PHP vil ikke åbne
Fra : Jesper Schlæger

Dato : 18-02-02 21:19

Hejsa,

Jeg har installeret Apache & PHP på min hjemmecomputer (WIN ME) og det har
kørt fint indtil nu.

Pludselig når jeg åbner en PHP-fil fremkommer et kort sekund dialogboksen
for "downloade" eller "åbne fra nuværende placering". Den er kun fremme så
længe, at jeg kort kan registrere hvad det er, og så forsvinder den.

Efter boksen forsvinder kunne man jo håbe, at filen så åbnes, men det gør
den ikke.

Nogen der kender problemer og en evt løsning?
--
Med Venlig Hilsen

Jesper Schlæger
http://home20.inet.tele.dk/schlager
ICQ: 130657518

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 19-02-02 02:12

"Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk> wrote in message

> for "downloade" eller "åbne fra nuværende placering". Den er kun fremme så
> længe, at jeg kort kan registrere hvad det er, og så forsvinder den.

> Nogen der kender problemer og en evt løsning?

Næh, men hvilken server kører du? Specielt kører du ikke IIS/PWS med en
eller anden microsoft-virus (Nimbda, Code Red osv.) vel?

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 19-02-02 17:26

"Mogens Meier Christensen"

> Næh, men hvilken server kører du? Specielt kører du ikke IIS/PWS med en
> eller anden microsoft-virus (Nimbda, Code Red osv.) vel?

Jeg har hentet Apache vha webcafe.dk's anvisninger. Og nej jeg har 99,9%
sikkert ikke virus. Har netop scannet med ny-opdateret software.

Søger stadig hjælp til hvorfor jeg ikke kan åbne mine PHP-filer.....

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 19-02-02 23:45

> Søger stadig hjælp til hvorfor jeg ikke kan åbne mine PHP-filer.....

OK, så må jeg lige have forklaret den igen, for jeg er ikke sikker på jeg
forstod det første gang...

* Periodisk fejl eller hver gang?

* Bestemte PHP-sider eller alle?

* Ingen fejlmeddelelser?

* Har du mulighed for at prøve på en anden webserver, f.eks.
www.friserverplads.dk eller www.portland.co.uk ?

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 20-02-02 17:16

"Mogens Meier Christensen" skrev

> OK, så må jeg lige have forklaret den igen, for jeg er ikke sikker på jeg
> [...]

Alle dem jeg har forsøgt at lave...

> * Ingen fejlmeddelelser?
Nope! Ikke andet, end at der popper en "download-boks" op i et mikrosekund
og så forsvinder.

> * Har du mulighed for at prøve på en anden webserver, f.eks.
> www.friserverplads.dk eller www.portland.co.uk ?
Har testet på friserverplads. Samme problem.

Kan det være fordi jeg udover PHP skriver det i XHTML, som indledes med

<?xml version="1.0" ........

Jeg har dog lagt DEN del i det dokument, som jeg include'er, så det ikke
skulle give problemer...

Mvh
Jesper Schlæger

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 21-02-02 06:34

> Hver gang

OK, så skyldes det temmeligt sikkert fejl i dine scripts.

> Alle dem jeg har forsøgt at lave...

Mere sikkert endnu.

> Nope! Ikke andet, end at der popper en "download-boks" op i et mikrosekund
> og så forsvinder.

Lyder ret underligt...

> Har testet på friserverplads. Samme problem.

Nu er jeg næsten overbevist :)

> Kan det være fordi jeg udover PHP skriver det i XHTML, som indledes med
>
> <?xml version="1.0" ........

JA! Jeg ved desværre ikk noget om XML, men <? bliver fortolke af PHP som
PHP-kode, hvis "short tag" blabla. er slået til, og det er det svjh. som
standard.

> Jeg har dog lagt DEN del i det dokument, som jeg include'er, så det ikke
> skulle give problemer...

Hvilken forskel skulle det gøre??? Include'ede filer bliver jo fortolket via
PHP.

Hvis du vil undgå fortolkningen kan du gøre to ting:

1) Slå "short tag" fra. Så skal du fremover skrive <?php i stedet for <?
2) Print ovenstående linie ud i stedet for at inkludere den via PHP. F.eks.
vha. echo/print eller readfile

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 21-02-02 16:57

> OK, så skyldes det temmeligt sikkert fejl i dine scripts.

[snip]
> JA! Jeg ved desværre ikk noget om XML, men <? bliver fortolke af PHP som
> PHP-kode, hvis "short tag" blabla. er slået til, og det er det svjh. som
> standard.
[snip]
> [...]
>
> 1) Slå "short tag" fra. Så skal du fremover skrive <?php i stedet for <?
> 2) Print ovenstående linie ud i stedet for at inkludere den via PHP.

Således?..:
<?PHP
echo "<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
echo "<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
"DTD/xhtml1-transitional.dtd">"
echo "<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">"
?>

eller hvordan?

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 22-02-02 02:59

> [...]
> echo "<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
> echo "<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"

Ja, sådan, du skriver jo også at det problem er forsvundet nu, var det det
der skulle til? :)

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 24-02-02 15:51

On Thu, 21 Feb 2002 16:57:18 +0100
"Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk> wrote:

> Således?..:
> <?PHP
> echo "<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

Næsten, du må ikke have " inde i ", det opfattes som afslutning af
strengen. Du skal enten escape \" eller bruge '. så:

echo '<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>';

eller

echo "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>";

--
mvh Andreas Kleist Svendsen