Natur/fugle
Fra : Jørgen

Dato : 14-02-02 18:59

Hvad kan man sætte på af linse og filter for at
få bedre billeder ved natur og dyr film.

JVC DVL355 Videokamera
Objektiv: F1,8,f=3,6 mm til 36 mm, 10:1 motorzoomobjektiv.
Filter-diameter: 37 mm.
stillbilleder: Filstøresle, Vga (640 x 480)

Jeg ved godt at det er ikke et godt videokamera til natur
og dyre fotografering, men hvad kan man gøre for at få
et bedre resultat.

på forhånd tak

Jørgen

Fra : Georg Tranholm

Dato : 15-02-02 10:12

"Jørgen" <j.bodholdt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved godt at det er ikke et godt videokamera til natur
> og dyre fotografering, men hvad kan man gøre for at få

Hej Jørgen

Til dyrefotografering vil jeg anbefale dig at anskaffe en teleforsats f.eks
2x tele, fordobler brændvidden af din 10x zoom. JVC har ikke så stort
et udvalg af den slags, men SONY har dette udstyr i 37mm. Du får
herved en supertele på ca. 84 - 840mm (ved konvertering til 35mm
formatet.) Pris: 500-1800. Og husk så stativet

Mvh Georg Tranholm

Fra : Paul Nilsson

Dato : 19-02-02 21:35

Hej -er helt enig med Georg...........
evt. har de tyske tilbehørs firmaer HAMA og Kaiser også noget du kan
prøv se link på produkt-tips. eller ring til dem.......de er meget
hjælpsomme......
mvh. Paul

www.sorgenfrifoto.dk
Fugletips-produkttips-fototips mv.