Switch og include = Felj! Hvorfor?
Fra : Gundersen

Dato : 18-02-02 16:30

Hej

Jeg har for 14 dage siden skiftet server til mit webhotel! (PHP4)
Der efter kom der problemer med mine scripts! i første omgang var
det include path der var noget galt med! Så fik jeg det rettet, og så
virkede det godtnok!

Jeg bruger følgende adresse for at inkludere min news side!
http://www.scooterzone.dk/go.php?goto=news

Dette holte op med at virke her fredag aften tror jeg det var. Jeg aner
ike hvorfor det pludselig stoppede med at virke! (Jeg har for en gangs
skyld ikke selv rørt ved det!)

Jeg benytter mig af en Switch metode som ellers har virket fint!

<?
switch($goto){
   case 'news':
         $side='news.inc';
            $pic='new';
         $ttitle='News!.......';
break;
   default:
            $side='404.inc';
            $pic='404';
            $ttitle='Fejl Siden findes ikke. 404';
}
?>

$side er siden som skal vises!
$pic er et billede der bliver vist
$ttitle er titlen på siden der bliver vist

længere nede på siden har jeg så følgende kode:
<?
include( $HTTP_SERVER_VARS['DOCUMENT_ROOT'].'\\inc\\'.$side);
?>

Jeg aner ikke hvorfor at det ikke virker mere! Jeg kan ikke få det til det!

Er der nogle der kan hjælpe?

Test evt på url:
http://www.scooterzone.dk/go.php?goto=news

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-02-02 18:53

On Mon, 18 Feb 2002 16:29:37 +0100, Gundersen
<Gundersen@-NOSPAM-tdcadsl.dk> wrote:

>include( $HTTP_SERVER_VARS['DOCUMENT_ROOT'].'\\inc\\'.$side);

Det var en mærkelig path. Hvis du er gået fra et Windows-webhotel til
et Unix-webhotel, så bør du have "normale" katalog-slashes på, altså:

include( $HTTP_SERVER_VARS['DOCUMENT_ROOT'].'/inc/'.$side);

--
- Peter Brodersen

Fra : Gundersen

Dato : 18-02-02 20:59

Hej

> Det var en mærkelig path. Hvis du er gået fra et Windows-webhotel til
> et Unix-webhotel, så bør du have "normale" katalog-slashes på, altså:

Jeg er gået fra Nt 4.0 (php3)til Nt 5.0 (php4)

Alt andet jeg prøver virkede det ikke! Jeg har selv undret mig over det!

Det værste er at det har virket de første 14 dage uden problemer! Det er
først her fra i fredags at det holte op med at virke! Jeg fatter det
ikke helt! Jeg har ikke lavet noget som helst om i scriptet, da jeg
begægte siden igen i fredags, hvor at jeg opdagede at det ikke virkede mere!

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk