Mangler sommetider noget i Opera.
Fra : woody

Dato : 19-02-02 15:40

Det sker sommetir når jeg åbner for Jyskenetbank at der går koks i
systemet, det er også sket en dag jeg ville loade noget ned fra EDG
bøger om filer til PaintShopPro, jeg fik kun nogen af filerne andre
var blot "døde"

Jeg gik så over i Outlook Express og fik de sidste filer, men hvorfor
er det så'n ????

I Opera er der en indstilling i "Filer" - Hurtigindstillinger - her
er prik i : Identificer som MSIE 5 Sku' jeg den dag blot ha'
prikket i Opera????

Hvad bruger man de indstillinger til???

Mvh Woody

Fra : Henrik Gemal

Dato : 19-02-02 15:46

woody <patjens@adr.dk> skrev:
> I Opera er der en indstilling i "Filer" -
> Hurtigindstillinger - her
> er prik i : Identificer som MSIE 5 Sku' jeg den dag blot
> [...]

Da nogle sites "spærre" for Opera browseren har man mulighed for at ændre den identifikation som Opera sender til websites. Det ser således ud som om at Opera er Internet Exploder.

--
sendt via http://nyhedsgrupper.opasia.dk
Cool interface til dk.*

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 19-02-02 21:46

Henrik Gemal <no@spam.com>'s posting:

>Det ser således ud som om at Opera er Internet Exploder.

Det er stadig muligt at udelukke Opera, eftersom der altid vil
optræde et 'opera' i det, Opera IDer sig som.
HVis man har sat Opera til at IDe som sig selv, så står der _kun_
Opera, ellers står der også andet, fx IE.

--
CBH

Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.xml

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 19-02-02 21:46

woody <patjens@adr.dk>'s posting:

>Det sker sommetir når jeg åbner for Jyskenetbank at der
>går koks i systemet, det er også sket en dag jeg ville loade

Koks i systemet... Kan du beskrive det lidt mere?

>noget ned fra EDG bøger om filer til PaintShopPro, jeg fik
>kun nogen af filerne andre var blot "døde"

Hvordan "døde"?

>Jeg gik så over i Outlook Express og fik de sidste filer, men hvorfor
>er det så'n ????

Du mener nok Internet Exploder(IE)? Outlook express (OE) er til
epost og ikke til hjemmesider.

>er prik i : Identificer som MSIE 5 Sku' jeg den dag blot ha'
>prikket i Opera????

Nej, det tvivler jeg på ville hjælpe på det problem.

Fra : woody

Dato : 21-02-02 22:31

On Tue, 19 Feb 2002 21:45:52 +0100, Chr. Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

>woody <patjens@adr.dk>'s posting:

>Koks i systemet... Kan du beskrive det lidt mere?
Jeg kunne kun loade 3 ud af 4 filer ned.

>Hvordan "døde"?
Såvidt jeg husker fik jeg en fejlmeddelelse, men jeg har glemt
teksten.

>Du mener nok Internet Exploder(IE)? Outlook express (OE) er til
>epost og ikke til hjemmesider.
Ja du har selvfølgelig ret.

>Nej, det tvivler jeg på ville hjælpe på det problem.
Er det noget med at IE ikke vil hjælpe en konkurrent som Opera med at
sende filer? Men hvorfor fik jeg så de første tre filer???

Tak for svarene
mvh Woody

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 23-02-02 12:56

woody <patjens@adr.dk>'s posting:

>Jeg kunne kun loade 3 ud af 4 filer ned.
---klip døde lins--

Bruger du windows95? Et lille bud på en løsning: Prøv at aktivere
Filer/INdstillinger/Netværk/Synkron DNS.

>Er det noget med at IE ikke vil hjælpe en konkurrent som Opera med at
>sende filer?

Nej, tror ikke, det er der, problemet ligger i det konkrete eks.
Opera har ikke noget med IE at gøre. Opera er en selvstændig browser
og ikke som fx Neoplant (hedder den vist), der bare er bygget på
"toppen" af IE og bruger denne. Opera bruger altså ikke
IE-teknologi.

Men det er da korrekt nok... Microsoft er ikke et spor interesseret
i at se fx Opera på browsermarkedet. De har fx her i efteråret
forsøgt at blokke Opera ude fra msn.com (Micorsoft Network) med
ikke-holdbare argumenter (så vidt jeg husker pga. Opera ikke skulle
understøtte XHTML, hvilket direkte er en løgn.. man kan jo
sammenligne resultatet af min side i signaturen i Opera og IE).

>Men hvorfor fik jeg så de første tre filer???

Ja, det er et godt spørgsmål. HVis du kunne huske fejlmeddelelsen,
ville det hjælpe en smule på det.

PS: Den rigtige gruppe til disse Opera-spørgsmål (når om
www-browser-delen af Opera) hører hjemme i
dk.edb.internet.software.browser, så dertil sætter jeg lige FUT (=
svar på mit indlæg her kommer i den gruppe).