Ris eller grøntsager
Fra : Live4Him

Dato : 14-02-02 17:08

Hej. Jeg har bemærket at der er meget energi i ris (100 gram ~ 350 Kcal). Er
det derfor bedst at undgå ris hvis man vil tabe sig og istedet fylde op med
grøntsager ?

jørgen.

Fra : Merete

Dato : 14-02-02 21:43

Ja, det er bedst at undgå både ris og pasta og erstatte det med grøntsager
(ikke majs) eller til nød kartofler, hvor der er markant færre kalorier i.

vh
Merete

Fra : Christian Vandsø

Dato : 15-02-02 11:50

On Thu, 14 Feb 2002 17:07:41 +0100, "Live4Him"
> [...]

>det derfor bedst at undgå ris hvis man vil tabe sig og istedet fylde op med

Der er ingen grund til at holde sig fra ris. Du skal jo have energi,
og ris er en glimrende kilde dertil. Fedtenergiprocenten er ca 3% -
hvilket er mindre end visse grøntsager.
Dermed ikke sagt at grøntsager er dårlige - spis du blot løs af dem
også.

/Christian
--
[ http://vis.mig.et.geekshow.dk ]
[ Non semper ea sunt quae videntur. ]

Fra : Soren Olesen

Dato : 15-02-02 15:25

Hvis du f.eks. løber, cykler eller anden form for udholdenheds idræt vil ris
/ pasta klart være at foretrække da dette er en bedre energi kilde til
dette.

Så hvis du ønsker at forbrænde mere end du spiser, så spis grønsager..

Hvis du ønsker at forbrænde mere end du spiser så vil ris, og pasta være at
foretrække.

Min personlige mening er at du ikke behøver at undgå produkter som ris og
pasta ved vægttab som Christian også skriver da man aligevel ikke ønsker at
tabe sig for hurtigt

Held og lykke

/ Søren Olesen

Fra : Nicolai

Dato : 15-02-02 20:15

"Soren Olesen" <mail@sark.dk> wrote in message

> Så hvis du ønsker at forbrænde mere end du spiser, så spis grønsager..
>
> Hvis du ønsker at forbrænde mere end du spiser så vil ris, og pasta være
at
> foretrække.

Det gik vist lidt stærkt med ovenstående?

> [...]
> pasta ved vægttab som Christian også skriver da man aligevel ikke ønsker

Det jeg har fået at vide er, at visse grøntsager kræver mere energi at
forbrænde, idet der er flere fibre i. Så fiberrige grøntsager er at
foretrække, hvis man skal have vægttab, som der bliver spurgt om. Så jeg
synes da nok, at man skal være varsom med ris og pasta, alt afhængig af
tidspunktet på dagen.

Nicolai

Fra : Trine og Thomas

Dato : 17-02-02 08:10

Og hvilke grønsager er der så mest fiber i?

Smil fra Trine

Fra : Erna Andersen

Dato : 18-02-02 02:22

"Trine og Thomas" <Trine@Schyth.dk> wrote in message
> Og hvilke grønsager er der så mest fiber i?

Hej alle..

Se det har jeg lige læst om i et gl. nr. af "iform" :
Det er i bønner, kål, persille.

Hilsen Erna
der er blevet 12% lettere i vinter