Hurtigt lavet gæstemad
Fra : Mette Svangren

Dato : 15-02-02 09:03

Vi skal i morgen holde en lille indflytterfest. Vi bliver nok en 14 stykker
til spisning, og jeg mangler ideer til, hvad jeg skal servere. Det skal ikke
koste for meget eller være besværligt at lave, og det skal selvfølgelig
kunne laves i de rette mængder i et alm. køkken med et ganske alm. udvalg af
gryder og deslige. Nåja, og så skal det smage godt!

Kan jeg ikke hitte på andet, bliver det en omgang Chili con Carne, meeeen
det er ligesom set før

MVH Mette

Fra : Anne-Christine Chris~

Dato : 15-02-02 11:37

Hvad med en gang lasagne?! Du kan lave kødsaucen dagen i forvejen og for at
gøre der nemt, kan du bruge mornaysauce i stedet for bechamel, det er nemt
og hurtigt og heller ikke i den dyre ende.

Mvh
Stinne

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 15-02-02 15:18

> [...]
> gryder og deslige. Nåja, og så skal det smage godt!
>
> Kan jeg ikke hitte på andet, bliver det en omgang Chili con Carne, meeeen

Projectet kan ikke lade sig gøre, da kravene er for modsatrettede.
Mad der smager godt koster penge og tager tid at lave.
Det er lisom med børn og sex, god tid er den vigtigste ingrediens og at det
er "besværligt".
Hvis jeg var dig ville jeg få det ude fra, eller invitere vennerne, så køb
nogle gode råvarter og bed dem om at hjælp til, det skulle ikke være å svært
når I er flyttet.
Dette er lidt provokerende, men også et forsøg på at debattere vores
fortravlede køkkener

Hilsen kevin
--
Solskin kan man altid finde, bare der er en man holder af.

Fra : Thïngmand

Dato : 16-02-02 12:49

> Kan jeg ikke hitte på andet, bliver det en omgang Chili con Carne, meeeen
> det er ligesom set før

En af mine klassikere er farsbrød - en gang svinekød, rørt op med salt/peber
og krydderier efter smag + en god ost i tern.

I ovnen med svinet. Hertil severer jeg ris og tomatsovs (sautér hvidløg +
alm. løg, hæld flåede tomater fra dåse i (+ evt. tomatpure) og oregano) + en
god gang gorft brød.

- Skal der gøres lidt ekstra ud af det, er en god salat + taziki, ikke helt
ved siden af...