TDC dårlig service
Fra : Soeren Rasmussen

Dato : 19-02-02 10:25

Elendig service fra Telegigant.

Jeg er kunde i TDC/teldanmark, og får ADSL leveret. Lørdag den 19.
februar 2002 afbrød TDC linien og nu tirsdag er der ikke sket noget
endnu.

Jeg tager telefonen og ringer til TDC for at fejlmelde linien, og får
at vide at de vil "resette" linien og så skulle alt være i orden.
Intet sker. Jeg ringer igen for at fejlmelde linien. Først bruger jeg
30 min på venteposition med dårlig muzak i øret. Nede på hjørnet hos
købmanden har de investeret 1200 kr., i et apparat der kan fortælle
hvilken plads man har i køen, men det er åbenbart for højteknologisk
løsning for telegiganten. Efter musikoplevelsen fortæller en herre at
der skam er mange fejlmeldinger og det der med at restte linien ikke
hjælper spor på denne fejl.
Et forsøg på at ringe igen mandag aften ender i fornævnte musik
opvisning der afløses af at kundeservice lukkes for den dag.
Her tirsdag morgen for jeg at vide at jeg kan blive ringet op onsdag
morgen så de kan fortælle hvornår TDC tror de kan rette fejlen. Jeg
får oplyst at det ikke er muligt at følge med på internettet onkring
fejlens udbedring.

Helt ærligt jeg skulle have valgt konkurrenten til ADSL leverancen,
men de måtte ikke bruge kobberet for TDC da det ikke var klar til ADSL
- TDC kunne imidlertid godt bruge det samme kobber til egen ADSL.

Jeg ser frem til at monopolet ophæves og der blive plads til flere
teleselskaber og dermed fri konkurrence, denne situation er noget
svineri.

Med venlig hilsen

Søren Rasmussen

Fra : John Hinge

Dato : 19-02-02 10:39

On 19 feb 2002 Soeren Rasmussen was heard to say:

> Jeg ser frem til at monopolet ophæves og der blive plads til flere
> teleselskaber og dermed fri konkurrence, denne situation er noget
> svineri.

Hey jeg troede ellers der var andre teleselskaber i Danmark ?
Men det kan jeg altså forstå på dig er usand. wow.

btw, At en anden udbyder ikke er klar til at levere ADSL til
dig på en given central, er faktisk ikke nødvendigvis TDC's
skyld. De andre udbydere som ønsker at etablere sig på en given
central, skal kontakte TDC og meddelele dette, hvoefter TDC
tager ud i centralen, stiller en 19" reol eller lignende op
og fejer gulvet, hvorefter den nye udbyder kan komme og putte
deres legetøj op.
Ku det snarere tænkes du bor et sted hvor de fleste udbydere
bare endnu ikke har valgt at satse ?

Og bare for en ordens skyld. Det er længe siden monopolet røg.

At du i den aktuelle situation har været meget uheldig
med din oplevelse af TDC kan jeg følge et stykke hen af
vejen, men derfra og så til at gå i det store monopolknurreri
der kan jeg ikke være med.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
Ja jeg arbejder for dem, men repræsenterer ikke TDC Internet

Fra : Rune Klausen

Dato : 19-02-02 11:05

"Soeren Rasmussen" <far@sol.dk> wrote in message
> [...]
> morgen så de kan fortælle hvornår TDC tror de kan rette fejlen. Jeg
> får oplyst at det ikke er muligt at følge med på internettet onkring

Jeg tror lidt det er et spørgsmål om at TDC burde:
1. ansætte nogel flere kundeservice folk.
2. ansætte nogle flere teknikkere.

der ved burde problemerne blive løst hurtigere.

-Rune

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 12:16

"Rune Klausen" <Rune.Klausen@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror lidt det er et spørgsmål om at TDC burde:
> 1. ansætte nogel flere kundeservice folk.
> 2. ansætte nogle flere teknikkere.

Du har uden tvivl ret, men der vil være en naturlig 3'er:
3. sætte prisen på produktet op.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 19-02-02 14:35

Martin Højriis Kristensen <usenet@makr.dk> wrote:

> "Rune Klausen" <Rune.Klausen@paradis.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du har uden tvivl ret, men der vil være en naturlig 3'er:
> 3. sætte prisen på produktet op.

Jeg vil mene at det ikke handler om at man skal sætte prisen på
produktet på men at man skal tænke sig lidt om og finde en smartere
proceudre når man supporterer folk.

Man opnår ikke meget ved at lade kunder sidde og vente 20 minutter på at
få fat i en supporter, der så efter en snak på 10 minutter skal henvise
til en tekniker som kan tage sig af problemet, på et senere tidspunkt.
Selvfølgelig skal man have sorteret alle de banale problemer fra med
folk der ikke har sat deres computere op, så kun de der virkeligt har
problemer kommer igennem til en tekniker.

Man kunne afhjælpe problemet med elendig pause-muzak og ventetid, ved
istedet at lave noget telefonsvarer-agtigt hvor folk hurtigt skal
beskrive deres problem. Hvorefter de så kan blive ringet op af en
supporter efter de åbenbart uomgængelige 20 minutters kø der skal være
til support linjen hos teledanmark. Så ungår supporterne også at folk
skal have afreageret over at de har ventet så lang tid. Nogle ville
måske også have arbejdet med problemet i mellemtiden så det faktisk var
løst når supporteren ringede vedkommende op.

- Jørgen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-02-02 14:50

"Jørgen Tietze" <tietze@mac.com> wrote in message

> [...]
> måske også have arbejdet med problemet i mellemtiden så det faktisk var
> løst når supporteren ringede vedkommende op.

tjaa, så bliver problemet vel, at de ikke bliver ringet op. Inden for en
rimeligt tid.. Og så bliver folkt ved med at lægge en besked.... og så går
da da hurtigt kluder i systemet, vil jeg tro.

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 19-02-02 15:06

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
> rimeligt tid.. Og så bliver folkt ved med at lægge en besked.... og så går
> da da hurtigt kluder i systemet, vil jeg tro.

Ja det ville være noget møg, men man kunne checke telefonnummeret og
give folk mulighed for at redigere, slette eller lægge en ny telefon
besked. Men det implicerer jo også at TDC har et eller andet udstyr til
det. Men jeg har ikke noget kendskab til hvordan det skulle kunne lade
sig gøre.

- Jørgen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 16:43

"Jørgen Tietze" <tietze@mac.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil mene at det ikke handler om at man skal sætte prisen på
> produktet på men at man skal tænke sig lidt om og finde en smartere
> proceudre når man supporterer folk.

Procedureændringer er også en mulighed, men det er svært at opfinde den
dybe tallerken.
Det er nemt at sidde på ydersiden og komme med gode ideer, men langt de
fleste af de ideer der kommer (også dine) tager ikke hensyn til alle
aspekter.
Men jeg tror også det er den vej man skal (og vil) gå.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-02-02 13:17

"Rune Klausen" <Rune.Klausen@paradis.dk> wrote in message

> Jeg tror lidt det er et spørgsmål om at TDC burde:
> 1. ansætte nogel flere kundeservice folk.
> 2. ansætte nogle flere teknikkere.
>
> der ved burde problemerne blive løst hurtigere.

Det jeg tror at problevet er... At de ikke har styr på deres medarbejdere...
Atså, der er for mange "om fadet" Så der ikke er ordenligt kordinering
mellem medarbejderne.

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 19-02-02 13:48

"Bjarke Hansen" skrev:

> Det jeg tror at problevet er... At de ikke har styr på deres
medarbejdere...
> Atså, der er for mange "om fadet" Så der ikke er ordenligt kordinering
> mellem medarbejderne.

Satans! Vi er afsløret!

Thomas B. Maxe
(pt. ansat hos TDC Internet, som han i denne forbindelse ikke
repræsenterer)

Fra : Søren Blom

Dato : 19-02-02 14:30

"Thomas B. Maxe" <toxicthomas@nospam.hotmail.com> skrev
> Satans! Vi er afsløret!

Det måtte jo ske en dag

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Soeren Rasmussen

Dato : 21-02-02 09:56

Nu har du fat i noget af det rigtige. En forretning som TDC der år
efter år laver milliarder i overskud, er det her en diskussion om at
bruge en promille af disse penge på at yde os stakkels forbrugere en
anstændig og sammenhængende service. Når alt kommer til alt er der
reelt monopol i Danmark. Jeg kan ikke vælge frit mellem adskellige
ADSL udbydere, der går ofte alverdens nøleri og forklar min r.. i den.
Så kan denne gruppes læsere sidde og ordpinde på ordet monopol, vi
forbrugere oplever et monopol og det er denne virkelig der tæller og
ikke hvad en støvet telestyrelse bestemmer........
- never mind - jeg har nu fået min linie op at køre efter 5 dages
nedbrud. Det er ikke så meget de 5 dage der er irreterende, det er det
faktum at det koster muzak i timevis, alle mulige modstridende
forklaringer, alle mulige gode råd, ting der kører i ring, osv. der
gør at denne oplevelse ligger milevidt fra bare noget der ligner
kundeservice. - Og kontakt eller ej, kundeservice er netop servece og
service defineres jo netop som noget der ligger ud over det aftalte og
dermed kontraktuelle - elementært kære watson..........

Fra : Thomas B. Maxe

Dato : 21-02-02 10:16

"Soeren Rasmussen" skrev bl.a.:
> [...]
> efter år laver milliarder i overskud, er det her en diskussion om at
> bruge en promille af disse penge på at yde os stakkels forbrugere en

TDC har aldrig haft milliarder i overskud.

Regnskaberne er tilgængelige via www.tdc.dk

Hvis du kigger efter, vil du opdage, at TDC Internet havde adskillige
millioner i underskud sidste år.
Det skyldes bl.a. massive investeringer på ADSL-området. Det er ret dyrt
at etablere en linie.

Med venlig hilsen

Thomas B. Maxe
(som i denne forbindelse repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet)

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-02-02 18:08

"Thomas B. Maxe" <toxicthomas@nospam.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Regnskaberne er tilgængelige via www.tdc.dk
> Hvis du kigger efter, vil du opdage, at TDC Internet havde adskillige
> millioner i underskud sidste år.

Og hvis nogen foreslår at bruge noget af overskuddet fra de andre
selskaber til at bedre internet-service:
Det er ulovligt

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Jan Petersen

Dato : 21-02-02 14:37

Den 21 Feb 2002 00:56:17 -0800, far@sol.dk (Soeren Rasmussen) skrev:

>vi forbrugere oplever et monopol

Tal for dig selv.

JP

Fra : Simon Skals

Dato : 19-02-02 17:29

It seems Bjarke Hansen wrote:
>Det jeg tror at problevet er... At de ikke har styr på deres medarbejdere...
>Atså, der er for mange "om fadet" Så der ikke er ordenligt kordinering
>mellem medarbejderne.

Nu er det jo ellers en smal sag at håndtere den slags i en
koncern med - hvor mange? - 16.000 ansatte? 20.000 ansatte?

Ikke at størrelsen skal være en undskyldning i sig selv, men det
er også letkøbt at sige, at "de bare skal få styr på deres
medarbejdere".

Den omtalte historie er i øvrigt ikke noget, man ikke kunne
opleve hos firmaer med langt, langt færre ansatte.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Anders S....

Dato : 19-02-02 15:13

">
> Jeg tror lidt det er et spørgsmål om at TDC burde:
> 1. ansætte nogel flere kundeservice folk.
> 2. ansætte nogle flere teknikkere.
>
> der ved burde problemerne blive løst hurtigere.
>
> -Rune

det skal vel oxo kunne løbe rundt?
man kunne moske indføre en betalings support for dem som ikke gider vente
eller som Martin foreslår højre priser.

Anders

--
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet..
sikkerhed?? se på www.sikker-surf.dk

Fra : Jørgen Tietze

Dato : 19-02-02 15:36

Anders S.... <webmaster@REMOVE.sikker-surf.dk> wrote:

> ">

> det skal vel oxo kunne løbe rundt?
> man kunne moske indføre en betalings support for dem som ikke gider vente
> eller som Martin foreslår højre priser.

Betalingssupport er totalt malplaceret, får jeg leveret et produkt der
ikke fungerer vil jeg da ikke betale flere penge for at få det til at
fungere hurtigere. Hvis teledanmark ikke kan levere en fungerende vare
til den pris de har sat må de jo forhøje den.

Jeg har forresten hørt fra en tekniker at de har nogle problemer med det
hardware de har bruger (noget med bitfejl). Firmaet der har leveret
hardwaren mener dog ikke der er nogle problemer, men når teledanmark
udskifter den hidtidige hardware med ny er der ingen problemer.

- Jørgen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 17:14

> Betalingssupport er totalt malplaceret, får jeg leveret et produkt der
> ikke fungerer vil jeg da ikke betale flere penge for at få det til at
> fungere hurtigere.

Man kan sige at du har betalt for et vist service-level.
Når din telefonlinje går ned har du heller ikke krav på at der står en
tekniker indenfor ½ time døgnet rundt, men du kan nogen gange betale dig
fra en sådan forøget service.

Noget helt andet (og desværre et stort problem ved salg af
internet-produkter) er de problemer som ikke skyldes udbyderen, men at
kunden ikke har forstand på sin computer eller det produkt der er købt
(kræver man at bilforhandleren har en supportlinje med hjælp til
hjulskift?)

> Jeg har forresten hørt fra en tekniker at de har nogle problemer med
det
> hardware de har bruger (noget med bitfejl).

Tag den slags med et gran salt.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-02-02 20:02

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

> (kræver man at bilforhandleren har en supportlinje med hjælp til
> hjulskift?)

YES! Bilanalogi!

Umm.. "Det har de faktisk i Italien. Gratis."
--
Peter B. Juul, o.-.o "Praeterea censeo Moulin Rouge omnibus videndum esse"
The RockBear. ((^))

Fra : Stefan Holm

Dato : 19-02-02 20:24

pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> Umm.. "Det har de faktisk i Italien. Gratis."

.... og med gratis pizza i ventetiden.

--
"If you're so clean, why are you posting from the future?"

Fra : Schultz Consult - [R~

Dato : 20-02-02 00:23

"Stefan Holm" <stefan@aub.dk> skrev i en meddelelse

> ... og med gratis pizza i ventetiden.
<JOKE>
Og hvis det vare ret meget længere end 5 minutter for du stillet en F55 til
rådighed så længe problemet står på right!

Hvis min linie går ned vil jeg også have en 10Mbit linie stillet til
rådighed i den tid hvor min linie ikke virker... og så vil jeg forresten
også gerne have en slikkepind som jeg kan spise mens jeg står og stiller
teknikkeren dumme spørgsmål imens han forsøger at finde en fejl som faktsik
skyldes at jeg har sat netværksstikket i USB porten... at jeg har skåret det
halve af stikket væk er lige meget, men det kom da ind, men det virker
underligt nok ikke!!! og så lyser routerens collision lampe hele tiden,
fordi Ethernet port 1 af sig selv er forbundet med Ethernet port 2...
underlige ting sådan en router kan finde på...

Glemte lige at tilføje at teknikkeren så lige skulle gennem et hav at
skrigende børn, og flytte det halve af huset et andet sted hen inden han
kunne komme til...
</JOKE>

lol

Med venlig hilsen / Best Regards
René Madsen
Schultz Consult
Din IT Leverandør

Fra : Soeren Rasmussen

Dato : 20-02-02 11:16

Ja så er det blevet onsdag og efter endnu 25 minutters elendig muzak
får jeg nu at vide at jeg skal prøve at resette routeren!!!!
Det vil sige at det har taget 4 dage at teste linien ud til mig. En
aktion de har bildt mig ind at have foretaget for dage siden. Det her
tangerer chikane for åben tæppe!!!!!!!!!!!!!
TDC går over i et forretningsområde i kan finde ud af - hvad med at
grave grøfter eller lign.

Fra : Klitgaard

Dato : 20-02-02 11:55

"Soeren Rasmussen" <far@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det her tangerer chikane for åben tæppe!!!!!!!!!!!!!

Tror ikke de får meget ud af at chikanere dig. Var der btw. ikke en der
skulle ringe til dig? Hvorfor ringer du så derind?

--
....Klitgaard

Fra : Jan Petersen

Dato : 20-02-02 19:12

Den 20 Feb 2002 02:15:59 -0800, far@sol.dk (Soeren Rasmussen) skrev:

>TDC går over i et forretningsområde i kan finde ud af - hvad med at
>grave grøfter eller lign.

Går ikke, du ville jo bare blive sur når de kom til at grave i taget på
din jordhule.

JP

Fra : Soeren Rasmussen

Dato : 27-02-02 12:06

Din argumentationform, indhold og intelligens kan forhåbentlig
ligestilles med din alder.....................

Fra : Jan Petersen

Dato : 27-02-02 19:05

Den 27 Feb 2002 03:06:04 -0800, far@sol.dk (Soeren Rasmussen) skrev:

>Din argumentationform, indhold og intelligens kan forhåbentlig
>ligestilles med din alder.....................

Muligt, men mon ikke at folk under 40 også bruger den?

JP

Fra : Soeren Rasmussen

Dato : 28-02-02 21:46

Jo - men du får sikkert et andet syn på omverdenen når du flytter
hjemmefra og selv skal tjene til din teleregning. Men til den tid er
der forhåbentlig fri konkurrence i luften og TDC kan sidde og pille i
deres gamle ubrugelige
kobber...............................................

Fra : Tom Bombadil

Dato : 21-02-02 15:49

klip
> [...]
> tangerer chikane for åben tæppe!!!!!!!!!!!!!
> TDC går over i et forretningsområde i kan finde ud af - hvad med at
Klip

Det kunne du måske selv have prøvet inden du ringede ind til de stakkels tdc
folk,
mht. monopol snakken så tror jeg også du kunne score en monopol lignende
forretning hvis du stillede en isbod på nordpolen men det også et spørgsmål
om rentabilitet, at TDC tilbyder adsl i alle afkroge af kongeriget betyder
at de måske er ene om at tilbyde og endda til priser der ikke svarende til
udgiften er flot, at andre ikke ønsker at tilbyde adsl i disse områder er
vel ikke tdcs problem - og at du så ønskede du at får adsl i din isbod så
vill du nok ikke finde mange der ville tilbyde at oprette det. Den frie
konkurrence virker kun der hvor det er rentabelt for flere at etablerer sig
og det kan det ikke flere steder. Så stop klynkeriet og glæd dig over at der
i det mindste er nogen der tilbyder dig noget der ligner.

Tom Bombadil
"For alle os der har har levet en evighed og vil leve en evighed uden ADSL"
"Under skabelsen havde alle kun ISDN og vi var glade"
Jeg repræsenterer ikke TDC men kun mig selv med dette indlæg