Php til Html
Fra : Mikkel Schultz

Dato : 14-02-02 20:49

Hej
Er der nogen der har en løsning til hvordan man konvertere Php filer til
Html filer?
- sagen er den, at jeg for lethedens skyld, koder hjemmesider i Php/Html
lokalt på egen server. Men hvis jeg eksempelvis skal have siderne liggende
på et webhotel der ikke understøtter Php, så åbner jeg alle sider vha. "Vis
Kilde" og gemmer den rene Html kode i Html filer... herefter erstatter jeg
alle link på siderne fra .php til .html... Dette er tidskrævende, men ikke
så tidskrævende som hvis jeg fra starten lavede alle sider i ren Html (I ved
selv hvor træls det er at skulle rette i alle filer hvis man har en enkelt
rettelse i en Menu, så er include() funktionen noget lettere at bruge.).
Men altså spørgsmålet er som sagt, kan man på nogen måde få Php filer
fortolket og derefter gemt som Html filer - og evt. udskifte alle links på
sider til .html istedet for .php?

/Mikkel

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 14-02-02 22:02

Mikkel Schultz skrev:

> [...]
> alle sider vha. "Vis Kilde" og gemmer den rene Html kode i Html
> filer... herefter erstatter jeg alle link på siderne fra .php til

Sæt Apache op til at håndtere .html-filer som PHP-filer:

AddType application/x-httpd-php .php .html

Dernæst kan du kalde alle dine filer *.html og stadig få dem fortolket
som PHP-filer. Når du så skal overføre filerne til din server, så får du
sådan et støvsugerprogram (i mangel af bedre ord) til at gemme alle
filerne. Du kan f.eks. bruge Wget:

wget -r http://localhost/

Wget gemmer filerne i en mappe, der hedder localhost. Indholdet af den
mappe kan du så overføre til serveren.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 14-02-02 22:44

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote in message

> wget -r http://localhost/
>
> Wget gemmer filerne i en mappe, der hedder localhost. Indholdet af den
> mappe kan du så overføre til serveren.

Smart, jeg vidste ikke at wget kunne suge et helt site.

Vha. google fandt jeg en windows-kompilering her:
ftp://sunsite.dk/projects/wget/windows/

--
Mvh. Mogens
B.Sc. i datalogi. Søger IT-job på Fyn!

Fra : Frost

Dato : 15-02-02 09:32

> Smart, jeg vidste ikke at wget kunne suge et helt site.

Det vidste jeg heller ikke men måtte lige prøve
Wget -rk <url> ser ud til at gøre det.

/Frost

Fra : Andreas Paasch

Dato : 15-02-02 09:43

.... og mht. include() ... hvad med at bruge SSI (Server Side Include) på
HTML siderne? Kan yderste simpelt bruges bygges ind ... hvis det
understøttes af hosten ...

Bare for at bibeholde den lette retning i inkluderede filer ... hvorfor låse
når man kan blive ved med at være fleksibel ?

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 14-02-02 22:10

"Mikkel Schultz" <mikkel@cs.auc.dk> wrote in message

> Men hvis jeg eksempelvis skal have siderne liggende
> på et webhotel der ikke understøtter Php,

1) Hvorfor bruge et webhotel uden PHP? ;)

2) Hvis serveren understøtter SSI kan du bruge det i stedet, det giver
nøjagtigt samme funktionalitet som include() i PHP, og hvis det er det
eneste du bruger PHP til er SSI rigeligt til opgaven.

> Men altså spørgsmålet er som sagt, kan man på nogen måde få Php filer
> fortolket og derefter gemt som Html filer - og evt. udskifte alle links på
> sider til .html istedet for .php?

3) Måske lave et lille PHP-script der åbner alle PHP-filerne som
http://localhost og derefter et regex der erstatter <a href="noget.php med

Det burde være forholdsvist simpelt.

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 15-02-02 14:59

Hej

> Er der nogen der har en løsning til hvordan man konvertere Php filer til
> Html filer?

Selv om der er kommet mange gode forslag, så kan du jo kigge lidt på den her
artikel: <http://phpbuilder.com/columns/loris20010420.php3>.

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 15-02-02 23:41

On Thu, 14 Feb 2002 20:49:06 +0100, "Mikkel Schultz" <mikkel@cs.auc.dk>
wrote:

> [...]
>Men altså spørgsmålet er som sagt, kan man på nogen måde få Php filer
>fortolket og derefter gemt som Html filer - og evt. udskifte alle links på

Det kan i hvert fald lade sig gøre at bruge buffer og så gemme bufferen
som en fil.
Jeg ved ikke hvor effektivt det er men du kan kigge på ob_start()

Mvh. / Regards Stefan Bruhn
--
<?$email = unserialize("a:15:{i:0;i:115;i:1;i:116;i:2;i:101;i:3;i:102
;i:4;i:97;i:5;i:110;i:6;i:64;i:7;i:98;i:8;i:114;i:9;i:117;i:10;i:104