Vært i mysql_connect
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-02-02 00:24

Med de allerseneste PHP- og MySQL-versioner har jeg fået det problem, at
det tilsyneladende ikke længere er muligt er forbinde til localhost:

mysql_connect("localhost", "gyldigtBrugernavn", "gyldigAdgangskode");

Er MySQL begyndt at køre på Unix domain sockets, eller hvad sker der? Og
hvordan kan jeg få den til (også) at køre via TCP? Jeg kan sagtens løse
problemet ved at forbinde til f.eks. "0" i stedet for "localhost", men
en af mine kunder har en hel server fuld af gamle PHP-scripts, der
forbinder til MySQL, så jeg bliver nødt til at ordne problemet i
MySQL-serveren. Forslag?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-02-02 06:50

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message
> men
> en af mine kunder har en hel server fuld af gamle PHP-scripts, der
> forbinder til MySQL,

Så er det vel ca. nu, at din kunde lærer lidt om godt design? Sådan noget
som db connect-data skriver man kun ét sted, så er det så nemt at rette. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 18-02-02 12:06

Jonas Koch Bentzen skrev:

> [...]
> Og hvordan kan jeg få den til (også) at køre via TCP? Jeg kan sagtens
> løse problemet ved at forbinde til f.eks. "0" i stedet for "localhost"

Problemet var, at jeg brugte en binær pakke fra mysql.com, og den var
kompileret på en maskine med en glibc, der var ældre end den version af
glibc, der ligger på SuSE Linux 7.3.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/