Gammel Elite 600 printer med MacOS X?
Fra : Torben Hansen

Dato : 15-02-02 09:15

Hej,

Inden længe regner jeg med at skulle køre MacOS X, men jeg er bange for
det indebærer at jeg skal købe ny printer.

Jeg har en ældre Elite 600 Ethernet Netværksprinter fra GCC Technologies
som jeg er yderst tilfreds med.

De seneste drivere der er lavet til den er fra 1995:
http://www.gcctech.com/support/doc/elite600.html#software

Kræver det MacOS X drivere for at en printer virker under MacOS X? eller
findes der nogle standard allround drivere man kan forsøge sig lidt med
eller?

Vil den evt. kun virke under classic?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 15-02-02 20:58

In article <1f7n2rm.2xlt161vhrxpsN@[192.168.1.6]>,
tsh@gameon.dk (Torben Hansen) wrote:

> [...]
> som jeg er yderst tilfreds med.
>
> De seneste drivere der er lavet til den er fra 1995:

Det er fordi Apples Laserwriter 8 driver kan og bør bruges, enten med
GCC's PDD eller eller en generic PDD.

> Kræver det MacOS X drivere for at en printer virker under MacOS X? eller
> findes der nogle standard allround drivere man kan forsøge sig lidt med
> eller?

Da det er en postscript printer der understøtter enten appletalk
eller lpr kan du uden videre bruge en generic PDD.

PDD'er er text filer, så du kan evt. rette en generic PPD ved at kigge
i GGC's Laserwriter 8 PDD og dermed slå de manglende indstillings
muligheder til (vær opnmærksom på at PDD'erne i Mac OS X er i .xml
format)

> Vil den evt. kun virke under classic?

der vil den også virke

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-02-02 21:54

Torben Hansen <tsh@gameon.dk> wrote:

> [...]
>
> Kræver det MacOS X drivere for at en printer virker under MacOS X? eller
> findes der nogle standard allround drivere man kan forsøge sig lidt med

Da det lader til at være en Postscript-printer, så vil den virke under
OS X.

--
Mvh.
René Frej Nielsen