Panasonic GD-93 e-mail
Fra : DeliciouslyDown

Dato : 14-02-02 22:45

Hvordan fungere e-mail i denne tlf?
Altså kan jeg bruge hotmail (modtage og sende) eller Ishoejby (som er IT
udbyder i ishøj)... hvordan skal opsætningen så være?

Fra : Claus Rolsted

Dato : 15-02-02 19:19

"DeliciouslyDown" <h.dogan@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

Jamen dog, jamen dog, hele to meddelelser efter hinanden, som omhandler
Panasonics gd93. Lækkert, så kan jeg jo rigtigt folde mig ud

> Hvordan fungere e-mail i denne tlf?

Ganske udmærket vil jeg sige. Du henter dine emails ned i telefonens
indbakke og sender, dem du har skrevet i samme åndedrag.

> Altså kan jeg bruge hotmail (modtage og sende) eller Ishoejby (som er IT
> udbyder i ishøj)... hvordan skal opsætningen så være?

Nix-bix, du kan ikke bruge hotmail, men så godt som enhver anden
mail-udbyder, som anvender pop3-postservere kan du godt bruge. Jeg er ikke
klar over hvordan Ishoejby-nettet fungerer, men kører de med pop3-server,
virker det formentligt. I værste tilfælde kan du vel altid få viderestillet
dine mails til en mail-adresse som du KAN hente ned i gd93'eren.

Mht. nærmere forklaring om hvordan du indstiller mobiltelefonen, henviser
jeg til min meddelelse af 25. januar 2002:
news:1011981688.405432@kollegiegaarden.dk .
Udsnit følger nedenfor:

------------------------------------
"ved pop3-serveren skal du angive den POP-server du benytter hos din
internetudbyder. Ved smtp-server skal du angive den server, du ringer op via
(den du kobler op via), for ellers kan du ikke sende mails.
Jeg bruger eksempelvis Get2net til at koble op med, og benytter derfor g2n's
smtp-server og g2n's opkaldsnummer. Den emailadresse (og derfor den
pop3-server), jeg bruger, er derimod hos Tiscali.

MOBIL EMAIL OPSÆTNING (skulle gælde for alle)
her vist som det virker hos mig på min Panasonic GD93, og med WOL som
emailkonto, men med get2net som opkaldsforbindelse. De oplysninger, som er
afhængige af hvilken Internet udbyder man har, er markeret med *.

I denne menu indtaster man sin opsætning, under de forskellige punkter som
er vist herunder

Profilnavn WOL @ GET2NET (Kan du skrive som du vil)
## FØLGENDE INDSTILLES EFTER DIN EMAIL-UDBYDER (WOL): ##
E-mail adresse rxxx@xxxonline.dkNOSPAM *
SMTP server smtpserver.get2net.dk *
POP3 server mail.worldonline.dk *
POP3-konto XXX (="username") *
Password XXX (="password") *
Mail-modtagelse Slet ej besk (er valgbar)
## FØLGENDE INDSTILLES EFTER DIN OPKALDSFORBINDELSE (GET2NET): ##
Opkaldsnummer +4577307731 *
Kredsløbtype ANALOG
Opkalds-ID XXX (="username") *
OpkaldsPassword XXX (="password") *
Primær DNS 195.082.195.101 *
Sekundær DNS 129.142.007.101 *
Når det sidste er tastet ind kommer der til at stå UdbyderNavn = WOL @
GET2NET (eller hvad man nu valgte øverst)
Her trykker man på "Vælg".

E-mail-funktionen virker ikke med alle mailservere/udbydere. Virker fint med
Sonofon Internet, Opsia, Mobilix og Get2net, men IKKE med Netbasis, Nettid,
Woldonline (jeg har læst, at nogen i NG har spurgt dem, og svaret er at det
er ikke noget der kommer i den nærmeste fremtid. Derfor benytter jeg get2net
som opkaldsforbindelse, men en lang række andre kan også anvendes) og
cybercity free."
------------------------------------

Bemærk at der er en række mail-udbydere som du ikke kan benytte funktionen
med.
God fornøjelse.

Claus Rolsted

Fra : DeliciouslyDown

Dato : 15-02-02 20:42

Tak for svaret.

Hvordan ved man hvad opkaldsnummeret er? Altså jeg har som sagt Ishøjnet
(Ishoejby) som ikke ligefrem har et opkaldsnummer...kommer på nettet så
snart jeg åbner browseren. Kan jeg så bruge e-mail funktionen?
Ellers, kender du en gratis e-mail udbyder man kan bruge?

[klip]

Fra : Claus Rolsted

Dato : 16-02-02 12:59

"DeliciouslyDown" <h.dogan@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret.

Det var så lidt.

> [...]
> snart jeg åbner browseren. Kan jeg så bruge e-mail funktionen?
> Ellers, kender du en gratis e-mail udbyder man kan bruge?

Tjaeh, opkaldsnummeret er jo noget, din netudbyder opgiver. Prøv at skrive
eller ringe til Ishøjbynets support-afd. Alternativt kan du få dig en gratis
udbyder. Jeg benytter Get2net med stor succes, da min primære mail-udbyder
(Tiscali) ikke virker til mobil-email.
Husk blot, at du skal undlade at bruge G2N's præfiks (1001 eller hvad det nu
hedder), når du kalder op via mobiltelefonen.

Claus Rolsted