er sneet inde Ellers havde jeg skam opgraderet.

Har du nogen kommentarer?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-02-02 15:18

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Min bærbare er sneet inde Ellers havde jeg skam opgraderet.

"Nederen", som københavnerne siger.

Lyder meget jysk at sne (sin PoweBook) inde. Husker det selv fra
dengang jeg boede på storkollektiv i Vendsyssel (en slags landsby
mellem Præstbro og Voersaa): Jeg skulle cykle fire kilometer for at nå
skolebussen kl. 7:10 for at være i gymnasiet kl. 8:15. I vinteren 1993
var det dårlig muligt at åbne hoveddørem - og det var vel at mærke
langt tid før jeg kom på netttet.

> Har du nogen kommentarer?

Min kollegas PowerBook kan atter vågne fra vågeblus. Selv har jeg ikke
installere OSX på min maskine.

-j

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-02 15:23

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> writes:

> "Nederen", som københavnerne siger.

Det går nok. Så lufter jeg Windowsen i stedet. Opmærksomme læsere
vil bemærke at denne er sat anderledes op end Mac'en.

Pedanter vil iøvrigt nok mene at det er mig der er sneet inde, men det
holder ikke.

> [...]
> skolebussen kl. 7:10 for at være i gymnasiet kl. 8:15. I vinteren 1993
> var det dårlig muligt at åbne hoveddørem - og det var vel at mærke

Men du var lykkelig!

> Min kollegas PowerBook kan atter vågne fra vågeblus. Selv har jeg ikke
> installere OSX på min maskine.

Buh! Skulle du ikke forestille at være sådan en Unixdims? Eh?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-02-02 16:06

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Buh! Skulle du ikke forestille at være sådan en Unixdims? Eh?

En "Unixdims" ligefrem? Det ved jeg sørme ikke rigtigt. Det må være op
til øvrigheden at afgøre. Hvad min Pismo angår, så siger den:

janus@leika> uptime
3:56pm up 4 day, 2:52, 1 user, load average: 0.08, 0.07, 0.07

janus@leika> uname -a
Linux leika 2.4.12 #2 Thu Oct 18 14:41:03 GMT 2001 ppc unknown

og det er vel også en slags svar?

-j

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-02 16:14

Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> writes:

> En "Unixdims" ligefrem? Det ved jeg sørme ikke rigtigt. Det må være op
> til øvrigheden at afgøre. Hvad min Pismo angår, så siger den:

Jævnfør dit arbejde. Men det er måske som designer?

> [...]
>
> janus@leika> uname -a
> Linux leika 2.4.12 #2 Thu Oct 18 14:41:03 GMT 2001 ppc unknown

Det må jo siges at snerpe. Du kan ikke holde den i luften mere end et
par dage af gangen?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-02-02 16:22

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Jævnfør dit arbejde. Men det er måske som designer?

Bestemt ikke designer.

> Det må jo siges at snerpe. Du kan ikke holde den i luften mere end
> et par dage af gangen?

hehe... pointen var nærmere at jeg ind i mellem rebooter i MacOS

-j

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 20-02-02 22:34

> Det må jo siges at snerpe. Du kan ikke holde den i luften mere end et
> par dage af gangen?

[thomas@dogbert thomas]$ uname -a
Linux dogbert.gen-v.net 2.4.10-12a #1 Tue Oct 9 04:29:39 EDT 2001 ppc unknown
[thomas@dogbert thomas]$ uptime
10:31pm up 84 days, 12 min, 8 users, load average: 0.00, 0.00, 0.00

Pokkers strømafbrydelser. Det er i øvrigt min server. Min
arbejdsstation er en Celeron, men den crasher somme tider på grund af
et suspekt TurboTV kort.

Hvad er folks erfaringer med Mac OS X? Bortset fra opdateringer, hvad
er så den hyppigste årsag til genstart? Kernel panikker systemet
stadig når man stresser det ved at hotplugge FireWire enheder?

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Peter Kiil

Dato : 20-02-02 23:07

in article m3sn7vhm8b.fsf@gen-v.net, Thomas Bjorn Andersen at
tbamacnews@gen-v.net wrote on 20/02/02 22:33:

> Hvad er folks erfaringer med Mac OS X? Bortset fra opdateringer, hvad
> er så den hyppigste årsag til genstart? Kernel panikker systemet
> stadig når man stresser det ved at hotplugge FireWire enheder?

[www:/] arpetkii% uptime
10:58PM up 57 days, 23:52, 3 users, load averages: 0.04, 0.04, 0.05

Jeg har ikke genstartet min server siden jeg opdaterede til 10.1.2, og jeg
plugger fra tid til anden en FW disk på den. Jeg kan ikke huske om den har
crashet.

Min G4 arbejdsstation er faktisk heller aldrig gået ned. Så indtil videre er
opdateringer den eneste grund til at genstaret for mit vedkommende.

--
/peter

"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-02 03:54

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> writes:

> Pokkers strømafbrydelser. Det er i øvrigt min server. Min

Købe UPS, ja? Finfin løsning til den slags problemer.

> Hvad er folks erfaringer med Mac OS X? Bortset fra opdateringer, hvad
> er så den hyppigste årsag til genstart? Kernel panikker systemet
> stadig når man stresser det ved at hotplugge FireWire enheder?

Jeg har været ude for at systemet blev så forvirret at Dock'en frøs.
Her fiksede en genstart problemet. Men det er få gange. Jeg tror
ikek det er selve OS X men mere Aqua som mangler noget
overvågningskode.

Docken kommer iøvrigt igen hvis man killer den

Jeg synes generelt det blev bedre (ukonkret men bedre bliver det ikek)
efter 10.1.2. Jeg er spændt på om 10.1.3 også fikser det
"vågne-op-fra-dvaleproblem" jeg også har haft.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 05:08

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Hvad er folks erfaringer med Mac OS X? Bortset fra opdateringer, hvad
> er så den hyppigste årsag til genstart? Kernel panikker systemet
> stadig når man stresser det ved at hotplugge FireWire enheder?

min erfaring: ingen

Jeg har ikke haft én eneste kernel panik med 10.1x - heller ikke når jeg
hotplugger FW enheder. De hyppigste kernel paknikker jeg har set
beskrevet under 10.1x er i forbindelse med PPP på MP'ere.

Agua har jeg kun kunnet aflive ved at slå buffere til på Classic vinduer
under +10.11. (alle brugerens processer går med ned, aqua genstartes og
man kan logge ind på ny)

Ellers er den eneste uregelmessighed jeg har oplevet:

I sidste uge oplevede jeg at configd gik ned og ikke ville starte igen -
her var genstart eneste løsning, idet jeg hverken kunne ændre de
netværksindstillinger som jeg skulle lave eller starte programmer
(terminal) - Jeg kunne heller ikke logge ud og lukke ned, og da jeg ikke
havde en ekstra maskine ved hånden og kunne ssh til G4'eren var
løsningen -> ctrl+cmd+start

Fra : Michael Holm

Dato : 21-02-02 21:41

> [...]
>
> Agua har jeg kun kunnet aflive ved at slå buffere til på Classic vinduer
> under +10.11. (alle brugerens processer går med ned, aqua genstartes og

Apropo din signatur morten, så er man vel ikke mac nørd hvis man ikke
kan tvinge en Kernel panik frem !! :

Sæt OS X 10.1.2 (har ikke testet det under 10.1.3, endnu til at være
webserver, sæt Filemaker 5.5 til at være webserver over port 591, start
netscape Com. 4.76 i classic, skriv adr.: ip- nr + :591 (for at få
filemakerdatabasen frem) og vupti du har Kernelpanik !!
Hvis man kalder adr. frem via internet Explore 5.1 er der ingen
problemer
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 20-02-02 21:02

> [...]

> vil bemærke at denne er sat anderledes op end Mac'en.
>
> Pedanter vil iøvrigt nok mene at det er mig der er sneet inde, men det

Vil det sige at din TiBook står helt alene mindre end to km fra mit
hjem?

Den mangler da vist et kærligt hjem og en ny ejer, der ikke efterlader
den.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-02 22:20

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Vil det sige at din TiBook står helt alene mindre end to km fra mit
> hjem?

Nejda, der er en LInuxmaskine til at holde den med selskab, _OG_ en
kollega som bor tættere på end mig.

> Den mangler da vist et kærligt hjem og en ny ejer, der ikke efterlader
> den.

Og så er den på mystisk vis transmogriffet til en 5200'er med ekstra
reservedele.

Hvis du starter med at gå ned i kælderen, så er det problem overstået.
Du finder ikke op igen inden sneen er væk.

Fra : Christian Bech

Dato : 22-02-02 21:01

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Nejda, der er en LInuxmaskine til at holde den med selskab, _OG_ en
> kollega som bor tættere på end mig.

Han var der ikke, da jeg kiggede forbi. Næste gang burde du nok overveje
en Kensington lock.

> Og så er den på mystisk vis transmogriffet til en 5200'er med ekstra
> reservedele.

Havde du ikke købt en ekstern skærm? I så fald kan det ikke gøre den
store forskel, at vi bytter din TiBook med en 5300 med linux.

> Hvis du starter med at gå ned i kælderen, så er det problem overstået.
> Du finder ikke op igen inden sneen er væk.

Vås. Bare for at modbevise det, var jeg nede i kælderen tre gange i
løbet af i går. Jeg kedede mig endda så meget at jeg pakkede 5300'eren
ud.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 22-02-02 21:09

> Han var der ikke, da jeg kiggede forbi. Næste gang burde du nok overveje
> en Kensington lock.

Saa var du gaaet forkert.

> Havde du ikke købt en ekstern skærm? I så fald kan det ikke gøre den
> store forskel, at vi bytter din TiBook med en 5300 med linux.

Koebt? Aldrig. Den sad paa en Solarismaskine (!) og blev ikke brugt.

> Vås. Bare for at modbevise det, var jeg nede i kælderen tre gange i
> løbet af i går. Jeg kedede mig endda så meget at jeg pakkede 5300'eren
> ud.

VORES kaelder! Sidst jeg dristede mig derned havnede jeg tre blokke
vaek, inden jeg kom op igen..

Din kaelder er ikke noget at prale af.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 15:43

In article <m3n0y4fd97.fsf@mymlan.netcetera.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Min kollegas PowerBook kan atter vågne fra vågeblus. Selv har jeg ikke
> installere OSX på min maskine.

Er det ikke snart værd at prøve på Pismo'en igen? evt. på en FW disk så
du ikke behøver at pille ved din Linux installation.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-02-02 16:07

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Er det ikke snart værd at prøve på Pismo'en igen? evt. på en FW disk
> så du ikke behøver at pille ved din Linux installation.

Jeg har skam en (een) MacOS-partition, men sidst jeg installere OS9 og
OSX side om side, fåkkede den min yaboot. Men jo, jeg er da fristet
til at køre OSX igen, for det er nu altså meget sejt.

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 16:16

In article <m3eljgfazm.fsf@mymlan.netcetera.dk>,
Janus Sandsgaard <janus@janus.dk> wrote:

> Jeg har skam en (een) MacOS-partition, men sidst jeg installere OS9 og
> OSX side om side, fåkkede den min yaboot.

bare indstil indstil yaboot igen efter installationen af Mac OS X -
Hvilken distribution bruger du?

> Men jo, jeg er da fristet til at køre OSX igen, for det er nu altså
> meget sejt.

nemllig

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-02-02 16:35

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> bare indstil indstil yaboot igen efter installationen af Mac OS X -
> Hvilken distribution bruger du?

Dengang: YDL2.1.
Nu: SuSE7.3

-j

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 20:36

> Jeg har skam en (een) MacOS-partition, men sidst jeg installere OS9 og
> OSX side om side, fåkkede den min yaboot. Men jo, jeg er da fristet
> til at køre OSX igen, for det er nu altså meget sejt.

<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20020221092653868>

De forskellige tema'er fungerer glimrende og er lette at skifte imellem
med "duality", herunder også opagueAqua som slår transperante menuer fra
men ellers ligener Aqua 100%.

Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 20-02-02 14:08

In article <spam-23B2E8.23332119022002@localhost>, Morten Reippuert
Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> En artikkel om den frygtede lidelse versionitis har fundet vej til wired
> magazine
>
> <http://www.wired.com/news/mac/0,2125,50329,00.html>

Tak for linket, Morten! Frem over bliver det meget lettere at forklare
vennerne, hvad man har fået tiden til at gå med de sidste 10 år... [v.
0.1b]

Mvh
V.A.
Læsø Afdl.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-02-02 14:30

Tadeusz Mollin <post@tadeusz.dk> writes:

> V.A.
> Læsø Afdl.

Hvordan skal dén forstås?

-j

Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 20-02-02 17:44

In article <m3vgcsffhm.fsf@mymlan.netcetera.dk>, Janus Sandsgaard
<janus@janus.dk> wrote:

> Hvordan skal dén forstås?
>
> -j

Har du hørt om A.A.?

Hilsen fra Østerby Havn
http://tadeusz.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 17:55

In article <200220021743543429%post@tadeusz.dk>,
Tadeusz Mollin <post@tadeusz.dk> wrote:

> Har du hørt om A.A.?

V alkoholikere - Hvad står V'et for?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-02 18:48

On Wed, 20 Feb 2002 17:54:58 +0100, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]

AA = Alcoholics Anonymous.

> V alkoholikere - Hvad står V'et for?

VA = Versiontrackers Anonymous. Vil jeg gætte på.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-02-02 20:02

On Wed, 20 Feb 2002 18:48:11 +0100, Henrik Münster wrote
(in message <3c73e123.34973198@news.tele.dk>):

LOL!

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Tadeusz Mollin

Dato : 20-02-02 22:18

In article <3c73e123.34973198@news.tele.dk>, Henrik Münster
<muenster@esenet.dk> wrote:

> VA = Versiontrackers Anonymous. Vil jeg gætte på.

Respekt!
Hmm, ser at ClarusX the DogCow er ude i version 1.4 final
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=13284&db=mac

//tadeusz.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-02 22:32

Tadeusz Mollin <post@tadeusz.dk> wrote:

> Hmm, ser at ClarusX the DogCow er ude i version 1.4 final
> http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=13284&db=mac

Gad vide, hvem der har den på sin computer?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 05:13

muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> AA = Alcoholics Anonymous.

AA = Anonymous Alcoholics

> VA = Versiontrackers Anonymous. Vil jeg gætte på.

V(?) Alcoholics

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-02 06:30

> AA = Anonymous Alcoholics

> V(?) Alcoholics

Det er på dansk. Den engelske ordstilling er omvendt. Det hedder
"Alcoholics Anonymous": <http://www.aa.org/>
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 06:50

In article <1f7xzb9.q2kj7bklm032N%muenster@esenet.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det er på dansk. Den engelske ordstilling er omvendt. Det hedder
> "Alcoholics Anonymous": <http://www.aa.org/>

kan der være en bedre måde at starte dagen på end at lære noget nyt

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 21-02-02 17:15

Tadeusz Mollin <post@tadeusz.dk> writes:

> Har du hørt om A.A.?

Nej.

-j

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 20-02-02 14:40

janus@janus.dk writes:

>Hvordan skal dén forstås?
>
>-j
>
>--
>"Only whimps use tape backup: real men just save their
>important stuff unencrypted and let NSA mirror it."

At han bor på Læsø

Hilsen Hanne

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 20-02-02 15:11

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> writes:

> At han bor på Læsø

Kult! Tadeusz bor på Læsø. Jeg stammmer selv fra egnen deromkring - og
har stor sæk "Læsø salt" stående derhjemme til madlavning.

-j