Windows spm.
Fra : Lars

Dato : 14-02-02 13:47

Hej alle

jeg har lavet et program til en virksomhed med en swing-grænseflade.
Programmet fungerer fint, når det er oppe at køre, men det er en helvedes
tid om at loade grænsefladen.

Mit spm. er så følgende:

- Er der nogen af jer, som har fundet jeres egen løsning på dette problem
(som jeg evt. kan låne)?

- Jeg forestiller mig noget i retning af et startvindue, som fortæller
brugeren, at programmet er ved at starte. Men hvis jeg laver dette i java,
så tager det ligeså lang tid at loade. Kan man evt. lave det i c eller c++ -
og i så fald hvordan?

- Jeg har tidl. hørt omn jet, der kan oversætte java til native (windows).
Er der nogen som har erfaring med dette og hvordan fungerer det i givet fald
med grænsefladen?

*/ Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-02-02 14:09

"Lars" <svend@bent.dk> writes:

> Programmet fungerer fint, når det er oppe at køre, men det er en helvedes
> tid om at loade grænsefladen.

Er problemet at faa indlaest via nettet, eller starte lokalt?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk

Fra : Lars

Dato : 14-02-02 16:32

Problemet er lokalt - dvs. en enkeltståenmde app.

Fra : Lars Dam

Dato : 14-02-02 16:22

On Thu, 14 Feb 2002 13:47:16 +0100, "Lars" <svend@bent.dk> wrote:

> [...]
>
>Mit spm. er så følgende:
>
>- Er der nogen af jer, som har fundet jeres egen løsning på dette problem

Du har jo selv nævnt splashscreen løsningen. Jeg ved ikke hvordan du
har opbygget din grænseflade, men overvej om der ikke er steder du kan
bruge 'lazy initiazation' på nogle af dine billeder (i.e. opret dem
først når du har brug for dem).

> [...]
>så tager det ligeså lang tid at loade. Kan man evt. lave det i c eller c++ -

Prøv at åbne en JFrame ligeså snart du kan i din main metode; så får
du målt på hvad der tager tid; initialiseringen af din applikation,
eller loading af JVM'en. Hvis det er det første der taget tid, kan du
lave en simpel 'splashscreen' med et JWindow der indeholder en JButton
med et Icon i.

>- Jeg har tidl. hørt omn jet, der kan oversætte java til native (windows).
>Er der nogen som har erfaring med dette og hvordan fungerer det i givet fald
>med grænsefladen?

Min erfaring med den slags er...ingen. Jeg har aldrig haft brug for at
kører native exe. Filosofien er at der nok kommer flere problemer med
det, end der er problemer der skal løses.

>*/ Lars

vh. ld

---
"Time is the fire in which we burn"