Hjælp til upgrade - Grafikkort eller CPU ?
Fra : Brian

Dato : 19-02-02 21:45

Hej

Jeg påtænker at opgradere mit system med enten ny CPU eller grafikkort.

Nuværende system:

Chaintech 6OJA3T (Intel 815e) MB
Celeron 800Mhz
512 MB ram
Geforce 2MX 32Mb
IBM 40GB 7200 HD
SB Live

Hvad vil jeg få mest ud af ?
Celeron 1200Mhz eller Geforce 3TI200 64Mb ?

Hilsen

Brian

Fra : Henning

Dato : 18-02-02 21:59

>Chaintech 6OJA3T (Intel 815e) MB
>Celeron 800Mhz
>512 MB ram
>Geforce 2MX 32Mb
>IBM 40GB 7200 HD
>SB Live
>
>Hvad vil jeg få mest ud af ?
>Celeron 1200Mhz eller Geforce 3TI200 64Mb ?

Hvad skal maskinen bruges til - spil eller regnskaber??

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 18-02-02 22:41

"Henning" <newsmail@mailme.dk> wrote in message

> Hvad skal maskinen bruges til - spil eller regnskaber??

Ja, det burde Brian nævne, men mon ikke det er i forbindelse med spil
(hvilke?). En regnskabsfreak ville nok ikke tænke på grafikkort som det
første

En Celeron800 + GF3TI200 vil give en score på ca 4000 i 3dmark2001
En Celeron1200 + GF2MX vil give en score på ca 3000 i 3dmark2001
http://service.madonion.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectsearch
(...men husk nu på at 3dmark point ikke er alt)

Mit bud ville være at gå efter GF3'eren. Den har nogle funktioner
(pixel/vertex shaders) der bliver mere og mere brugt. Hvis du har mod på
det, kan du evt forsøge dig med at overclocke din Celeron. Den kan (næsten)
helt sikkert køre 900MHz (75MHx FSB) uden problemer... men den slags hører
ikke til i denne gruppe.....

- Lars

Fra : Jens Carsten Hansen

Dato : 20-02-02 10:11

Lars Jørgensen wrote:
> det, kan du evt forsøge dig med at overclocke din Celeron. Den kan (næsten)
> helt sikkert køre 900MHz (75MHx FSB) uden problemer...

Fra Celeron 800 og opefter har Celeroner som standard 100 MHz FSB..

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-02-02 10:18

"Jens Carsten Hansen" <greylion@gmx.net> wrote in message

> Fra Celeron 800 og opefter har Celeroner som standard 100 MHz FSB..

Ahhh... ja det er da vist rigtig nok. Så kan den vel smides op på 112 MHz...
eller 133MHz hvis der er nok køling.

- Lars

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 19-02-02 11:10

> Hvad skal maskinen bruges til - spil eller regnskaber??

Til at få uret til at gå rigtigt.

MVH Anders

Fra : orbital

Dato : 19-02-02 08:58

On Tue, 19 Feb 2002 21:44:53 +0100, "Brian" <brgr@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>SB Live
>
>Hvad vil jeg få mest ud af ?
>Celeron 1200Mhz eller Geforce 3TI200 64Mb ?

Tror du vil få mest ud af begge dele, men med et billigere grafikkort:

Celeron 1200 eller 1300 plus geforce2 ti 64 Mbyte

John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-02-02 11:20

"Brian" <brgr@mail1.stofanet.dk> skrev:
> [...]
> SB Live
>
> Hvad vil jeg få mest ud af ?
> Celeron 1200Mhz eller Geforce 3TI200 64Mb ?

Det er naturligt du vil få mest ud af at udskifte begge dele, jeg
ville dog personligt starte med grafikkortet:
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617924>
eller
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617928>

Bagefter så opgradere processoren:
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598113>
eller meget vildere:
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598122>

Venligst
Mikael

Fra : Lasse Elbek

Dato : 19-02-02 11:30

"Brian" <brgr@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> SB Live
>
> Hvad vil jeg få mest ud af ?
> Celeron 1200Mhz eller Geforce 3TI200 64Mb ?

Du kan ikke bruge en Celeron 1200 på dit bundkort !
prøv istedet at overclocke din Celeron800 til 1200 mhz !! (8x133)
se evt på www.overclockers.com - det skulle slet ikke være en umulig opgave.
min egen 566 kan godt køre 1080, med ordentlig køling

Så det må blive et nyt grafikkort :)

/Lasse

Fra : Esben

Dato : 19-02-02 14:57

"Lasse Elbek" <lasseelbekspam@suxget2netdk> skrev i en meddelelse

> [...]
opgave.
> min egen 566 kan godt køre 1080, med ordentlig køling

8x133 = 1200 ?

--
Esben

Fra : orbital

Dato : 19-02-02 21:08

On Tue, 19 Feb 2002 11:30:05 +0100, "Lasse Elbek"
<lasseelbekspam@suxget2netdk> wrote:

>"Brian" <brgr@mail1.stofanet.dk> wrote in message

>Du kan ikke bruge en Celeron 1200 på dit bundkort !

Jo, han kan. T for tualatin

mvh

John

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 19-02-02 17:42

Brian wrote:

<snip>

Bare som en sidebemærkning, er du ikke sød at stille dit ur, det
er en hel del timer ved siden af...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.