LaserJet 1200 - billigts muligt
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-02-02 18:07

Er der nogen i denne hyggelige NG, som ved hvor man p.t. får fat i en HP
laserjet 1200 billigt. (Altså på den ærlige/lovlige måde

Martin

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 19-02-02 18:12

mb@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Er der nogen i denne hyggelige NG, som ved hvor man p.t. får fat i en HP
> laserjet 1200 billigt. (Altså på den ærlige/lovlige måde

www.edbpriser.dk. Kræver dog at du er villig til at handle postordre
med firmaet langt væk fra hvor du bor. Personligt satser jeg på at
købe den lokalt. De 300 kroner man kan spare via postordre ryger
hurtigt til returporto hvis der går noget galt.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-02-02 18:31

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> [...]
> købe den lokalt. De 300 kroner man kan spare via postordre ryger
> hurtigt til returporto hvis der går noget galt.

edbpriser.dk har jeg været en tur forbi, men nogle gange er der firmaer,
som ikke er med hos edbpriser, som køre kampagner. Måske ku' man være så
heldig...

ang. postordre, så handler jeg næsten udelukket via det, når det gælder
computerudstyr - man spare en del penge og her i det mørke Jylland er
udvalget, skal vi sige, sparsomt

Faktisk har jeg også tjekket priserne i Tyskland og UK, men de kan
faktisk ikke matche de billigste priser i DK.

Mvh
Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 18:46

In article <1f7v67w.1sme6z0le69z4N%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Er der nogen i denne hyggelige NG, som ved hvor man p.t. får fat i en HP
> laserjet 1200 billigt. (Altså på den ærlige/lovlige måde

Er du blevet træt af 4ppm ?

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-02-02 22:17

> Er du blevet træt af 4ppm ?

Både ja og nej. Det er en dejlig printer så'n en LW 4/600, men den
ethernet->LocalTalk konverter jeg havde til at forbinde den til husetes
to Mac'er er stået af (

Så nu er det tid til at overveje hvad der skal ske.

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 22:28

In article <1f7vati.w4rla014v5eqcN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Både ja og nej. Det er en dejlig printer så'n en LW 4/600, men den
> ethernet->LocalTalk konverter jeg havde til at forbinde den til husetes
> to Mac'er er stået af (

Holy cow - Var den ikke købt fra ny?

Min Assané er vist omkring 10 år gammel, men køre raskt derud af; den
suser godt nok men det "skal" sådan en gammel sag vist gøre. Har du
tjekket at det ikke kun er strømforsyningen, eller at den skal resettes?
Jeg har haft problmer med at jeg ikke kunne komme i kontakt med min
(uden reset), når jeg tilsluttede iBook'en, indtil jeg fik en hub
(switch).

Jeg mener i øvrigt, at der er "livsvarig" eller 5 års garanti på
Assantés adaptere.

> Så nu er det tid til at overveje hvad der skal ske.

det kan i al fald ikke svare sig at ofre penge på en LW47600 eller
adapteren.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-02-02 23:48

> Holy cow - Var den ikke købt fra ny?

joh da! Det er en Farallon etherwave, som faktisk også fungere som en
lille toports hub - genial konstruktion, når man netop har to Mac'er.

Jeg ved ikke rigtig havd der skete, men efter at ha' hevet lidt i
adapteren fordi den skulle ud af et skab via et hul i skabets
bagbeklædning, begyndte den at lyse "rød" hvor den burde lyse "grøn".
M.a.o. det interne tjek siger at den ik' er OK.

> Min Assané er vist omkring 10 år gammel, men køre raskt derud af; den
> suser godt nok men det "skal" sådan en gammel sag vist gøre.

Suser! Er det så'n som en lille gl. daws transistorradio agtigt? Det gør
min nemlig også, og jeg opdagede det først efter at den ikke virkede.
Jeg regnede derfor med at det var en del af "fejlen".

> [...]
> Jeg har haft problmer med at jeg ikke kunne komme i kontakt med min
> (uden reset), når jeg tilsluttede iBook'en, indtil jeg fik en hub

Hvordan resetter man sådan noget?

> Jeg mener i øvrigt, at der er "livsvarig" eller 5 års garanti på
> Assantés adaptere.

Jeg skal vist lige se i Farallon bogen, men mon ikke den garati røg med
firmaets nedgang.

> det kan i al fald ikke svare sig at ofre penge på en LW47600 eller
> adapteren.

Nej det kan hurtigt komme til at koste en halv HP 1200, at få den
printer op at køre. (Dog har jeg nu sat den til en LC 475, der agerer
printserver. Men det er nu en meget lidt elegant løsning, selvom det
virke 100%.)

Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-02-02 23:56

In article <1f7vljv.1hyq4u11nu3p6iN%mb@talent.dk>,
> [...]

> bagbeklædning, begyndte den at lyse "rød" hvor den burde lyse "grøn".
> M.a.o. det interne tjek siger at den ik' er OK.

hvordan "intern"?

> Suser! Er det så'n som en lille gl. daws transistorradio agtigt?

Ja

> Hvordan resetter man sådan noget?

Jeg ved det ikke, min Assanté er rimelig enkelt på det felt: pil
strømstikket ud, [RTFM]

> Jeg skal vist lige se i Farallon bogen, men mon ikke den garati røg med
> firmaets nedgang.

De er ikke gået konkurs, kun opkøbt af Proxim og alle garantier gælder
stadig.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Besides, if you can't get a decent kernal panic or two in a month,
what's the point of living?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-02-02 00:42

> hvordan "intern"?

De fleste hubs o.lign. (bl.a. også airportbasen) starter med at tjekke
sig selv, når de får strøm. Mens det foregår er der nogle lamper der
blinker eller gør noget andet, som så skifter når produktet er tjekket
færdigt. Det er det interne tjek jeg taler om. På etherwaven er der en
lampe, som skal lyse orange under testen for derefter at lyse grøn for
"OK" - den kommer bare aldrig forbi orange

> Jeg ved det ikke, min Assanté er rimelig enkelt på det felt: pil
> strømstikket ud, [RTFM]

Okay, men det har jeg prøvet 100 gange, idet det står i maualen som en
evt. løsning på div. problemer.

> De er ikke gået konkurs, kun opkøbt af Proxim og alle garantier gælder
> stadig.

Ja, sørme jo - der er livstidsgaranti )

Men ((( Jeg har jo haft skruetrækkeren i hånden og flået
plastikkappen af adapteren. Hvorfor ved jeg ikke, men det virkede som
det rigtige at gøre. Jeg ved ikke hvad jeg havde regnet med at finde; en
stor nullermand, som stoppede alt netværkstrafik eller en løs ledning
som dinglede formålsløst over det stik det skulle sættes i - Duh! Det
lignede jo bare alm. elektronik, som burde virke. Nå der røg nok den
garanti.

Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-02-02 00:47

In article <1f7voav.9kwl611lmrpqyN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> På etherwaven er der en lampe, som skal lyse orange under testen for
> derefter at lyse grøn for "OK" - den kommer bare aldrig forbi orange

Skal den også lyse grøn ved kabelfejl?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 20-02-02 00:59

> Skal den også lyse grøn ved kabelfejl?

Kan den ik' bare udskrive en fejlrapport?

Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-02-02 01:08

In article <1f7vpd9.1wlhfzrwdp7fyN%mb@talent.dk>,

> Kan den ik' bare udskrive en fejlrapport?

Joda, du skal bare trykke på den grønne lampe.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-02-02 08:02

> [...]
> som dinglede formålsløst over det stik det skulle sættes i - Duh! Det
> lignede jo bare alm. elektronik, som burde virke. Nå der røg nok den

prøv alligevel at kontakte proxim.