Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Salg vha. VISA
Fra : Christian Hvid

Dato : 15-02-02 16:41

Jeg arbejder med at konstruere et boghandelssystem for en mindre
organisation, og vi har overvejet at bygge et system magen til det,
der kendes fra f.eks. amazon.com, hvor bøger betales ved at brugeren
oplyser sit VISA-kortnummer og udløbelsesdato.

Er der nogen, der ved hvilke betingelser, der stilles før vores
organisation må trække penge fra en kundes VISA-kort på baggrund af
kortnummer og udløbelsesdato? Hvad er omkostningerne, og i hvilken
grad kan processen automatiseres?

Med venlig hilsen
Christian Hvid

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 15-02-02 22:01

Læs på www.betaling.dk og bliv klogere.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Såfremt bedækningen af hoppen sker ved, at en hingst bedækker hoppen
naturligt, er det Told- og Skattestyrelsens vurdering, at ydelserne er

Fra : Christian Hvid

Dato : 18-02-02 19:22

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> wrote in message news:<wEeb8.11520$5L3.525698@news010.worldonline.dk>...
> Læs på www.betaling.dk og bliv klogere.

Mange tak.

Er følgende tal virkeligt rigtige?

15.000 kr. for certificering (og re-certificering
for hver ny version af handelssystemet)
1.000 kr. i årligt abonnement
1.95 kr. pr. transaktions samt 0.1% i risikopræmie

(Efter http://www.betaling.dk/forret/priser.htm)

I givet fald; kan nogen foreslå en billigere løsning til elektronisk handel?

Med venlig hilsen
Christian Hvid

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 18-02-02 21:08

> [...]
>
> (Efter http://www.betaling.dk/forret/priser.htm)
>
> I givet fald; kan nogen foreslå en billigere løsning til elektronisk

De 15.000 kroner kan du vel undgå, ved at benytte et betalingsystem der
allerede eksisterer. Du skal så selv designe selve butikken, men ikke
betalingsoverførselsdelen. Se fx. www.interpay.dk og www.dibs.dk og
www.freepay.dk

Fra : Christian Hvid

Dato : 20-02-02 13:00

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> wrote in message news:<3c715f23$0$10681$4d4eb98e@news.dk.uu.net>...

> [...]
>
> De 15.000 kroner kan du vel undgå, ved at benytte et betalingsystem der
> allerede eksisterer. Du skal så selv designe selve butikken, men ikke

Jeg må indrømme at jeg stadigvæk synes at det er for dyrt; de nævnte
løsninger har månedligt abonnementer på omkring 150 kr. oven i det
årlige abonnement til PBS. I alt årlige faste omkostninger på omkring
3.000 kr.

Findes der billigere løsninger? Eller er ting som paypal.com enten
ligeså dyre eller uanvendelige af andre årsager?

Er der nogen, der har erfaring med de nævnte løsninger?

-- Christian

Fra : Svenne Krap

Dato : 20-02-02 15:29

On 20 Feb 2002 03:59:32 -0800, chvid@acm.org (Christian Hvid) wrote:

>Findes der billigere løsninger? Eller er ting som paypal.com enten
>ligeså dyre eller uanvendelige af andre årsager?

Jeg læste lige over noget dansk paypal lignede i avisen sidste dag
(kan ikke huske hvilken avis.. sorry).

http://www.ewire.dk

Det er ikke i luften endnu, men det ville det komme snart (kan ikke
huske datoen)

Svenne
--
Job-offerings with more than a googolplex* USD a year are instantly accepted.
* = http://www.fpx.de/fp/Fun/Googolplex/

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 21-02-02 18:23

> [...]
>
> Findes der billigere løsninger? Eller er ting som paypal.com enten
> ligeså dyre eller uanvendelige af andre årsager?

Paypal koster ikke nær så meget. Jeg mener ikke, at der er et fast
månedsgebyr. Jeg benytter dem til at sælge medlemsskab af en forening.
Desværre er der ingen, der har prøvet det endnu.

Men udbredt blandt danskere er det vel ikke - og besværligt at hæve sine
penge pt.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 21-02-02 22:01

On Thu, 21 Feb 2002 18:23:25 +0100, "Peter Elmkvist Snabe"
<peter@snabe.dk> wrote:

[PayPal]
>Men udbredt blandt danskere er det vel ikke - og besværligt at hæve sine
>penge pt.

Besværligt? Har ud overhovedet fundet en mulighed? Jeg har nemlig ikke
- men bruger de penge der kommer ind, til at købe ind for.

Jeg undersøgte muligheden for at få en bankkonto i USA, men fandt ud
af at før jeg har adskillige tusinde $$$ der skal hæves, kan det ikke
betale sig.

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com