Hvad skal man med hemmeligt nr???????
Fra : Schultz Consult - [R~

Dato : 18-02-02 23:26

Hej NG,

Hvad skal man bruge hemmeligt nummer til når man ringer op, ud over
selvfølgelig at genere den man ringer til?????

Jeg har nu snakket med snart en hel del mennesker og det ser ikke ud til at
der er nogen der kan komme med et fornuftigt svar!

Jeg kan godt se og har ald respekt for dem der ikke vil have deres nummer
til at stå i telefonbogen, det er der jo en saglig grund til.

Men at ringe med hemlig nummer, hvad får man ud af det?

Med venlig hilsen
René Madsen

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 19-02-02 17:59

On Mon, 18 Feb 2002 23:25:59 +0100, "Schultz Consult - [René Madsen]"
<rene@schultzconsult.dk> wrote:

> [...]
>til at stå i telefonbogen, det er der jo en saglig grund til.
>
>Men at ringe med hemlig nummer, hvad får man ud af det?

Udover diverse modems mv, kan jeg heller ikke se hvorfor.

Jeg er endda på jagt efter en "dims" til at afvise opkald hvor der
ingen A-nummer er med.

Er her nogen som kender et sådant produkt. Evt. gerne en flash til
AGFEO-ISDN omstillingsanlæg.

/Dan MOrtensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 18:06

"Dan MOrtensen" <dd@baggesen.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er endda på jagt efter en "dims" til at afvise opkald hvor der
> ingen A-nummer er med.
> Er her nogen som kender et sådant produkt.

hmm, man kan få en del telesluser der kræver et specifikt a-nummer, men
om man kan få et der accepterer alle blot de er der ved jeg ikke.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Schultz Consult - [R~

Dato : 19-02-02 18:23

> "Dan MOrtensen" <dd@baggesen.dk> skrev i en meddelelse
>
> hmm, man kan få en del telesluser der kræver et specifikt a-nummer, men
> om man kan få et der accepterer alle blot de er der ved jeg ikke.

Hvad hedder sådan en dims, tror lige jeg skal snakke med TDC i morgen...

Er ved at brykke et brev sammen som skal sendes til en lang liste af
politikere...
Vi bliver ringet op af folk ca. 5-10 gang om dagen som har hemmeligt
nummer... godt nok er det meningen at vi skal supportere vores kunder, men
det e pisse irriterende at komme tilbage efter en pause eller ligende, og så
se det eneste der står på ens telefon er 10 har ringet, men det er hemmeligt
nr...

Vil lave en underskriftsindsamling mod hemmeligt nummer...

Med venlig hilsen
René Madsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 18:29

"Schultz Consult - [René Madsen]" <rene@schultzconsult.dk> skrev i en
meddelelse news:3c7289dc$0$245$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvad hedder sådan en dims, tror lige jeg skal snakke med TDC i
morgen...

TeleSluse er det jeg har hørt konceptet under.
Af specifikke produkter kender jeg bl.a. B&O's telefonsvarer der kan
give signal ved bestemte numre. Men jeg kender som sagt ikke en der
skelner mellem A-nummer/Ikke A-nummer

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Christian Pedersen

Dato : 19-02-02 17:59

En virksomhed (stor som lille) kan have meget nytte af hemmeligt nummer.

Hvis virksomheden nu har lad os sige 5 nummere.

1 hoved nummer 80808080
1 dirkete nummer til medarbejder A 80808001
1 dirkete nummer til medarbejder B 80808002
1 dirkete nummer til medarbejder C 80808003
1 dirkete nummer til medarbejder D 80808004

Når medarbejder B så ringer til en klunde for at fortælle at nu er deres
vare kommet på lager, så vises nummeret 80808002 jo i kundens telefon, hvis
ikke de dirkete nummere har hemmeligt nummer. Det vil sige at næste gang
kunden ønsker at ringe firmaet op, så ringer kunden måske til 80808002 i
stedet for hoved nummeret. Det er ikke sikkert at virksomheden har lyst
/kapacitet til at kunderne ringer dirkete ind til de enkelte medarbejdere.

Det var et eksempel.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 18:06

"Christian Pedersen" <cvp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvis
> ikke de dirkete nummere har hemmeligt nummer.

Langt de fleste telefoncentraler kan vise hovednummeret ved opkald og så
er vi tilbage ved det indledende spørgsmål

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Christian Pedersen

Dato : 19-02-02 18:34

De fleste ja, og hvad med resten?

Men jeg tror jeg faktisk har en mere rigtig idé, men den vil jeg ikke lige
udtale mig med her...

Ikke fordi jeg som sådan tror det er hemmeligt, men jeg vælger bare ikke at
udtale mig

TDV elev.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 19-02-02 18:43

"Christian Pedersen" <cvp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Men jeg tror jeg faktisk har en mere rigtig idé, men den vil jeg ikke
lige
> udtale mig med her...

Hvorfor så nævne det?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Christian Pedersen

Dato : 19-02-02 20:37

> Hvorfor så nævne det?
tja.. hvorfor?

Det kan der være noget om...

Fra : Tom Manczak

Dato : 19-02-02 18:37

Jeg har fået hemmeligt nr for at hindre telefonfis. Og tro det eller lad
være, også det sidste sted jeg boede ringede folk og lavede fis. Det er
r*virriterende, skulle jeg hilse og sige, særligt når folk bare lægger
på. Efter jeg har fået hemmeligt nr, er det holdt fuldstændig op. Det
synes jeg er en enormt _god_ grund til hemmeligt nr.

Der er flere muligheder med hemmeligt nr. fx. kan man vælge at fjerne
nummeret fra telefon"bøger", og stadig have "vis eget nummer", eller
omvendt, eller at hverken vis eget nr, eller notering af dit nr. i
tlfbøger. Jeg vælger den første løsning.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Der pr. 1 maj mangler tag over hovedet,
og søger leje/eje/andelsbolig et sted i København,
Andelspris max. 200.000
Tlf. 40833010, døgnet rundt.

ICQ 110297734

removefishytoreplybyemail.

Fra : Tom Manczak

Dato : 19-02-02 18:44

Problemet er at som standard bliver alle hemmelige numre lavet til
hemmelige på alle måder. Denne standard bør nok ændres, for ja, det er
ret belastende at ikke kunne ringe tilbage fordi afsender har hemmeligt
nummer overalt. fx. burde standarden ændres til at det er hemmeligt
nummer i tlf bøger, men "vis eget nummer" stadig er aktiveret.

Fra : Eliasen

Dato : 19-02-02 19:35

> [...]
> nummer overalt. fx. burde standarden ændres til at det er hemmeligt
> nummer i tlf bøger, men "vis eget nummer" stadig er aktiveret.

Det er så ikke helt korrekt. Hvis du ændrer dit nummer til 'hemmeligt
nummer' eller 'udeladt nummer' kan du vælge om du fortsat vil hvae dit
nummer "offentliggjort" når du ringer op til andre.
--
Eliasen

Fra : Tom Manczak

Dato : 19-02-02 20:10

> Det er så ikke helt korrekt. Hvis du ændrer dit nummer til 'hemmeligt
> nummer' eller 'udeladt nummer' kan du vælge om du fortsat vil hvae dit
> nummer "offentliggjort" når du ringer op til andre.

Spørgsmålet er hvorvidt dem i kundeservice overhovedet spørger hvad man
ønsker. Det gjorde de ikke ved mig, jeg måtte selv bringe mulighederne
på banen.Ved man det ikke, så ved man heller ikke at muligheden
eksisterer.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 19-02-02 18:56

On Tue, 19 Feb 2002 18:36:58 +0100, "Tom Manczak"
<tfishymanczak@12move.dk> wrote:

> [...]
>på. Efter jeg har fået hemmeligt nr, er det holdt fuldstændig op. Det
>synes jeg er en enormt _god_ grund til hemmeligt nr.

Det må så være tilfældigt. Alle kan da ringe til et hemmeligt nummer!
Man ved bare ikke hvem der har det (og omvendt).

Eller også er det chikane overfor dig.

/Dan MOrtensen

Fra : Tom Manczak

Dato : 19-02-02 20:08

> Det må så være tilfældigt. Alle kan da ringe til et hemmeligt nummer!
> Man ved bare ikke hvem der har det (og omvendt).

Kan du så forklare mig hvorfor telefonfiset er ophørt efter jeg har fået
hemmeligt nummer? Jeg kan ikke finde nogen anden forklaring end den jeg
har givet, altså _ikke_ tilfældigt. At folk tager tilfældige numre og
ringer op, virker for mig usandsynligt. Der er en del numre der ikke er
i brug, så en del vil være forgæves, så heller kigge efter numre i
telefonbogen. Eller også var det indbrudstyve der ville undersøge om jeg
var hjemme. Uanset hvad, så er det ophørt, hvilket er så rart!

> Eller også er det chikane overfor dig.

måske men det sker ikke mere.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 19-02-02 20:59

On Tue, 19 Feb 2002 20:07:32 +0100, "Tom Manczak"
<tfishymanczak@12move.dk> wrote:

> At folk tager tilfældige numre og
>ringer op, virker for mig usandsynligt.

Jeg kan huske for mange år siden, at jeg havde to linier. Der lavede
jeg dette et par gange:

Ringede to tilfældige numre op, og holdte telefonrørene modsat mod
hinanden. De to tilfældige personer plejede at tage telefonen på ca.
samme tid, og svarede i munden på hinanden. Det virker bedst hvis de
hedder det samme til efternavn.

Nogle kom op og skændes, andre syntes at det var sjovt, at
telefonsystemet kunne lave sådanne fejl.

Een gang var de - en mand og en kvinde - næsten ved at blive
intresserede i hinanden. Jeg måtte afbryde for ikke at flække helt af
grin.

Det var heldigvis før der var noget der hed "vis nummer".

/Dan MOrtensen

Fra : Tom Manczak

Dato : 19-02-02 22:10

Forhåbentligt er det ikke så mange der gør det. Sjovt, tja måske. Bare
ikke når man selv får telefonfis.

Fra : E. Nielsen

Dato : 19-02-02 22:14

Forslag :

for at kunne ringe og melde sig syg på arbejde, uden at man bliver generet
(pr telefon) i sin sygeperiode af en arbejdsgiver der ikke kan undvære ens
arbejdskraft.
MVH
Erik