Disc Copy i OS X
Fra : Thøger

Dato : 17-02-02 16:20

I gamle dage brugte jeg tit Disc Copy til at lave et image af forskellige
ting der havde hobet sig op - og på den måde samle og komprimere dem...

Til det lavede jeg en mappe og trak den over på det lille vindue der kommer
frem når man starter Disc Copy - men det kan jeg ikke længere under OS X!?!
skal jeg nu til at bruge Dropp-stuff? I stedet?

Og hvad med cd´er, dem kunne man også bare trække over på vinduet og så
kørte det... Kan jeg heller ikke gøre det mere?

/Thøger

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-02-02 16:27

In article <B89588AA.ECF%tterp@mac.com>, Thøger <tterp@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Og hvad med cd´er, dem kunne man også bare trække over på vinduet og så
> kørte det... Kan jeg heller ikke gøre det mere?

I OS X er man nødt til at bruge menuerne...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Thøger

Dato : 17-02-02 16:35

On 17/02/02 16:27, in article rfn-A8B2F5.16270217022002@dtext.news.tele.dk,
"René Frej Nielsen" <rfn@mac.com> wrote:

> I OS X er man nødt til at bruge menuerne...

Ja men der skal man selv definere billedets størrelse og navn på forhånd...
Under OS 9 valgte Disc Copy selv den korrekte størrelse, komprimeret
og/eller ukomprimeret, alt efter hvad man ønskede - og den navngav den for
dig - hvis du fx lavede en Backup Kopi af dit yndlingsspil lavede Disc Copy
en nøjagtig kopi med navn, størrelse og det hele - lige til at brænde med
Toast.

Det eneste gode ved det nye Disc Copy er den indbyggede mulighed for at
brænde et image, noget jeg længe havde savnet i Disc Burner...

/Thøger

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 17-02-02 16:34

In article <rfn-A8B2F5.16270217022002@dtext.news.tele.dk>,
René Frej Nielsen <rfn@mac.com> wrote:

> I OS X er man nødt til at bruge menuerne...

Eller scripts - Der er skrevet adskillige scripts til Mac OS X 's Disc
Copy, søg efter "dmg" på versiontracker.

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH