Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CD video
Fra : Rasmus Berntsen

Dato : 19-02-02 11:30

Hej!

Jeg sidder og leger lidt med video redigering.
Det fylder en del og det er ok så længe det skal være på HD. Men mit mål er
at det skal lægges ned på cd'er til min DCD afspiller. Er der nogle der kan
fortæller hvilket format og indstillinger der giver det bedste resultat.

Fra : Martin Buhelt

Dato : 19-02-02 15:18

"Rasmus Berntsen" <rasmus@tf-trading.dk> wrote in message
> [...]
kan
> fortæller hvilket format og indstillinger der giver det bedste resultat.

Jeg går ud fra, at du mener DVD afspiller!

De fleste DVD afspillere kan vise VideoCD'er, så det er dette format du skal
benytte. I både NERO og WinOnCD kan du benytte jpg-filer - disse konverteres
automatisk til MPEG filer, som benyttes af VideoCD formatet. Det er faktisk
meget nemt at gå til!

En VideoCD kan dog ikke benyttes som arkivering af billeder - det er
kvaliteten for dårlig til! Du kan imidlertid godt lægge de originale
billeder på CD'en samtidig med VideoCD billederne.

Bemærk dog, at der er visse DVD afspillere, som ikke kan læse hjemmebrændte
CD'ere. Det gælder specielt mærkevare DVD afspillere som fx. Sony.

/Martin

Fra : poulsen

Dato : 19-02-02 21:34

"Martin Buhelt" skrev d. 19-02-02 15:18 dette indlæg :
> [...]
hjemmebrændte
> CD'ere. Det gælder specielt mærkevare DVD afspillere som fx. Sony.

Hej

Det er helt rigtigt det Martin skriver, men husk at der også findes SVCD
formatet som er en hel bedre end det almindelige VCD. Den nyeste udgave
af NERO samt en lille pach der købes for få kroner på Neros hjemmeside
kan man brænde CDere i SVCD. Det gælder såvel egne videoer som backup af
DVDere. Det kræver megen plads på harddisken + f.eks. programmet
DVD2SVCD 1.0.6 build 4 der er den nyeste udgave. Meget let at gå til og
findes på naturligvis gratis på nettet.
Lad mig høre hvordan det går.

Bedste hilsner
poulsen