Hvor stor PSU til denne konf.:
Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-02-02 23:58

Hvor stor skal en PSU være til denne konfiguration:

1800 Athlon XP, GeForce2 MX400, lydkort, netkort, brænder, cd-drev og
1-2 IDE Harddiske (har ikke lige lagt mig fast på om jeg vil genbruge)

Jeg gætter selv på, fra hvad jeg ved om det (hvilket er meget lidt) at
250W vil være nok, har jeg ret? Og hvis jeg har, hvad skal der så til,
før man må op på 300W. Hvad kommer det til at betyde for pc'en hvis
effekten er for lille?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 15-02-02 09:25

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev
> [...]
> 250W vil være nok, har jeg ret? Og hvis jeg har, hvad skal der så til,
> før man må op på 300W. Hvad kommer det til at betyde for pc'en hvis

Hvis strømforsyningen er for lille, er risikoen for at din computer kører
ustabilt stor.

250Watt er tilstrækkeligt, hvis strømforsyningen ellers er af en
ordentlig kvalitet...
Tjek om din strømforsyning er XP godkendt på:

http://makeashorterlink.com/?S2B352B6

mvh
Peter

Fra : Anders

Dato : 15-02-02 14:23

Tag og smid 200 kr ekstra i projektet og få dig en 300W

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-02-02 14:34

On Fri, 15 Feb 2002 14:22:39 +0100, "Anders" <nothanx@virker_ikke.dk>
wrote:

>Tag og smid 200 kr ekstra i projektet og få dig en 300W

Det tror jeg sgu også at jeg gør, så er jeg på den sikre side :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Carsten JvT

Dato : 15-02-02 17:26

En af mine kammerater kører med en 234 watt strømforsyning mens han får den
originale byttet (virkede ikke ved modtagelsen)
Han har flg. konfig:

Athlon 1800+
Abit KR7A-RAID
ATI Radeon 8500
Netkort
TV tuner kort.
Creative nyeste 5.1 lydkort (kan ikke lige huske hvad det hedder)
2 Disk i alm. EIDE opsætning (regner med at hvis alle hans 4 diske sættes op
i raid, at de vil sluge for meget strøm)
DVD-drev
Brænder

Der har ikke været nogen problemer overhovedet, men han er som sagt ikke
sikker på at strømforsyningen er stærk nok til at køre de 4 diske i et RAID
opsætning.

Hilsen
Carsten JvT

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-02-02 18:07

On Fri, 15 Feb 2002 17:25:45 +0100, "Carsten JvT" <daun12@fitfsv.dk>
wrote:

> [...]
>sikker på at strømforsyningen er stærk nok til at køre de 4 diske i et RAID

Ok, men hvad er RAID? Og hvad får man ud af at bruge det?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Carsten JvT

Dato : 15-02-02 22:17

RAID

> Ok, men hvad er RAID? Og hvad får man ud af at bruge det?
På det nævnte bundkort er der en RAID kontroller, som håndtere harddiskene
på en anden måde end en alm. kontroller. RAID er kort fortalt en måde at
håndtere flere diske som om de var en, enten med hastighed, sikkerhed eller
en kombination som resultat. Læs evt. mere om RAID på nettet.

Men ihvertfald ville en RAID konfiguration kræve at der skulle køre flere
diske samtidigt og derved ville der også være et størrer strømforbrug, og så
ville den lille strømforsygning sikkert ikke være kraftig nok.

Carsten JvT

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-02-02 22:26

On Fri, 15 Feb 2002 22:17:21 +0100, "Carsten JvT" <daun12@fitfsv.dk>
wrote:

> [...]
>diske samtidigt og derved ville der også være et størrer strømforbrug, og så
>ville den lille strømforsygning sikkert ikke være kraftig nok.

OK, tak :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm