Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
!!!Voodoo3 ejere med WinXP kig HER!!!
Fra : MZ WiZard

Dato : 19-02-02 14:40

Jeg har oprettet en side med bios'er til voodoo3 3000 & 2000 samt ikke
mindst: En modificeret driver til XP med HSR, 2xFSAA & Bump-mapping.
TV-out virker perfekt. Tag et kig, der er mere at hente i VooDoo3....

http://www.voodoo3max.subnet.dk

mvh. Jesper

Fra : orbital

Dato : 19-02-02 14:56

On Tue, 19 Feb 2002 14:40:28 +0100, MZ WiZard <mz@2night.dk> wrote:

> [...]
>mindst: En modificeret driver til XP med HSR, 2xFSAA & Bump-mapping.
>TV-out virker perfekt. Tag et kig, der er mere at hente i VooDoo3....

Takker

De to bios'er: hvilken een er 3000 og hvilken til 2000 ?

Hvad forbedrer de ?

Skal man bare checke clock (143 eller 195) med Vcontrol ?

Jeg har dog med held brugt driveren V3_4_5Win2kXP1.08-xp.zip med
tv-out på mit voodoo3000 tv.
Den findes på www.voodoofiles.com

mvh

John

Fra : orbital

Dato : 20-02-02 11:23

On Tue, 19 Feb 2002 14:56:02 +0100, orbital <johnknuhtsen@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>
>Skal man bare checke clock (143 eller 195) med Vcontrol ?
>
>Jeg har dog med held brugt driveren V3_4_5Win2kXP1.08-xp.zip med

Nå, der er ingen, der vil besvare det med bios'erne. Min konklusion er
imidlertid at man kan bruge diverse oc-tools til at sætte clock i
voodoo med, eller bare ændre i registry:

http://www.sharkyextreme.com/hardware/3dfx_v3_oc/d2.shtml

Men jeg glæder mig til at prøve driveren. Jeg fornemmer, at det er en
modificeret voodoo5 driver.

Iøvrigt kan et lille værktøj enable oc til 3dfx tools:

http://www.xs4all.nl/~jfeelder/voodoousers/overclocking.html

mvh

John

Fra : .: [Deep Blue] :.

Dato : 21-02-02 12:38

Tør man bruge de BIOS'er, går ens kort ikke ned
af det?

Hilsen
Troels

Fra : orbital

Dato : 21-02-02 19:22

On Thu, 21 Feb 2002 12:37:38 +0100, ".: [Deep Blue] :."
<troels.olsen@adslhome.dk> wrote:

>Tør man bruge de BIOS'er, går ens kort ikke ned
>af det?

Nej, det skal man måske ikke forsøge med.

Mine forsøg har vist, at nævnte nye voodoo3 xp dirver er helt analog
til af mig nævnte anden driver til voodoo3_4_5 for XP.

Denne link har en oc-driver som adderer et oc-faneblad på begge disse
drivere:
http://www.tweakmax.com/html/v3vio/v3vio-1.cfm

Brug så bare denne oc-facilitet fremfor de bios-filer.

mvh

John