selvfølgelig er IP teæefoni tilgængeligt på markedet, men hvordan er
kvaliteten i forhold til Alm. fastnet??
Jeg har IP-telefoni i mit område. Det vil sige jeg kan ringe internt i
nettet når det altså virker.
Kvaliteten er ikke i nærheden af alm. telefoni endnu
Jeg kan ikke få mit telefonnummer med over
jeg kan ikke få en eneste særtjeneste.
prisen for eksten telefoni ligger lige op af de billigste selskaber.
Så hvorfor skulle STOFA eller TDC eller nogen andre være interesseret i at
komme på markedet med et produkt der er dyrere at vedligeholde, har mindre
oppe tid, og ikke er væsentlig billigere end alm. fastnet.
NEJ VEL.
forretning er vel forretning
"Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message
news:%bMb8.17932$B43.1007496@news000.worldonline.dk...
> "Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns91B87A1E19C35joenssonblobdk@130.225.247.90...
> >
> > Stofanet understøtter endnu ikke rigtig IP-telefoni, men de har lovet
> > det i rigtig lang tid - og også overskredet den tidsfrist de selv satte
> > (4. kvartal 2001). Deres begrundelse for at de endnu ikke understøtter
> > det er at der ikke findes udstyr der understøtter det endnu???
>
> Udstyret findes, og er i brug. De kører f.eks. IP-telefoni hos
>
http://www.dsa-net.dk/
> Såvidt jeg er orienteret er Stofa's problem ikke at levere telefoni via
> kabel-modem'et, men at koble IP-telefonien til det almindelige telefonnet.
>
> > Det tvivler jeg stærkt på idet jeg kender et par stykker hos Cisco
> > Systems udviklingsafdeling i Californien - de har flere ansatte i det
> > område end Stofanet nogensinde har haft kunder og de kører alt via IP-
> > telefoni. Det gjorde de allerede sidste år da jeg var derovre og besøge
> > udviklingsafdelingen - så StofaNet har endnu en gang valgt en
> > undskyldning der ikke holder vand - men det er jeg efterhånden vant
> > til :-/.
>
> Det er som sagt ikke noget problem at køre IP-telefoni når man har det
> rigtig udstyr.
>
>
Jens
>
>