Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus VS Xp
Fra : Christian Olesen

Dato : 17-02-02 19:18

Hjælp hjælp...

Jeg har fået XP i pc'eren.
Og efter det kan jeg ikke finde mit Olympus C3000ZOOM camera på pc'eren...
Er der nogen der ved hvad der kan være galt??????

Fra : Gopher

Dato : 17-02-02 20:04

Du skal opdatere dine drivere.
klik ind på www.olympus.com

Jens

Fra : Britta og Torben

Dato : 17-02-02 20:57

Hej.

Kan kun sige, at jeg har det samme problem med Olympus C-2100 UZ.Driverne er
opdaterede,Camedia softwaren er opdateret,men det kom aldrig til at
fungere.Eneste løsning var at købe en kortlæser,det fungerer da også aldeles
upåklageligt.De kan fåes til et par hundrede kroner.

Hilsen
Torben

Fra : Christian H

Dato : 18-02-02 12:13

"Britta og Torben" <brittag@mail.dk> wrote in message

> [...]
aldeles
> upåklageligt.De kan fåes til et par hundrede kroner.

Weird! Det kører fint for mig, og jeg har intet opdateret!
Bruger dog oftest min kortlæser da jeg synes det er lettest!

mvh
Christian H - Der fik sin "uzi" til kun 3900 dkr i sverige :)

Fra : Michael Jensen

Dato : 20-02-02 20:25

> [...]
aldeles
> upåklageligt.De kan fåes til et par hundrede kroner.

Kender problemet. Jeg ejer også et C-2100UZ, og Camedia softwaren VIL bare
ikke virke under XP. Jeg læser så på deres side at man såmænd "bare" skal
smide 159,- efter en CD med camedia 2.5, og så lige opdatere denne til 2.51.
Det er efter min mening FULDSTÆNDIG forrykt at man ikke vælger at yde bedre
support fra Olympus side. Pu-ha, skulle lige ha' lidt luft!

Men ang. den kortlæser du bruger, har du så evt. et link til en god (og
selvfølgelig billig) kortlæser??

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-02-02 23:27

"Michael Jensen" <mjensenFJERN@pedal.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bedre
> support fra Olympus side. Pu-ha, skulle lige ha' lidt luft!

Helt enig!
Jeg har et HP618, jeg læste på nettet at der er problemer med at få det til
at køre under XP.
På HP's hjemmeside stod der et dansk supportnummer der kunne ringes til for
at få tilsendt en ny driver-CD. Den søde pige hos HP havde ikke hørt om
nogen ny CD, men hun lovede mig at sende en til mig så snart det var muligt.
Det var d. 30-1 og den 13-2 havde jeg en CD, sendt fra England som "urgent"
med DHL.
Det kunne Olympus da vist godt lære lidt af.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Michael Jensen

Dato : 21-02-02 08:58

"Anders Sørensen" <ats@NoSpam.computer.dk> wrote in message

> [...]
"urgent"
> med DHL.
> Det kunne Olympus da vist godt lære lidt af.

Jamen jeg kunne ikke være mere enig!!! Jeg HAR også skrevet en mail til
Olympus, som jeg håber snarest at få svar på! Især irreterer det mig at de
på deres danske side reklamerer med dette:

"Olympus garanterer ikke bare fremragende banebrydende digitale produkter,
men tilbyder også en omfattende service og support."

Det er da vist lige at strække den lidt, når man tager 159,- for en CD med
software til kameraet, som BURDE være gratis! Det er i hvert fald min
mening!!!

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : emj

Dato : 21-02-02 01:47

Michael Jensen skrev i <a50t5r$s00$1@sunsite.dk>:

>Men ang. den kortlæser du bruger, har du så evt. et link til en god (og
>selvfølgelig billig) kortlæser??

Du kan da sagtens undvære en kortlæser. Billederne kan overføres
direkte til en mappe på din PC.
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Michael Jensen

Dato : 21-02-02 08:54

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Billederne kan overføres
> direkte til en mappe på din PC.
> Hilsen emj

OK, men hvordan gør jeg så det?? Jeg lånte en gang et kamera af en ven (kan
ikke lige huske navnet på det), og da jeg koblede det til USB porten,
fremkom det bare som et extra drev, som jeg så kunne læse/skrive til. Dette
ville også være fint, men jeg kan IKKE få det til at fungere med mit Olympus
kamera. Jeg har forsøgt at downloade "USB Storage Class Driver 2000", og den
anden (kan ikke huske hvad den hedder), men heller ikke det virker
tilsyneladende med mit kamera. Er der nogen der har gode bud på
hvorfor/hvordan?

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : emj

Dato : 22-02-02 20:26

Michael Jensen skrev i <a5291d$sro$1@sunsite.dk>:

> [...]
>ville også være fint, men jeg kan IKKE få det til at fungere med mit Olympus

Nu ved jeg ikke, hvilket Olympus du har, men mit olympus kan nu heller
ikke overføre noget via USB kabel tilslutning, men kun via seriel
port. Det er en langsommelig affære.
Jeg har en SmartMedia Cardreader, som er tilsluttet USB. Det giver
også det ekstra drev, som du mangler. Du kan også få en Flashpath til
brug i diskettedrevet, men det er hurtigst at overføre med de
SmartMedia Cardreader.
Hilsen emj

Fra : Britta og Torben

Dato : 22-02-02 14:30

Hej.

Hos mig hjalp det ikke at opdatere til Camedia 2.51,Xp nægter at have noget
med kameraet at gøre.Har også kontaktet Olympus support,de svarede (efter 14
dage),at jeg kunne købe en CD med Camedia 2.51,det skulle så løse
problemet.Fik nu fat i softwaren på anden måde.............så det kostede da
i det mindste ikke noget. Det er nu også rart med en fast tilsluttet
læser,så er man fri for at rode med ledninger ,hver gang der skal overføres
billeder.

Købte en Feiya kortlæser,husker desværre ikke hvor,fandt den på
www.edbpriser.dk .Inc. porto var prisen ca.250,-kr.Fungerer aldeles
glimrende,bare plug den i ,så fungerer den som et ekstra drev.

Hilsen
Torben

Er der forresten nogle af jer UZI ejere,der har problemer med røde øjne ved
brug af flashen?Får det i 95% af tilfældene,også med rød øje reduktion
aktiveret....

Fra : Michael Jensen

Dato : 21-02-02 16:58

"Michael Jensen" <mjensenFJERN@pedal.dk> wrote in message

> Det er efter min mening FULDSTÆNDIG forrykt at man ikke vælger at yde
bedre
> support fra Olympus side.

Der kan man bare se!! Jeg sendte en mail til Olympus, og fik svar dagen
efter. De beklagede mit problem, og gik såmænd med til at sende mig en CD
med Camedia 2.5 U/B. Det er jo selvfølgelig flot, men jeg synes nu stadig at
det burde være standard politik at drivere/programmer kunne downloades fra
hjemmesiden. Anyway, tingene gik i orden, og nu håber jeg så bare på at det
kommer til at virke, så jeg kan få fuld glæde af mit ellers utrolig dejlige
C2100UZ kamera.......

Michael Jensen

Fra : Frits Pedersen

Dato : 19-02-02 23:58

Hej
Fungerer fint hos mig med Carmedia master 2.0 uden driveropdatering