Giertrud Birgitte Bodenhoff mysteriet...
Fra : Chriben

Dato : 17-02-02 19:33

Giertrud Birgitte Bodenhoff mysteriet... i folkemunde hed den gerne sagen om
Viggo Starckes oldemors tante... Viggo Starkes mor, der var 92 da hun døde,
var 19 år ved sin momor, Charlotte Cecilie Birgitte Rosteds død. Denne var
født i 1795 og blev holdt over dåben af sin faster, den omtalte Giertrud
Birgitte Bodenhoff. Familietraditionen fortalte, at denne i 1798 blev
begravet som skindød på Assistens Kirkegård i København. Efter at følget
havde forladt kirkegården åbnede to graverkarle kisten for at stjøle hende
smykker... (klip fra Hans H. Worsøe Slægts Historie side 26)

Ovenstående Charlotte Cecilie Birgitte Rosted skulle efter Holmens kirkebog
(2-21-23 kort 7/11 side 257) i 1820 blive gift med Johan Friderich Erichsen
født i Brahetrolleborg, opvokset hos sine forældre Skolelærer Hans Erichsen
og Magdalene Elisabeth Hansen i Tirsted på Lolland.

Er der nogen der kan oplyse om hvor og evt. hvornår C.C.B. og Johan
Friderich Erichsen (som er bror til min ane) får børn - det må de jo få, for
ellers kunne Viggo Starcke aldrig være blevet født.

Jeg vil være glad for alle oplysninger, som kan give mig et fingerpeg om
hvor jeg skal lede efter dem.

Venlig hilsen
Jeannie Bengtsson

Fra : Ole Bech Knudsen

Dato : 17-02-02 23:19

Der findes en artikel i Personalhistorisk Tidsskrift 16. rk. 1.bd. 1973,
side 43-67, nemlig Finn H. Blædel: Den dansk-norske slægt Rosted.
Her findes Charlotte Cecilia Birgitte Rosted omtalt på side 59, hvor det
også anføres, at hun fik 8 børn, men deres navne anføres ikke.
Mvh.
Ole Bech Knudsen

Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 19-02-02 01:20

"Chriben" <chriben@private.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
for
> ellers kunne Viggo Starcke aldrig være blevet født.

Kan desværre ikke hjælpe med svar på ovenstående spørgsmål, men ifølge Vital
Records er Charlotte Cecilia Birgitte ROHSTED født 26 Oct 1795 og døbt i
Holmens Kirke 11 Nov 1795.
Forældre : Christian Ludvig ROHSTED og Margrethe BIRK

Niels Engel