Nuttet iMac
Fra : Peter Gersmann

Dato : 19-02-02 20:17

Har fået set den nye iMac.

Den er da godt nok nuttet, men - uh - Aqua og en 15" LCD. Det er selvfølgelig
bedre end 15" CRT - men okker gokker - hvis bare den mindste mac med valgfri
skærm ikke kostede så ens bankrådgiver stod med glædestårer trillende ned af
begge kinder.

Hm, men de gamle 733'ere ser ud til at stå i 11.500 ekskl. moms. Måske skulle
man hellere gå den vej. Eller bare vente...

//Peter Gersmann

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 20:54

In article <moof-EE9A8A.20170419022002@news.get2net.dk>,
Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Hm, men de gamle 733'ere ser ud til at stå i 11.500 ekskl. moms. Måske skulle
> man hellere gå den vej. Eller bare vente...

jeg troede at du bestilte en da de kom frem??

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Peter Gersmann

Dato : 19-02-02 21:11

In article <spam-1B197B.20541519022002@localhost>, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> wrote:

> jeg troede at du bestilte en da de kom frem??

Yep, men AppleStore havde ikke helt greb om tingene og efter at have talt med
en del svenskere så... i øvrigt viste det sig ret hurtigt at forhandlerne var
billigere - også med ting som hukommelse.

Probleme lige nu er at min gamle beige G3 og min Win2k pc fint klarer
behovet, men hvis jeg vil Mac OS X hjemme, så skal der jo mere til - og hvor
sjovt er det så på en 15"? Det kunne være fint med erfaringer fra folk som
kører Mac OS X på en 15" LCD.

Gruble gruble

//Peter Gersmann

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-02-02 21:41

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> writes:

> sjovt er det så på en 15"? Det kunne være fint med erfaringer fra folk som
> kører Mac OS X på en 15" LCD.

Efter sigende er det en 15" LCD der sidder i PowerBook'en. Det funker
fint i 1152x800 oder so.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-02-02 22:43

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Efter sigende er det en 15" LCD der sidder i PowerBook'en. Det funker
> fint i 1152x800 oder so.

Jeg glemte vist at sige at det lykkedes mig at faa dual display til at
fungere tilfresstillene med den eksterne skaerm i 1600x1200 i 75 Hz.
Jeg synes faktisk CRT'en er mere traettende at arbejde ved end LCD'en,
og jeg er begyndt at slukke den med mindre jeg virkelig har brug for
det store skaermareal.

Det generer mig ogsaa at menubjaelken kun er 'et sted. Der er langt
fra den ene ende til den anden.

Til gengaeld er jeg temmelig imponeret over grafikkortet...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 22:52

In article <kkk7t987xm.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Til gengaeld er jeg temmelig imponeret over grafikkortet...

Et skaldet ATI Rage128pro anno 1999 Jeg tror ikke længere ATI laver
chippen.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-02-02 23:11

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Et skaldet ATI Rage128pro anno 1999 Jeg tror ikke længere ATI laver
> chippen.

Efter sigende er fordoblingstiden i grafikkort nede paa 3 maaneder.

Jeg er stadig imponeret over hvor godt dual koerer og at grafikkortet
kan klare _to_ skaerme heraf den ene i en forholdsvis stressende
konfiguration paa 1600x1200@75 Hz i millioner af farver.

Men hva, jeg er jo ogsaa imponeret over at der kan ligge 200 CD'er paa
en moderne harddisk.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 20-02-02 07:10

In article <kk3czx86m9.fsf@mimer.null.dk>, ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) wrote:

> Efter sigende er fordoblingstiden i grafikkort nede paa 3 maaneder.

Hm, de seneste nVidia kort, 4 MX, bliver af John Carmack vurderet til at være
ringere end 3'eren.

> Jeg er stadig imponeret over hvor godt dual koerer og at grafikkortet
> kan klare _to_ skaerme heraf den ene i en forholdsvis stressende
> konfiguration paa 1600x1200@75 Hz i millioner af farver.

Sådan en 19" CRT eller 17" LCD er nok sjovere end 15" LCD - det er de yderste
tommer som giver ekstra billedareal.

> Men hva, jeg er jo ogsaa imponeret over at der kan ligge 200 CD'er paa
> en moderne harddisk.

Du kan da sagtens lægge flere cd'ere på en harddisk - men tag dem først ud af
coveret for ellers bliver de lidt ustabile

//Peter Gersmann

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 07:46

In article <moof-AF7647.07101820022002@news.get2net.dk>,
Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Hm, de seneste nVidia kort, 4 MX, bliver af John Carmack vurderet til at være
> ringere end 3'eren.

fordi det er en relabled GF3mx basseret på NV-17 (GF3=NV20 og GF4=NV25)

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Besides, if you can't get a decent kernal panic or two in a month,
what's the point of living?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-02 15:02

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> writes:

> Sådan en 19" CRT eller 17" LCD er nok sjovere end 15" LCD - det er de yderste
> tommer som giver ekstra billedareal.

Ikke så længe du ikke kan bede OS X om at lave fonte og ikoner større
på den store skærm. Jeg bruger det faktisk kun til at have ekstra
ting på. LCD'en er bedre end CRT'en.

> Du kan da sagtens lægge flere cd'ere på en harddisk - men tag dem først ud af
> coveret for ellers bliver de lidt ustabile

Ikke her. Så højt har vi ikke til loftet.

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-02 22:00

> [...]

> med en del svenskere så... i øvrigt viste det sig ret hurtigt at
> forhandlerne var billigere - også med ting som hukommelse.

Applestore har sat priserne på hukommelse ned. Flere steder er de
faktisk billigere end Nem. Jeg har indtryk af, at Nem normalt regnes for
det billigste sted at købe RAM der garanteret virker på Mac.
Vedrørende computerpriserne, hvem er så billigere end
Applestore? Bevares, der er måske kr. 189,- i forskel hist og her, men
til gengæld er forsendelsen gratis hos Applestore. For mig at se, er det
stort set samme priser. Et par hundrede kroner gider jeg ikke hidse mig
op over, når jeg skal købe for 20-30.000,-. Så er der andre ting der
også tæller.
Hos Applestore kan jeg f.eks. få en større harddisk i en iBook.
Kan man også det andre steder? Jeg har nemlig hørt, at den ikke er så
let at skifte.
Forleden sammensatte jeg for sjov en iBook. Selve iBook var en
tand dyrere hos Applestore. Til gengæld var RAM lidt billigere. Jeg går
ud fra, at RAM og Airport-kort er monteret, hvis jeg køber hos
Applestore. Og så har jeg en idé om, at man er sikker på at få en helt
ny model hos Applestore. Måske er det bare indbildning. For eksempel bør
en ny Mac vel boote i OS X. Gør den ikke det, har den stået på lager
lidt. Jeg ved ikke, om der er andre forskelle. Måske er styresystemt
også en anden version. Der sker jo hele tiden revisioner, og det virker
lidt fjollet at skulle opdatere en helt ny computer.
Det er på ingen måde ment som et surt opstød. Hvis nogen er
billigere end Applestore, vil jeg meget gerne vide det. Jeg vil da også
gerne spare et par tusinde. Og så kan jeg godt selv montere RAM og
Airport-kort. Men til samme pris, vil jeg da helst være fri.

> [...]
> behovet, men hvis jeg vil Mac OS X hjemme, så skal der jo mere til - og
> hvor sjovt er det så på en 15"? Det kunne være fint med erfaringer fra

På den anden side, så er der mange, der kører det på en 12,1" LCD
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 22:07

In article <1f7vgbg.t89nbu1b083uoN%muenster@esenet.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> Applestore har sat priserne på hukommelse ned. Flere steder er de
> faktisk billigere end Nem. Jeg har indtryk af, at Nem normalt regnes for
> det billigste sted at købe RAM der garanteret virker på Mac.

Sådan har det i al fald forholdt sig gennem de sidste par år.

> Hos Applestore kan jeg f.eks. få en større harddisk i en iBook.
> Kan man også det andre steder? Jeg har nemlig hørt, at den ikke er så
> let at skifte.

Du kan også bestille BTO gennem din forhandler

> Det er på ingen måde ment som et surt opstød. Hvis nogen er
> billigere end Applestore, vil jeg meget gerne vide det.

macxpress har vist landets laveste listepris på den lille model.

> På den anden side, så er der mange, der kører det på en 12,1" LCD

Det er ikke størelsen af skærmen, men derimod opløsningen der kan være
et problem - Jeg har set Mac OS X på apples 15" TFT og for mig virker
det som jeg kigger på skærmen gennem en kiggert.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-02-02 23:32

In article <spam-C3A091.22072519022002@localhost>,

> Det er ikke størelsen af skærmen, men derimod opløsningen der kan være
> et problem - Jeg har set Mac OS X på apples 15" TFT og for mig virker
> det som jeg kigger på skærmen gennem en kiggert.

Det svarer vel næsten også til at køre 1024x768 på en 17" CRT og det vil
med Mac OS X være _alt_ for stort. På en gl. iMac passer 1024x768 ret
god til Mac OS X, da alting jo er noget større her.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-02 01:02

> Du kan også bestille BTO gennem din forhandler

Tager det ikke langt tid? Man kan i hvert fald ikke lige krydse det af
på deres hjemmeside som i Apple Store, og så er det jo ikke det samme.
Hvordan foregår BTO egentlig? Jeg går ud fra, at der rent fysisk
sidder en her i Danmark, der pakker en ny computer ud af kassen og
skifter harddisken, hvorefter computeren pakkes ind som var den helt ny.

> macxpress har vist landets laveste listepris på den lille model.

Mindsandten. De er faktisk kr. 367,50 billigere (med moms) for en iBook
600 combo 12" end Apple Store. Til gengæld er 256 MB RAM kr. 125,-
dyrere. Nem er dyrere end Apple Store med iBook.

> Det er ikke størelsen af skærmen, men derimod opløsningen der kan være
> et problem - Jeg har set Mac OS X på apples 15" TFT og for mig virker
> det som jeg kigger på skærmen gennem en kiggert.

Jeg ved godt, at det ikke er størrelsen, men gørelsen. Men hvorfor er en
15" skærm så frygtelig, når en 12" med samme opløsning sagtens kan
bruges?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-02-02 01:10

In article <1f7vokj.12yfn4ri4abtgN%muenster@esenet.dk>,
> [...]

> sidder en her i Danmark, der pakker en ny computer ud af kassen og
> skifter harddisken, hvorefter computeren pakkes ind som var den helt ny.

Er du nu useriøs igen?

Den bliver skruet sammen efter ordren på fabrikken, hvilket ikke tager
lang tid med moderne produktionsprocesser.
Man gør det samme med biler i øvrigt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-02 01:37

Martin Edlich <newsspam3@mail.edlich.dk> writes:

> Den bliver skruet sammen efter ordren på fabrikken, hvilket ikke tager
> lang tid med moderne produktionsprocesser.
> Man gør det samme med biler i øvrigt.

Argh. Kunne du ikke have fortalt ham at de kommer med storken?

Hvor stor harddisk har du i din bil i oevrigt?

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-02-02 01:43

In article <kkg03x6lbe.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Argh. Kunne du ikke have fortalt ham at de kommer med storken?

Jeg tror han havde gennemskuet det.

> Hvor stor harddisk har du i din bil i oevrigt?

Jeg har slet ikke nogen bil. Rigtige biler kører for øvrigt med Motorola
CPU'er, og det gør rigtige switche ogs.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-02 15:48

On Wed, 20 Feb 2002 01:10:17 +0100, Martin Edlich
<newsspam3@mail.edlich.dk> wrote:

> Er du nu useriøs igen?

Nej! Nu er jeg seriøs. Skal jeg skrive med blå skrift, når jeg er seriøs
og rød skrift, når jeg ikke er det? Jeg vil selvfølgelig ikke få brugt
ret meget af det blå blæk, men alligevel.

> Den bliver skruet sammen efter ordren på fabrikken, hvilket ikke tager
> lang tid med moderne produktionsprocesser.
> Man gør det samme med biler i øvrigt.

Sidst vi købte bil, tog det tre måneder, så jeg ved ikke, hvor
begejstret, jeg er. Bestiller man standardmodellen, bliver den så ikke
sendt samme dag? Det må da tage mindst nogle dage at få en computer
sendt fra fabrikken.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 15:53

In article <3c73b667.24033578@news.tele.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> Bestiller man standardmodellen, bliver den så ikke
> sendt samme dag? Det må da tage mindst nogle dage at få en computer
> sendt fra fabrikken.

stort set.. forudsat af forhandleren placerer din ordre hos Apple samme
dag som du bestiller den hos ham. Eneste forskel er at forhandleren
muligvis er sløv til at få den fra sit lager til sin butik...

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-02-02 16:07

In article <3c73b667.24033578@news.tele.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> Nej! Nu er jeg seriøs. Skal jeg skrive med blå skrift, når jeg er seriøs
> og rød skrift, når jeg ikke er det?

Ja tak.

> Jeg vil selvfølgelig ikke få brugt ret meget af det blå blæk, men alligevel.

> Sidst vi købte bil, tog det tre måneder, så jeg ved ikke, hvor
> begejstret, jeg er.

Så er der enten nogen der har fumlet, eller også kører du rundt i en fin
håndbygget bil.

> Bestiller man standardmodellen, bliver den så ikke
> sendt samme dag?

Kommer an på fabrikken. BTO-bilerne kommer ind i processen løbende, så
de bliver bygget lige så hurtigt som standardmodellerne.

> Det må da tage mindst nogle dage at få en computer
> sendt fra fabrikken.

Det er vel heller ikke så farligt?

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-02 21:00

> Så er der enten nogen der har fumlet, eller også kører du rundt i en fin
> håndbygget bil.

Jeg tror, det tog lidt ekstra tid, fordi Morgan havde lidt problemer med
at få blokeringsfri bremser og airbags presset ind. Det havde de jo ikke
tænkt på, da de konstruerede den.

> Kommer an på fabrikken. BTO-bilerne kommer ind i processen løbende, så
> de bliver bygget lige så hurtigt som standardmodellerne.

Det var nu computerne, jeg mente. Hvis jeg bestiller en Mac på
Internettet, og det er en standardmodel som er på lager, så sendes den
vel samme dag som alle andre ordrer.

> Det er vel heller ikke så farligt?

Nå nej. Der er bare lidt om, at når man endelig har besluttet sig for at
købe en ny computer, så vil man gerne have den med det samme. Jeg må
prøve at være tålmodig.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-02-02 00:42

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Jeg tror, det tog lidt ekstra tid, fordi Morgan havde lidt problemer med
> at få blokeringsfri bremser og airbags presset ind. Det havde de jo ikke
> tænkt på, da de konstruerede den.

Undskyld, men jeg troede faktisk kun, at det var tandlæger og advokater,
der havde råd til Morgan. Det rimer jo også ganske godt ... når føreren
smækker fjæset op i rattet er det tandlægen, der kommer ind i billedet.
Efterfølgende kommer der muligvis -muligvis- en retssag og så er det
advokaten, der kan trække det ud i årevis og trække tænderne ud på
klientens bankkonto.
Godt at man kører familiebil og altid spænder sikkerhedsselen ....selvom
det ikke rimer med individets nyfundne frihed (sic)

> Nå nej. Der er bare lidt om, at når man endelig har besluttet sig for at
> købe en ny computer, så vil man gerne have den med det samme. Jeg må
> prøve at være tålmodig.

Har du kigget i din mail?
Ikke fordi jeg vil forære dig en maskine, men du er meget velkommen til
at prøve min tiBook, når vi ses. Den er lækker, og jeg tror, at du vil
falde for den. Prisen er også faldet siden ultimo december 2001 -
vistnok noget med rigtig mange kroner. Jeg gav ca. 22K incl moms for min
PBG4 550 MHz (ikke combo), og den er vistnok *set* (i Tyskland?) til ca.
18K .... sådan går det jo :)

Se den og prøv den. Så er _du_ solgt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-02 09:42

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Undskyld, men jeg troede faktisk kun, at det var tandlæger og advokater,
> der havde råd til Morgan...

Ikke fordi jeg absolut SKAL svare på alt, men jeg må hellere tilstå, at
jeg ikke har en Morgan. Alt, hvad jeg skriver for sjov, bliver åbenbart
taget alvorligt. Det kunne ellers være sjovt at have en. Det er noget
andet end en fjollet GTI eller en 206CC. Når de andre biler skal
rustbeskyttes, skal den have Gori på asketræsskelettet.
Mine forældre har engang kørt i en Morgan i Sverige. Det må have
være en 4+4, for den havde bagsæde. Min mor insisterede på, at ejeren
steg ud for at se efter, at den ikke var punkteret.

> Har du kigget i din mail? Ikke fordi jeg vil forære dig en maskine...

Det var da ellers kun rimeligt, at alle brugergruppens medlemmer fik
sådan en. Jeg kom ellers til at tale med en håndværker på sygehuset i
går. Han var vist tømrer. Hans bror der hedder Michael, er i en
Mac-brugergruppe. Det skulle vel ikke være vores?

> [...]
> 22K incl moms for min PBG4 550 MHz (ikke combo), og den er vistnok *set*
> (i Tyskland?) til ca. 18K .... sådan går det jo :)

Det har du lovet i to måneder. Du har endda lovet, at vi skulle holde
fest. Men hvad bliver det til? Angående PowerBook har jeg tre problemer.
Nå ja, problemer er jo til for at løses, men så indvendinger da:

1. Jeg er ikke meget for at købe i Tyskland eller andre mærkelige
steder. Det er nemmere at købe i Danmark med dansk tastatur og mulighed
for reparation under garantien etc. Jeg ved godt, at dette kan løses, og
går computeren ikke i stykker, er alt fjong. Men løber man af en eller
anden grund ind i problemer, risikerer man at få en masse bøvl.

2. Penge. Foruden computeren skal jeg have ekstra RAM, Airport-kort og
-base. Den billigste PB G4 med 512 MB RAM, 30 GB HD og Airport-ting vil
koste ca. kr. 31,250,-. En 14,1" iBook med 30 GB HD 384 MB RAM og
Airport-ting vil kun koste kr. 25,600,-. Jeg kan ikke få dem
konfigureret med helt samme mængde RAM. Men det er altså en forskel på
kr. 5.650,- i runde tal.

3. Og det er det vigtigste punkt. Penge er jo ikke alt, selv om jeg
sveder helt i hænderne efter foregående afsnit. Min kone siger, at PB G4
larmer for meget. Hun kender en kemiker (ikke komiker!) i Odense der har
en. Den larmer helt vildt, siger hun. Derfor vil hun ikke have, jeg
køber en PB G4. I kan godt se, jeg har et problem. Måske er det et
uheldigt eksemplar, den i Odense. Måske har den bare været for varm den
dag. Men hvis jeg insisterer på at købe en hundedyr, og det er den altså
for private, bærbar, og den så larmer infernalsk, så bliver jeg ikke
populær herhjemme. Min sidste popularitetsmåling så ikke for godt ud, så
jeg er lidt forsigtig. Måske skulle jeg ansætte en spindoctor for at
forbedre mit image.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 10:02

In article <1f7y6l1.wx7tvl1anzyajN%muenster@esenet.dk>,
> [...]

> går computeren ikke i stykker, er alt fjong. Men løber man af en eller
> anden grund ind i problemer, risikerer man at få en masse bøvl.

Du ringer bare til Apple Danmark (og stilles om til Holland) som sender
DHL ud efter den hos dig, ganske som hvis den var købt herhjemme -
Powerbook og iBook er begge dækket af worldwide garanti. Eneste
"problem" er det danske tastaturlayout.

> Min kone siger, at PB G4 larmer for meget. Hun kender en kemiker
> (ikke komiker!) i Odense der har en. Den larmer helt vildt, siger
> hun. Derfor vil hun ikke have, jeg køber en PB G4.

Hun kan da bare formene den adgtang til soveværlset.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-02 10:23

> Eneste "problem" er det danske tastaturlayout.

Det troede jeg da godt, man kunne få i Tyskland. Ellers duer det ikke.
Jeg gider ikke have andet end dansk tastatur.

> Hun kan da bare formene den adgtang til soveværlset.

Hvad? Må den så heller ikke komme derind. Det er da slemt nok, at jeg
sover i børneværelset.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 10:35

In article <1f7ya41.1ct0bwn1k3u5ouN%muenster@esenet.dk>,

> Det troede jeg da godt, man kunne få i Tyskland. Ellers duer det ikke.
> Jeg gider ikke have andet end dansk tastatur.

det kan man også... men de har dem ikke på lager i butikkerne

> Hvad? Må den så heller ikke komme derind. Det er da slemt nok, at jeg
> sover i børneværelset.

Kontakt Tony Blair eller Anders Fjog øjeblikkeligt..

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-02 13:49

muenster@esenet.dk (Henrik Münster) writes:

> sveder helt i hænderne efter foregående afsnit. Min kone siger, at PB G4
> larmer for meget. Hun kender en kemiker (ikke komiker!) i Odense der har
> en. Den larmer helt vildt, siger hun. Derfor vil hun ikke have, jeg

Når først den beslutter sig til at blæseren skal i top-fart så siger
den atlså noget.

Den bliver især varm når CPU'en laver noget. Textedit aléne er ikke slem.

Jo hurtigere, jo varmere.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 13:56

In article <kkeljfvw49.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Jo hurtigere, jo varmere.

jo varmere jo bedre synes at være mantraet i de fleste grupper under
dk.edb* hirakiet

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-02-02 14:51

> jo varmere jo bedre synes at være mantraet i de fleste grupper under
> dk.edb* hirakiet

Eftersom at varmen i denne sammehæng betyder at den larmer, må det vel
betyde at der skal prioriteres anderledes end dem der gerne vil have
200 billeder pr sekund i de nyeste spil.

Hvis den alligevel bruger 99% af tiden på at vente på at der skrives
noget, er hastigheden mindre vigtig.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 21-02-02 18:44

> [...]

> være en 4+4, for den havde bagsæde. Min mor insisterede på, at ejeren
> steg ud for at se efter, at den ikke var punkteret.

Det tror jeg gerne, med den stive affjedring.

> [...]
> går. Han var vist tømrer. Hans bror der hedder Michael, er i en
> Mac-brugergruppe. Det skulle vel ikke være vores?

Jo, da. Og på Michaels anbefaling er tømrerfirmaet også på Mac :)

> Det har du lovet i to måneder.
Jeg ringer i weekenden.

> Du har endda lovet, at vi skulle holde
> fest. Men hvad bliver det til?

Se i din mail :)

> Angående PowerBook har jeg tre problemer.
> Nå ja, problemer er jo til for at løses, men så indvendinger da:

(snip en hel del)

Min støjer ikke, det er sjældent at høre blæseren. Men den er jo altså
også 'kun' en 550 MHz. Som en anden skriver: jo højere clockfrekvens, jo
oftere hører du blæseren.

> Måske skulle jeg ansætte en spindoctor for at
> forbedre mit image.

Det er der vist delte erfaringer med

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-02 23:21

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Det tror jeg gerne, med den stive affjedring.

Har en Morgan affjedring?

> Jeg ringer i weekenden.

Der har jeg vagt, alle 48 timer Det er ikke nemt med
skifteholdsarbejde.

> Se i din mail :)

Det skriver du også hele tiden. Jeg har set i min mail i denne måned.
Skal jeg forstyrre min ISP hele tiden?

> Min støjer ikke, det er sjældent at høre blæseren.

Til gengæld beklagede du dig, så vidt jeg husker, over støj fra
hardisken, da du lige havde fået den.

> Men den er jo altså også 'kun' en 550 MHz. Som en anden skriver: jo højere
> clockfrekvens, jo oftere hører du blæseren.

Mon jeg kan finde en på ca. 300 MHz? Så passer prisen sikkert også
bedre.
Men helt alvorligt. Den er lige dyr nok, og hvis den også
larmer, så skælder konen mig altså ud. Og vi har lige bygget hus. Jeg
ved ikke om andre har prøvet det, men det er noget mere belastende for
et parforhold end at tapetsere. Vores ægteskab balancerer altså på
kanten lige nu, så jeg vil nødig vippe det ud over med en larmende
computer, som konen frarådede mig at købe.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-02-02 00:43

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> Det skriver du også hele tiden. Jeg har set i min mail i denne måned.
> Skal jeg forstyrre min ISP hele tiden?

Ja, selvfølgelig skal du det. Det er sgu' da derfor du har den?! Din ISP
er jo også brugerejet, så det manglede bare. Men måske har du _ikke_
fået mailen? Den gik rent hjem hos Edmund (som var c.c.'et i mailen),
men ikke hos Michael (som også var c.c.'et) ?
Måske pga af opdateringen til MacOS 10.1.3 - der foregik i det samme
døgn (måske lige før afsendelsen af mailen?)

> Til gengæld beklagede du dig, så vidt jeg husker, over støj fra
> hardisken, da du lige havde fået den.

Nej, ikke decideret støj, men en svag pibende tone, sådan noget
højfrekvent noget. Det er aftaget, men jeg kan stadigvæk høre den, når
hele huset er 'støjfrit' (= tv slukket, radio slukket, kummefryseren sat
på sleep og konen gået i seng - for ikke at nævne gamle 7200: den skal
absolut også slukkes!)

> Mon jeg kan finde en på ca. 300 MHz? Så passer prisen sikkert også
> bedre.

Nej, det kan du ikke! Du kan næppe heller finde en 400 MHz mere - den er
nu heller ikke så god som de højere frekvenser.

> Men helt alvorligt.

Hvorfor nu det? :)

> Den er lige dyr nok, og hvis den også
> larmer, så skælder konen mig altså ud.

Dyr og dyr? Det er jo relativt, som du selv har påpeget i flere indlæg.
Men jeg mener, at der er to ting der taler til tiBook'ens fordel: G4 og
en fænamonal skærm. Jeg har altid taget en dyb indånding, når jeg har
købt Mac (og det er blevet til nogle stykker i tidens løb) - og
besluttet mig for den bedste skræmkvalitet. Det har jeg ikke fortrudt,
selvom min 17" Apple Vision vist kostede o. kr. 7.000 (?)
Mht prisen mener jeg stadigvæk nok, at det er muligt at finde en PB G4
for under 20.000 - men det er uden combo (min model er uden combo, må
jeg sige)

> Vores ægteskab balancerer altså på
> kanten lige nu, så jeg vil nødig vippe det ud over med en larmende
> computer, som konen frarådede mig at købe.

Det er trist at høre. Jeg har to gode råd: lad hende se og føle på PB G4
(min eller en hos Fredgaard) Med små bogstaver: jeg ved godt, at denne
sidste bemærkning kan misbruges og sikkert også bliver det, men så kan
du bare lade være med at læse indlæggene fra xx og yy og zz - ja, du ved
velk, hvem der er i vente?
Det andet råd: du kan vel skrive til en brevkasse ? - ingen nævnt og
ingen glemt .... :)

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-02-02 02:20

In article <1f7x8j3.uxy8l06sv6loN%muenster@esenet.dk>,
> [...]

> Jeg tror, det tog lidt ekstra tid, fordi Morgan havde lidt problemer med
> at få blokeringsfri bremser og airbags presset ind. Det havde de jo ikke

Hvad skal man dog også med den slags i en Morgan?

> Det var nu computerne, jeg mente. Hvis jeg bestiller en Mac på
> Internettet, og det er en standardmodel som er på lager, så sendes den
> vel samme dag som alle andre ordrer.

Det er såmænd ligegyldigt om det er en bil eller en computer. Hvis
bilen/computeren står på lageret, så sendes den formodentlig samme dag.

> Nå nej. Der er bare lidt om, at når man endelig har besluttet sig for at
> købe en ny computer, så vil man gerne have den med det samme. Jeg må
> prøve at være tålmodig.

Tålmodighed er billigere. Det er ikke billigt at få forhandleren til at
udskifte HD'en i en bærbar.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-02 09:05

> Hvad skal man dog også med den slags i en Morgan?

Det var vist et lovkrav. Måske fra USA. Peter Morgan var også lidt
irriteret over det, men man må jo følge med tiden.

> Tålmodighed er billigere. Det er ikke billigt at få forhandleren til at
> udskifte HD'en i en bærbar.

Det kan man da sagtens selv gøre. Jeg er sikker på, at jeg kan få gode
instrukser af venlige personer her i gruppen. Nej, jeg må hellere lade
være med at drille. Den slags er ikke spor morsomt, ved jeg.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 09:36

In article <1f7y6gp.12mygzv9vjqcN%muenster@esenet.dk>,
> [...]

> instrukser af venlige personer her i gruppen. Nej, jeg må hellere lade
> være med at drille. Den slags er ikke spor morsomt, ved jeg.

Jeg vil gerne melde mig til at skifte HD'en i din kommende mye iBook

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-02-02 12:22

In article <1f7y6gp.12mygzv9vjqcN%muenster@esenet.dk>,
muenster@esenet.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det var vist et lovkrav. Måske fra USA. Peter Morgan var også lidt
> irriteret over det, men man må jo følge med tiden.

Man burde da kunne få en dispensation.

> Det kan man da sagtens selv gøre. Jeg er sikker på, at jeg kan få gode
> instrukser af venlige personer her i gruppen.

Ork ja, jeg ved at der er mindst en, der kan fortælle dig hvad du ikke
skal gøre.

> Nej, jeg må hellere lade
> være med at drille. Den slags er ikke spor morsomt, ved jeg.

Jo det er.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 05:10

> [...]

> Det var nu computerne, jeg mente. Hvis jeg bestiller en Mac på
> Internettet, og det er en standardmodel som er på lager, så sendes den

Hvis du får ekstra RAM eller større HD i den du køber direkte hos
Applestore, er det også BTO.

> Nå nej. Der er bare lidt om, at når man endelig har besluttet sig for at
> købe en ny computer, så vil man gerne have den med det samme. Jeg må
> prøve at være tålmodig.

Man kunne også beslutte sig lidt hurtigere

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-02 09:05

> Man kunne også beslutte sig lidt hurtigere

Ikke mig. Jeg er tvilling. Tvillinger er en evighed om at beslutte sig.
Men når de først har taget en beslutning, skal der kun et vindpust til
at ændre den.

(Er det ikke en gammel sketch med Ulf Pilgård et al. i øvrigt?)
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 09:42

In article <1f7y6dj.1r8ehxrut7cbN%muenster@esenet.dk>,
> [...]

> Ikke mig. Jeg er tvilling. Tvillinger er en evighed om at beslutte sig.
> Men når de først har taget en beslutning, skal der kun et vindpust til

Er du sikker på det ikke også gælder skytter? (du må kunne få svar af én
af dine medbrevkasse redaktøre)

> (Er det ikke en gammel sketch med Ulf Pilgård et al. i øvrigt?)

Det ved jeg ikke, mon ikke det andet medlem af Esbjerg superdisk
brugergruppe kan svare på det spørgsmål.

NB. Skal i ikke også ind under macbrugers paraply? Så i kan lægge pres
på Apple for at få dem til at reintroducere dette herlige drev som
standart udstyr i stedet for superdrive? ess-superdisk.macbruger.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 22-02-02 10:36

> Det ved jeg ikke, mon ikke det andet medlem af Esbjerg superdisk
> brugergruppe kan svare på det spørgsmål.

Det andet? Vi er skam mange, selv om enkelte af os bor i Århus.

> NB. Skal i ikke også ind under macbrugers paraply? Så i kan lægge pres
> på Apple for at få dem til at reintroducere dette herlige drev som
> standart udstyr i stedet for superdrive? ess-superdisk.macbruger.dk

Med alle de brugergrupper vi skal have i Østjylland, skal MacBruger vist
rationere sub-domænerne.

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-02-02 11:26

In article <1f7z6ui.w7py5h5swh1cN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Det andet? Vi er skam mange, selv om enkelte af os bor i Århus.

en, to mange brugere

NB. som dæmon er du vel ikke bundet af noget som inferiørt som fysisk
tilstedeværelse...

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-02-02 12:08

In article <spam-2A411F.11262022022002@localhost>,

> NB. som dæmon er du vel ikke bundet af noget som inferiørt som fysisk
> tilstedeværelse...

Jeg *har* meldt bechd til Astral Projection 101.

Han påstod ellers i sin optagelsesceremoni at han havde bestået det fag,
men det var åbenbart bare et bevis på at han havde bestået Advanced
Deception.

Fra : Christian Bech

Dato : 22-02-02 21:01

> en, to mange brugere
>
> NB. som dæmon er du vel ikke bundet af noget som inferiørt som fysisk
> tilstedeværelse...

Til gengæld er jeg for tiden bundet af at skulle flexe mellem en gammel
PowerMac på kontoret og den hjemlige iMac. Derfor har jeg til min store
glæde endelig fundet en funktion til den fine Dell Inspiron 8000, som er
ca. tre gange så meget værd som de to andre maskiner: Den er glimrende
til filtransport. Man overfører blot sine filer til Dellen via
netværket og hjemmkommet plugger man sit fuldstændigt uundværlige
superdiskdrev i Dellen og derefter i iMac'en - voila!

--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-02-02 00:44

In article <1f80wdx.a31hra1fd2gihN%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
> [...]

> netværket og hjemmkommet plugger man sit fuldstændigt uundværlige
> superdiskdrev i Dellen og derefter i iMac'en - voila!

"smart", den er i al fald mindre end den firewire disk jeg brugte til at
teste min ibook

Men hvor vil du partut bruge superdisken? Er det relgiøst betinget eller
prøver du bare stadig at overbevise dig selv om drevets værdi?

Umidelbart vil jeg mene at et krydset kabel mellem Dællen og iMac'en
ville være lettere...

Fra : Christian Bech

Dato : 23-02-02 22:25

> "smart", den er i al fald mindre end den firewire disk jeg brugte til at
> teste min ibook

Meget handy. Egentlig undrer det mig at drevet ikke er forsynet med en
kæmpe strømforsyning. Sådan en plejer de såkaldt bærbare produkter at
have, som jeg køber.

> Men hvor vil du partut bruge superdisken? Er det relgiøst betinget eller
> prøver du bare stadig at overbevise dig selv om drevets værdi?

Kan du måske finde på en billigere løsning?

> Umidelbart vil jeg mene at et krydset kabel mellem Dællen og iMac'en
> ville være lettere...

Det kunne du så ikke: i den lokale Kvickly kostede et krydset kabel alt
for meget - dvs. mere end en 10'er. Måske skulle jeg kigge i rodekassen
med ledninger. Hvordan identificerer man egentlig et krydset kabel - et
af dem skiller sig så vidt jeg husker ud ved at være blåt, men der må
være en lidt mere sikker metode.

Den letteste løsning ville helt klart have været, at jeg havde købt et
Zipdrev i stedet, siden der nu sidder et i kontormaskinen.

--
Christian

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 20-02-02 01:14

> [...]

> Jeg ved godt, at det ikke er størrelsen, men gørelsen. Men hvorfor er en
> 15" skærm så frygtelig, når en 12" med samme opløsning sagtens kan

Det er nok fordi man føler, at det er et frygtelig spild af plads med så
få pixels på sådan et "stort" område (da det jo er en TFT).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 07:49

> [...]
> sidder en her i Danmark, der pakker en ny computer ud af kassen og
> skifter harddisken, hvorefter computeren pakkes ind som var den helt ny.

Nej, forhandleren sender ordren videre til Apple

> Jeg ved godt, at det ikke er størrelsen, men gørelsen. Men hvorfor er en
> 15" skærm så frygtelig, når en 12" med samme opløsning sagtens kan
> bruges?

den er heller ikke frygtelig, det er bare lidt fjollet når 1152*870
ville have matchet 15"'eren bedre.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-02 21:00

> den er heller ikke frygtelig, det er bare lidt fjollet når 1152*870
> ville have matchet 15"'eren bedre.

Det ligner mere og mere, at jeg skal have en iBook nu, og så vente med
en iMac, til den er opdaterete lidt med større skærm og opløsning.
Hvilken iBook skal jeg købe? Ja, det skal være en 600 Combo, men
skal den være med 12,1" eller 14,1" skærm. Fordelen ved den sidste er,
at den er større. Ulempen er til gengæld, at den er større.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Peter Gersmann

Dato : 20-02-02 21:49

In article <1f7x8ps.45p1ql18cj3izN%muenster@esenet.dk>, muenster@esenet.dk
(Henrik Münster) wrote:

> [...]
> skal den være med 12,1" eller 14,1" skærm. Fordelen ved den sidste er,
> at den er større. Ulempen er til gengæld, at den er større.

Du skal se skærmen. Se om det virker behageligt. Ja den er skarp - men den er
også meget lille. 14,1" er en dejlig størrelse. Desuden er den lille iBook
meget komprimeret - skærmen sidder helt nede i tasterne. Så hvis du har
planer om at bruge den "både og" så tag den store. Er det en ren bærbar
e-mail station så køb en Nokia

Personligt har jeg solgt PowerBooks med 8,4" skærme, men det var et par år
før Aqua

//Peter Gersmann

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-02 22:30

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Du skal se skærmen. Se om det virker behageligt.

Det er meget godt, men vi vader jo ikke ligefrem rundt i Mac her i byen.
Jeg ved ikke, hvor jeg skal se en i virkeligheden. Sidst jeg var i
Odense, gik jeg ind til Office-Line. Den eneste iBook var ekspedientens.
Den var 12,1" og havde ikke OS X. Da han var ved at bruge den, måtte jeg
kun prøve den kortvarigt. Men der er selvfølgelig også fordele ved at bo
i provinsen.

> [...]
> helt nede i tasterne. Så hvis du har planer om at bruge den "både og" så
> tag den store. Er det en ren bærbar e-mail station så køb en Nokia

Kan den køre OS X? Nå, men OK. Siden du nu siger det, så må jeg hellere
købe den store. Det siger min kone også, jeg skal. Hendes IBM har 13,3"
skærm, og hun siger, at den ikke skal være mindre.

> Personligt har jeg solgt PowerBooks med 8,4" skærme, men det var et par
> år før Aqua

Det er jo ligesom skærmen på en Gameboy Men hvorfor blander du
musik ind i billedet? Selv foretrækker jeg D-A-D. De har da vist lige
udgivet en ny plade i dag. Den må jeg se at få købt i morgen.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 05:11

In article <1f7xcwr.14mfhy1gzlpkjN%muenster@esenet.dk>,

> [...]
> Den var 12,1" og havde ikke OS X. Da han var ved at bruge den, måtte jeg
> kun prøve den kortvarigt. Men der er selvfølgelig også fordele ved at bo

Så må du smutte forbi Officeline næste gang du skal i morgen TV - Kan du
ikke lave en skandale på sygehuset, så du inviteres i 19 direkte eller
morgen TV?

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-02-02 09:05

> Så må du smutte forbi Officeline næste gang du skal i morgen TV - Kan du
> ikke lave en skandale på sygehuset,

Det er ikke noget problem. Problemet er at undgå det.

> ...så du inviteres i 19 direkte eller morgen TV?

Det har jeg overvejet, men det er jo udenfor butikkens åbningstid.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-02-02 09:37

In article <1f7y6b4.1u1ahpo37vfukN%muenster@esenet.dk>,

> Det er ikke noget problem. Problemet er at undgå det.

> Det har jeg overvejet, men det er jo udenfor butikkens åbningstid.

bare lav noget rigtigt groft så du bliver suspenderet og ikke partut
skal nå tilbage til Esbjerg samme dag.

Fra : Peter Gersmann

Dato : 22-02-02 00:08

In article <spam-6A77BE.05104121022002@localhost>, Morten Reippuert Knudsen
<spam@reippuert.dk> wrote:

> Kan du
> ikke lave en skandale på sygehuset, så du inviteres i 19 direkte eller
> morgen TV?

Det underlige er at min lokale pizzamand har et skilt om at rengøringen er
OK. Men har min læge eller hospitalet...

//Peter

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-02-02 00:20

In article <moof-4FF625.00081722022002@news.get2net.dk>,
Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Det underlige er at min lokale pizzamand har et skilt om at rengøringen er
> OK. Men har min læge eller hospitalet...

Du spiser vel heller ikke hos din læge eller på hospitalet?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-02-02 00:43

> Du spiser vel heller ikke hos din læge eller på hospitalet?

Nej, det gør Peter næppe. Men skulle han være så uheldig at blive
indlagt, så skal han vel spise på hospitalet.
Jeeg har prøvet det. Det er rædselsfuld mad for det meste. For meget
(ofte) udkogt brocolli. Når man letter en lille en under dynen, lugter
hele stuen pludselig af økologisk gartneri.

Det er i mere end en forstand klamt at være på hospitalet

Men jeg ku' nu godt tænke mig at spise hos min læge og hans meget søde
og dygtige kone. Vi taler ofte om mad og vin, og han siger, at jeg ikke
er overvægtig (!). Han _må_ osse være en madgris.
--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-02-02 00:54

In article <1f817l3.6bdun5fuwkq2N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Nej, det gør Peter næppe. Men skulle han være så uheldig at blive
> indlagt, så skal han vel spise på hospitalet.

Da ikke nødvendigvis. I de helt grelle tilfælde får maden maden i små
poser, og der får man ikke lov til at smage på det.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 21:57

In article <moof-A3B67D.21112719022002@news.get2net.dk>,
> [...]

> sjovt er det så på en 15"? Det kunne være fint med erfaringer fra folk som

1024@768 er minimum til Mac OS X, jeg bruger selv 1152*870 på G4'erens
17" CRT skærm.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Karl Antz

Dato : 19-02-02 22:06

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> Det kunne være fint med erfaringer fra folk som
> kører Mac OS X på en 15" LCD.

Jeg er da meget tilfreds Ganske vist har jeg en ekstra skærm, men den
bruger jeg til bestemte opgaver - fil-organisering mv, altså Finder osv,
bruger jeg faktisk mest på min hovedskærm, og dér synes jeg det kører
fint.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 22:29

In article <1f7vh6u.10kbeu4ex2oq4N%karlantz@isa.dknet.dk>,
karlantz@isa.dknet.dk (Karl Antz) wrote:

> Jeg er da meget tilfreds

hæ, hæ - det er netop din skærm som jeg har brugt kikkert på

> Ganske vist har jeg en ekstra skærm, men den bruger jeg til bestemte
> opgaver - fil-organisering mv, altså Finder osv, bruger jeg faktisk
> mest på min hovedskærm, og dér synes jeg det kører fint.

det kører fint men det er svært at have plads til et browservindue,
textbehandlervindue og mail samt icq, news-oversigt og måske en terminal
eller to ved siden af.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Karl Antz

Dato : 20-02-02 13:35

> det kører fint men det er svært at have plads til et browservindue,
> textbehandlervindue og mail samt icq, news-oversigt og måske en terminal
> eller to ved siden af.

nåja - jeg er jo så gammeldags at jeg ingengang ka' li' at snakke længe
i telefonen, da jeg jo ikke ser min samtalepartner - så ICQ er helt
udelukket for mig - og detder med news, terminal osv klarer jeg med
æble-H og æble-tab
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 19-02-02 23:07

Karl Antz <karlantz@isa.dknet.dk> wrote:

> [...]
> bruger jeg til bestemte opgaver - fil-organisering mv, altså Finder osv,
> bruger jeg faktisk mest på min hovedskærm, og dér synes jeg det kører

Jeg bruger X'eren på en PBG4 med den 'store' skærm (antallet af tommer
kan jeg ikke lige huske). Højeste opløsning.
Det ser rigtig flot ud, og der er rimelig god plads.

Fra : Niels Prins

Dato : 20-02-02 00:26

In article <1f7vilt.fzvcsj1w2dh34N%mich.ottosen@post5.tele.dk>, Mich.
Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Jeg bruger X'eren på en PBG4 med den 'store' skærm (antallet af tommer
> kan jeg ikke lige huske). Højeste opløsning.
> Det ser rigtig flot ud, og der er rimelig god plads.

jeg har nu i et halvt års kørt OS X på en iBook 466SE, og det fungerer
perfekt. 800x600 er det mindste men fungerer det fint og da jeg
foretrækker OS X fremfor OS 9 har jeg været nødt til at vænne mig til
det. Nu generer det ikke mere men i starten var det en smule
klaustrofobisk.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 19-02-02 23:06

I artiklen <1f7vgbg.t89nbu1b083uoN%muenster@esenet.dk> , muenster@esenet.dk
(Henrik Münster) skrev:

> [...]
> stort set samme priser. Et par hundrede kroner gider jeg ikke hidse mig
> op over, når jeg skal købe for 20-30.000,-. Så er der andre ting der

Du har vel også fået en email med en 200Kr's rabatkupon til Applestore?
Du købte jo OS9 for en tid tilbage.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-02-02 01:02

Niels Jørgen Kruse <nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> Du har vel også fået en email med en 200Kr's rabatkupon til Applestore?
> Du købte jo OS9 for en tid tilbage.

Ja-da. Jeg ville bare ikke nævne det. Jeg troede, det var fortroligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Egruno

Dato : 20-02-02 16:46

Som jeg ser det er der en del at spare ved at tage til sverige og købe den
der. =)
Du spare ca. 5000 på den billigeste powerbook hvis kigger på apple stores
priser.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-02-02 20:57

muenster@esenet.dk writes:
> Min sidste så ikke for godt ud, så
>jeg er lidt forsigtig. Måske skulle jeg ansætte en spindoctor for at
>forbedre mit image.
>--
Hvis spindoctoren kan støvsuge, rydde, smørre madpakker, lægge vasketøj
sammen, rede senge og tage opvasken, så tror jeg helt bestemt, at han kan
hjælpe dig til at stige "lidt" længere op ad gradestokken til
>popularitetsmåling
op Og husk så lige roserne, både som blomster og ordene
(gift i 40 år med en samme)

Hilsen Hanne