kan ikke gennem Stofanet - hvorfor
Fra : NF

Dato : 19-02-02 16:24

Hej alle
Jeg har lige fået StofaNet - det virker fint - på nær news-serveren !
- men jeg har fundet en side som jeg bare skal bruge (arbejde) som jeg
ikke kan komme ind på med stofanet. Med min tidligere udbyder gik det
fint.
Når jeg pinger siden får jeg fint dens ip, mne får at vide at siden
(netten) ikke er tilgængelig. Det hele virker fint fra arbejdet - men
ikke herhjemme.
ip: 130.228.0.11 - skulle gerne være www.svenstrupsoft.dk
Jeg har fjernet win xp firewall, zonealarm, samt sat IE til standard i
"Sikkerhed" - jeg bruger NAV - man har ikke ville fjerne den - men ???

Jeg har ringet til Stofanet - de kunne ikke se noget problem. Jeg har
også ringet til Svenstrupsoft - de kunne heller ikke se et problem.

Hvad kan jeg gøre / prøve.

Jeg har Win Xp home - DK

mvh
Niels Frahm

Fra : Jesper Sloth

Dato : 19-02-02 17:02

"NF" <frahm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har fjernet win xp firewall, zonealarm, samt sat IE til standard i
> "Sikkerhed" - jeg bruger NAV - man har ikke ville fjerne den - men ???

Hej

Jeg har lige tjekket og jeg kan fint komme ind, men det går lidt langsomt.

Jeg har også Stofanet, Win ME, Zonealarm Pro, Norton 2002.

Så jeg ved ikke lige hvad der er galt!

Mvh

Jesper

Fra : KÆ-9

Dato : 19-02-02 23:39

> Jeg har lige fået StofaNet - det virker fint - på nær news-serveren !

Prøv eventuelt med news.sunsite.auc.dk istedet for.

> men jeg har fundet en side som jeg bare skal bruge (arbejde) som jeg
> ikke kan komme ind på med stofanet.
> ip: 130.228.0.11 - skulle gerne være www.svenstrupsoft.dk

Forsøg eventuelt at traceroute www.svenstrupsoft.dk og se hvor forespørgslen
går tabt.

/KÆ-9

Fra : NF

Dato : 20-02-02 16:37

On Tue, 19 Feb 2002 23:38:53 +0100, "KÆ-9"
<The_Wirepuller@hotmail.com> wrote:

>Prøv eventuelt med news.sunsite.auc.dk istedet for.

Har jeg - virker fint !

>Forsøg eventuelt at traceroute www.svenstrupsoft.dk og se hvor forespørgslen
>går tabt.

- hm hvordan gør jeg det ?

Niels

Fra : KÆ-9

Dato : 21-02-02 22:40

> - hm hvordan gør jeg det ?

Klik på "start" (startmenuen)
Klik på "kør"
Indtast "command" i feltet og bekræft med OK
Nu er du i DOS-Prompt.
Indtast "tracert www.svenstrupsoft.dk" og bekræft med Enter...

/KÆ-9

Fra : NF

Dato : 22-02-02 21:50

On Thu, 21 Feb 2002 22:39:30 +0100, "KÆ-9"
<The_Wirepuller@hotmail.com> wrote:

>Indtast "command" i feltet og bekræft med OK
>Nu er du i DOS-Prompt.
>Indtast "tracert www.svenstrupsoft.dk" og bekræft med Enter...

fint det virker - sidste melding er noget i retning af: "(ip-adresse)
rapporter: Modtagernet ikke tilgængeligt.
Sporing fuldført."
Sporingen går over 10 adresser hvor den sidte er en uni-c.dk adresse

?????

Flere forslag ?

Niels

Fra : KÆ-9

Dato : 22-02-02 22:35

> sidste melding er noget i retning af: "(ip-adresse)
> rapporter: Modtagernet ikke tilgængeligt.
> Sporing fuldført."
> Sporingen går over 10 adresser hvor den sidte er en uni-c.dk adresse

Da du traceroutede den pågældende URL adresse eller IP adresse på
webserveren fik du ikke timeout, hvilket indikerer at der ikke er tale om
routningsproblemer hos din ISP.
Du kan vist godt ligge fejlsøgningen i dine webbrowsere på hylden, eftersom
du får fejlmeldingen "Modtagernet ikke tilgængeligt" i Dos-prompten.
Du skrev at du havde haft zonealarm installeret og at du havde afinstalleret
den igen - Nogle gange bliver software ikke korrekt afinstalleret selv om
operativsystemet ikke melder fejl under afinstallationen.
En ikke korrekt afinstalleret firewall kan forårsage at man ikke kan se
sider eller at man fx bliver nød til at opdatere den pågældende side i
webbrowseren op til flere gange før man kan se den pågældende side. Sådanne
problemer kan af og til afhjælpes ved at installere den pågældende firewall
igen for derpå at afinstallere den - prøv lige.

Nu ved jeg ikke hvilken version af Zonealarm du havde installeret men jeg
har fundet Zonealarm v2.6.362 der skulle være kompatibel med XP her:
http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,10615,57636,00.html
Hvis du bliver spurgt om du vil overskrive x antal filer under installation,
er det fordi alle filer ikke blev slettet under afinstallation.

/KÆ-9

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 23-02-02 16:53

On Fri, 22 Feb 2002 20:50:16 GMT, frahm@hotmail.com (NF) wrote:

>fint det virker - sidste melding er noget i retning af: "(ip-adresse)
>rapporter: Modtagernet ikke tilgængeligt.
>Sporing fuldført."
>Sporingen går over 10 adresser hvor den sidte er en uni-c.dk adresse

Det kan jeg ikke lige overskue - kan du ikke poste din traceroute her,
så vi kan se den?

/Jarlskov

Fra : NF

Dato : 23-02-02 19:25

On Sat, 23 Feb 2002 16:53:07 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>Det kan jeg ikke lige overskue - kan du ikke poste din traceroute her,
>så vi kan se den?
>
>/Jarlskov

Sporer rute til www.svenstrupsoft.dk [130.228.0.11]
over et maksimum af 30 hop:

1 73 ms 73 ms 74 ms 10.3.255.254
2 74 ms 74 ms 74 ms 10.255.248.201
3 83 ms 82 ms 103 ms
gigabit1-0-434.core-aarh-1.core.stofa.net [212.1
0.251.254]
4 92 ms 87 ms 84 ms
dk-aar-a4-feth4-0-access.aarhus.dk.telia.net [19
4.255.53.21]
5 83 ms 91 ms 89 ms
dk-lyn-b1-pos5-0-core.lyngby.dk.telia.net [194.2
55.240.162]
6 90 ms 89 ms 89 ms fddi1-0-0.lgb1core.uni2.net
[192.38.7.9]
7 84 ms 92 ms 93 ms srp1-0.val2-core.bb.uni2.net
[130.227.247.84]
8 99 ms 97 ms 95 ms pos9-0-0.nesa3.bb.uni2.net
[130.227.0.14]
9 85 ms 86 ms 97 ms knet-lgb-uni2.uni-c.dk [130.228.5.2]
10 knet-lgb-uni2.uni-c.dk [130.228.5.2] rapporter: Modtagernet ikke
tilgængel
igt.

Sporing fuldført.

niels

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 20-02-02 09:44

Hej

NF wrote:

> - men jeg har fundet en side som jeg bare skal bruge (arbejde) som jeg
> ikke kan komme ind på med stofanet. Med min tidligere udbyder gik det
> fint.

Nu fortæller du ikke hvordan du skal have fat i den. Siden det er
arbejde går jeg ud fra noget med FTP/Frontpage eller sådan noget.

Så kan det skyldes din opsætning af programmet, men der skriver du jo
heller ikke hvad du bruger.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk (also in english - auch in deutsch)

Fra : NF

Dato : 20-02-02 16:36

On Wed, 20 Feb 2002 09:44:04 +0100, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>arbejde går jeg ud fra noget med FTP/Frontpage eller sådan noget.
>
>Så kan det skyldes din opsætning af programmet, men der skriver du jo

Jeg skal bruge siden til booking af materialer. Så det er ganske
almindelig forespørgsel pr. browser der ikke virker.

Niels

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-02-02 09:08

Hej

NF wrote:

> Jeg skal bruge siden til booking af materialer. Så det er ganske
> almindelig forespørgsel pr. browser der ikke virker.

Jeg har selv set eksempler på defekte IE6 browsere (går ud fra at det er
den du bruger) som ikke kunne læse diverse almindelige sider - Prøv med
Netscape eller Opera - eller en tredje - bare den ikke er baseret på
MS's IE-teknik.

Fra : NF

Dato : 21-02-02 14:25

On Thu, 21 Feb 2002 09:07:31 +0100, Karsten Feddersen
<karsten@feddersen.dk> wrote:

> [...]
>den du bruger) som ikke kunne læse diverse almindelige sider - Prøv med
>Netscape eller Opera - eller en tredje - bare den ikke er baseret på

jeg har prøvet med Netscape og Opera - det samme resultat - intet
kommer frem - kun en hvid side og så står den elller og venter og
venter (henter og henter) - den melder ingen fejl men "stå" kun !

Niels

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 21-02-02 14:39

Hi

NF wrote:

> jeg har prøvet med Netscape og Opera - det samme resultat - intet
> kommer frem - kun en hvid side og så står den elller og venter og
> venter (henter og henter) - den melder ingen fejl men "stå" kun !

??? Hvis du kører med proxy så prøv at slå den fra. Tøm eventuel cache
og sæt din browser til at tjekke for nye sider hver gang du besøger et site.

Fra : Peter Tirsek

Dato : 20-02-02 22:37

Fra : NF

Dato : 21-02-02 14:27

On Wed, 20 Feb 2002 22:36:32 +0100, Peter Tirsek
<usenet-spamtrap@tirsek.com> wrote:

>Forresten, hvordan pinger man en webside? Jeg troede kun, man kunne
>pinge en webserver, ikke en side.

ok
- men som sagt ingen fejl meddelser - kun hvid side og ser jeg i
kildekoden for den hvide side:

Niels

Fra : Ole Andersen

Dato : 22-02-02 06:58

On Thu, 21 Feb 2002 13:26:41 GMT, frahm@hotmail.com (NF)
wrote:

>- men som sagt ingen fejl meddelser - kun hvid side og ser jeg i
>kildekoden for den hvide side:
><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

Jeg kører med XP og gennem stofanet og kommer fint frem til
siden. Så det kunne tyde på at det er et problem der er
opstået lokalt hos dig, vil jeg tro.

--
Med venlig hilsen Ole Andersen i Aalborg
<URL:http://andersen.person.dk>

Fra : NF

Dato : 22-02-02 14:30

On Fri, 22 Feb 2002 06:58:29 +0100, Ole Andersen
<oba@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Jeg kører med XP og gennem stofanet og kommer fint frem til
>siden. Så det kunne tyde på at det er et problem der er
>opstået lokalt hos dig, vil jeg tro.

ja !
- men hvor og efter hvad skal jeg søge for at fejlrette ??

Niels

Fra : Ole Andersen

Dato : 23-02-02 08:48

On Fri, 22 Feb 2002 13:29:57 GMT, frahm@hotmail.com (NF)
wrote:

>- men hvor og efter hvad skal jeg søge for at fejlrette ??

Ja det er jo et godt spørgsmål, som jeg egentlig ikke har
noget bud på lige her og nu. Jeg prøvede en tracert til
adressen og fik:

C:\>tracert www.svenstrupsoft.dk

Sporer rute til www.svenstrupsoft.dk [130.228.0.11]
over et maksimum af 30 hop:

1 9 ms 9 ms 9 ms 10.0.207.254
2 10 ms 11 ms 9 ms 212.10.24.3
3 11 ms 10 ms 13 ms
aalb-inet-gw.backbone.stofanet.dk [212.10.24.254
]
4 10 ms 10 ms 9 ms 194.255.55.145
5 16 ms 17 ms 16 ms
dk-lyn-b1-pos5-0-core.lyngby.dk.telia.net [194.2
55.240.162]
6 30 ms 16 ms 16 ms fddi1-0-0.lgb1core.uni2.net
[192.38.7.9]
7 15 ms 16 ms 17 ms srp1-0.val1-core.bb.uni2.net
[130.227.247.81]
8 16 ms 17 ms 15 ms pos8-0-0.nesa3.bb.uni2.net
[130.227.1.238]
9 17 ms 18 ms 16 ms knet-lgb-uni2.uni-c.dk
[130.228.5.2]
10 19 ms 16 ms 16 ms server2.pi.dk [130.228.0.11]

Sporing fuldført.

Oden strander ikke ved uni-c. Det virker underligt at du
skulle stoppe der.

Noget kunne tyde på at det en anden skrev om firewall kunne
være rigtigt. Så måske skulle du prøve at følge hans råd med
at installere den igen og så fjerne den igen på den den
rigtige måde og så håbe på at det går godt.

I værste fald kan du jo ijnstallere windows XP igen fra
bunden så skulle det vel også løse problemet, men det er jo
en drastisk måde at løse problemer på

Ellers kan jeg desværre ikke komme med noget fornuftigt det
kan hjælpe dig.

Fra : NF

Dato : 23-02-02 14:59

On Sat, 23 Feb 2002 08:48:23 +0100, Ole Andersen
<oba@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>at installere den igen og så fjerne den igen på den den
>rigtige måde og så håbe på at det går godt.

Tak for hjælpen allesammen - det virker desvære ikke endnu men jeg
prøver lige det med Zonealarm -jeg håber
Tak igen

Niels

Fra : NF

Dato : 23-02-02 15:38

<oba@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>at installere den igen og så fjerne den igen på den den
>rigtige måde og så håbe på at det går godt.

hov stop - her var noget - jeg installerede zonealarm - og rigtignog -
den meddeler at den har blokeret den pågældende ip adresse ???!
Jeg har nu afinstalleret Zonealarm svaret ja til automatisk afinstall.
og gennemgået Reg. - slettede selv alt jeg kunne finde med zonealarm -
genstartede - men - ip adressen er stadigvæk blokkeret.
hulk !
Hvad nu installere igen og fjerne igen på en anden måde - eller et
program der kan hjælpe med at fjerne de sidste rester eller.....

Niels

Fra : Ole Andersen

Dato : 24-02-02 07:57

On Sat, 23 Feb 2002 14:38:21 GMT, frahm@hotmail.com (NF)
wrote:

>hov stop - her var noget - jeg installerede zonealarm - og rigtignog -
>den meddeler at den har blokeret den pågældende ip adresse ???!

Når du nu kunne se i zonealarm ar ip adr. var blokeret,
kunne du så ikke lukke op for den igen. Når du så har åbnet
det der er blokeret kunne du jo evt. afinstallere den igen,
og så håbe åpå at det hele virker igen.

Men der burde vel ikke være noget blokeret når programmet er
fjernet, men det er da en mulighed, selvom det virker lidt
fjollet.