12 volts omformer
Fra : Morten Schrøder Olse~

Dato : 14-02-02 20:19

Hej

Af mit indlæg den 13/2 (se evt nederst i dette), blev jeg rådet til at sætte
voltstyrken på min grafikkortblæser på 12v ned til 7 eller 5 volt.

Jeg har kun fundet en omformer hos studiedata som passer til formålet, men
jeg er lidt for nærig til at betale 60kr fragt for en vare til 25..

Så jeg håbede på at i kender et sted på nettet eller i en fysisk forretning
eller en anden løsning på dette volt problem??

På forhånd tak

mvh Morten

Fra : Gichael

Dato : 14-02-02 20:27

Gør en anden ting.

Jeg tror lige præcis at dette er noget for dig!

http://www.tweakup.dk/howto/variabelstroemtyv/1.htm

Billig og nem!

Mvh Michael

Fra : Jakob M

Dato : 15-02-02 18:57

"Gichael" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> Gør en anden ting.
>
> Jeg tror lige præcis at dette er noget for dig!
>
> http://www.tweakup.dk/howto/variabelstroemtyv/1.htm

Den guide er bare ringe, men det kan du selvfølgelig ikke gøre for.
Modstanden er for lille til at man kan regulere spændningen ret meget. I
stedet for 10 Ohms skulle de have foreslået en 100 Ohms variabel modstand.
Men det kommer jo an på hvilken blæser man vil regulere.

Mvh
Jakob

Fra : Spirit

Dato : 14-02-02 20:51

> Jeg har kun fundet en omformer hos studiedata som passer til formålet, men
> jeg er lidt for nærig til at betale 60kr fragt for en vare til 25..

Prøv ved www.bsmultimedia.dk
Jeg har før fået sendt sådanne varer som brevpost fra dem (porto 8-10 kr.),
hvis jeg betaler forud. Samt accepterer at bære risikoen for, at brevet evt.
bortkommer under transport. Forrteningerne har vist ikke kvittering for
leveringen ved brevpost som ved pakkepost, og kan derfor ikke rette
erstatningskrav mod Post Danmark.

Mvh Spirit

Fra : Morten Schrøder Olse~

Dato : 14-02-02 21:20

Tak for svaret - det er helt perfekt

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 14-02-02 22:14

Hvis du skal have 7 V kan du lave det på ½ min uden problemer, se mere her:
http://www.oldhoj.dk/overclockingfaq.htm#7V
Mvh.
Christian