php og xhtml
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-02-02 23:22

Hej NG,

Hvordan gør i, hvis i vil have php til at levere xhtml?

Hvis jeg beder om, at få følgende skrevet som doctype, bliver det ikke
udskrevet korrekt - første linie udskrives som tekst:

<?xml version"1.0" encoding"iso-8859-1" ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C/DTD XHTML 1.0 Strict//EN
"dtd/xhtml1-strict.dtd">

--
Hilsen/Sincerely
Michael Rasmussen

"C makes it easy to shoot yourself in the foot; C++ makes it harder,
but when you do, it blows away your whole leg." - Bjarne Stroustrup
Fjern NOSPAM fra min adresse, for at sende mig en mail

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 17-02-02 23:36

Michael Rasmussen <mir@datanom.net> wrote in

> [...]
>
> &lt;?xml version"1.0" encoding"iso-8859-1" ?>
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C/DTD XHTML 1.0 Strict//EN

Slet bare den første linje og set din encoding enten med header() eller med
et <meta> tag.

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-02-02 01:55

On Sun, 17 Feb 2002 23:36:12 +0100, Andreas Haugstrup Pedersen wrote:

> Michael Rasmussen <mir@datanom.net> wrote in

> Slet bare den første linje og set din encoding enten med header() eller
> med et <meta> tag.

Header vil jeg kigge nærmere på, men den med metatag tror jeg ikke
virker, da denne heading skal sendes inden doctype, og svjv kan man ikke
anvende html før doctypen - hvis den findes i dokumentet.

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 18-02-02 01:58

Fra : Christian Schmidt

Dato : 18-02-02 00:01

> [...]
>
> &lt;?xml version"1.0" encoding"iso-8859-1" ?>
> <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C/DTD XHTML 1.0 Strict//EN

&lt; skal erstattes af <. For at undgå, at PHP misforstår <?, kan du
udskrive det således:

<?= '<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>' ?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C/DTD XHTML 1.0 Strict//EN "dtd/xhtml1-strict.dtd">

Christian

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-02-02 01:56

On Mon, 18 Feb 2002 00:00:58 +0100, Christian Schmidt wrote:

> [...]
>
> <?= '<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1" ?>' ?> <!DOCTYPE html
> PUBLIC "-//W3C/DTD XHTML 1.0 Strict//EN "dtd/xhtml1-strict.dtd">

Også en mulighed jeg skal have prøvet.

Tak til begge forøvrigt

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-02-02 10:48

"Michael Rasmussen" <mir@datanom.net> wrote in message
> Hvis jeg beder om, at få følgende skrevet som doctype, bliver det ikke
> udskrevet korrekt - første linie udskrives som tekst:
> &lt;?xml version"1.0" encoding"iso-8859-1" ?>

Du beder her specifikt om at få det udskrevet som tekst. Der skal stå
"<?xml" i starten.

Du kan undgå at PHP tror det er et PHP-tag, ved at slå korte PHP-tags fra.
Så skal du skrive "<?php" i stedet for bare "<?".

--
Mvh.

Niels Andersen