Variabelnavn <-> streng
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 18-02-02 19:02

Hej

Jeg har noget PHP-kode, hvor jeg fra en form får POST'et uddata fra en
radio-buttons.

Disses navne er genereret udfra en database og er landekoder (da, no, se
osv.).

Nu kan jeg jo så ikke vide i min kode, hvilke variable, der POST'es eller
hvad variablenes navne er.

Så nu sidder jeg med en række tekstrenge ("dk", "no", "se" osv.) og vil
gerne kontrollere, om tilsvarende variable er sat...

isset() og empty() dur ikke:

$land = "da";
if (isset($land));

for den kontrollerer $land og ikke $da. Og erstartter man $land med $$land
virker det heller ikke ($$land er slet ikke sat).

Jeg faldt så over get_defined_vars() - men den findes kun i PHP 4.0.4, og
den nyeste PHP til debian er 4.0.3pl11.

Kan jeg på nogen måde klare ovenstående opgave uden get_defined_vars() (og
dermed en opgradering af PHP)?

Rasmus

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.
-- Dr. Who

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-02-02 19:31

On Mon, 18 Feb 2002 19:01:44 +0100, Rasmus Bøg Hansen wrote:

> $land = "da";
> if (isset($land));

Prøv $$land.

--
Christian Jørgensen | In order to understand recursion
http://www.razor.dk | one must understand recursion.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-02-02 20:35

<moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har noget PHP-kode, hvor jeg fra en form får POST'et uddata fra en
>radio-buttons.

As in: Der kan kun vælges nøjagtigt eet land?

> [...]
>osv.).
>
>Nu kan jeg jo så ikke vide i min kode, hvilke variable, der POST'es eller

Du har vel smidt landekoden i som value="landekode" til dine
radiobuttons så?
Som i:
<input type="radio" name="land" value="da">
<input type="radio" name="land" value="se">

http://www.gartneriet.dk

Fra : Anders Johannsen

Dato : 19-02-02 09:58

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message

> Nu kan jeg jo så ikke vide i min kode, hvilke variable, der POST'es eller
> hvad variablenes navne er.

Slige værdier bliver registreret i det associative array $HTTP_POST_VARS

/A

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-02-02 18:27

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> [...]
> den nyeste PHP til debian er 4.0.3pl11.
>
> Kan jeg på nogen måde klare ovenstående opgave uden get_defined_vars() (og

Nå, jeg klarede det med en opgradering, så nu virker det...

Rasmus

The Internet is full. Go away.
-- Joel Furr