Valg af udbyder/forbindelse
Fra : VisseVasse

Dato : 16-02-02 14:16

Til dk.edb.internet.udbydere

Jeg skal forbinde 3 computere med Win2k i et lille netværk - computerne skal
dele en internet forbindelse.
Jeg har kun mulighed for at få ADSL (Bosat i Bindslev). Downstream
prioriteres højere end upstream.
Prisniveauet er omkring 600-800kr inkl. moms pr. måned.

- Hvilken løsning skal jeg vælge?
- Hvilken udbyder?

Takker for jeres tid

V/H

Jacob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-02-02 15:06

"VisseVasse" <gunst@oncable.dk> wrote in message

> [...]
skal
> dele en internet forbindelse.

> Jeg har kun mulighed for at få ADSL (Bosat i Bindslev). Downstream

Du bor altså ikke i Vestervang, Århus mere?

Men det ser jo kun ud til at der er ADSL fra teledanmark til rådighed i
området.

Det ser heller ikke ud til at Sonofon tilbyder FWA i området.

> Prisniveauet er omkring 600-800kr inkl. moms pr. måned.
>
> - Hvilken løsning skal jeg vælge?
> - Hvilken udbyder?

Der er vel kun løsninger fra TDC at vælge imellem.. Men de har da også lidt
til hver smag..

TDC Bredbånd
- 4 dynamiske IP´ere, og en hub/switch. Er du kørende.

Opasia Netexpress
- med lejet router
- Speedstream + Hub/switch er du kørende
- Cisco er du kørende.
- Køb din egen router/switch

Zillion Pro@

se på Zillion, kender ikke deres løsninger sindsygt meget.

Boomtown ADSL
- Cisco router, er du kørende
- Egen PPPoe Router/switch

Fra : Soeren Rasmussen

Dato : 19-02-02 10:24

Hermed lidt "reklame" fra en bruger af TDC ADSL. Vælg din udbyder med
omtanke
Elendig service fra Telegigant.

Jeg er kunde i TDC/teldanmark, og får ADSL leveret. Lørdag den 19.
februar 2002 afbrød TDC linien og nu tirsdag er der ikke sket noget
endnu.

Jeg tager telefonen og ringer til TDC for at fejlmelde linien, og får
at vide at de vil "resette" linien og så skulle alt være i orden.
Intet sker. Jeg ringer igen for at fejlmelde linien. Først bruger jeg
30 min på venteposition med dårlig muzak i øret. Nede på hjørnet hos
købmanden har de investeret 1200 kr., i et apparat der kan fortælle
hvilken plads man har i køen, men det er åbenbart for højteknologisk
løsning for telegiganten. Efter musikoplevelsen fortæller en herre at
der skam er mange fejlmeldinger og det der med at restte linien ikke
hjælper spor på denne fejl.
Et forsøg på at ringe igen mandag aften ender i fornævnte musik
opvisning der afløses af at kundeservice lukkes for den dag.
Her tirsdag morgen for jeg at vide at jeg kan blive ringet op onsdag
morgen så de kan fortælle hvornår TDC tror de kan rette fejlen. Jeg
får oplyst at det ikke er muligt at følge med på internettet onkring
fejlens udbedring.

Helt ærligt jeg skulle have valgt konkurrenten til ADSL leverancen,
men de måtte ikke bruge kobberet for TDC da det ikke var klar til ADSL
- TDC kunne imidlertid godt bruge det samme kobber til egen ADSL.

Jeg ser frem til at monopolet ophæves og der blive plads til flere
teleselskaber og dermed fri konkurrence, denne situation er noget
svineri.

Fra : Klitgaard

Dato : 19-02-02 10:57

"Soeren Rasmussen" <far@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hermed lidt "reklame" fra en bruger af TDC ADSL. Vælg din udbyder med
> omtanke
> Elendig service fra Telegigant.

<snip en masse>

Jo tak, vi har hørt dig. Nu 2 gange i denne gruppe og også i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl.

--
....Klitgaard