ID i MySQL database
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 18-02-02 17:11

Hej!!
Jeg har en MySQL-Database hvor jeg har et felt der hedder:
id INT not null AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY
Det virker også helt fint. Men hvis jeg så sletter nogle rækker og derefter
opretter nogle nye så bliver de gamle ID ikke "genbrugt" fx:

1. Hej
2. Test
3. LOL
4. SES

Hvis jeg så sletter 2 og 3 ser den således ud:

1. Hej
4. SES

Hvis jeg så opretter en ny kommer den til at hedder 5:
1. Hej
4. SES
5. Farvel

Kan man ikke få den til automatisk at tage et ID der før har være brugt???:
1. Hej
2. Farvel
4. SES

Mvh Ulrik

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-02-02 18:54

On Mon, 18 Feb 2002 17:10:44 +0100, "Ulrik Nielsen" <un@get2net.dk>
wrote:

>Jeg har en MySQL-Database hvor jeg har et felt der hedder:

Jeg har besvaret dig i dk.edb.database - hvis du havde crosspost'ede,
ville det være mere overskueligt.

http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#crosspost

--
- Peter Brodersen