Vildsvine-opskrift søges
Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 14-02-02 08:00

Hej

Jeg har en vildsvine-ryg liggende i fryseren, men ved ikke helt, hvad man
kan gøre med den.
Er der nogen, der kender en god opskrift - jeg har ikke selv kunnet finde
nogen?

På forhånd tak
Trine

Fra : kautaq

Dato : 16-02-02 02:56

Trine Banke Brenneche wrote:

> [...]
> kan gøre med den.
> Er der nogen, der kender en god opskrift - jeg har ikke selv kunnet finde

Rôti de sanglies:

Ryggen snittes og lægges i marinade af fintskåret

1 porre
1 gulerod
2 løg (evt. skalotte)
1 citron
+ Salt, peber, knust enebær, 1 fed hvidløg og rødvin
og bouillon.

- i et par dage!

Smøres ind i en blanding af smør og sennep og sættes
i en varm ovn ved 250 grader. Når den er blevet brun,
skrues ned på 180-200 grader.
Skal dryppes meget under stegningen af marinaden.
2 timer eller mere, alt efter størrelse.

Sovs af smør, løg, gulerod, laurbærblade og peberkorn
plus skyen fra bradepanden. Simrer en times tid.

PS. Har ikke selv prøvet opskriften.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Peter Weis

Dato : 16-02-02 08:47

"Trine Banke Brenneche" <tbb@c.dk> wrote in message
> [...]
> kan gøre med den.
> Er der nogen, der kender en god opskrift - jeg har ikke selv kunnet finde

Hos Asterix sættes de tilsyneladende bare på spid og steges over åben ild.

mvh
Peter

Fra : Jan Boegh

Dato : 18-02-02 19:58

"Peter Weis" <peterweis@iname.com> wrote in message

> Hos Asterix sættes de tilsyneladende bare på spid og steges over åben ild.

...men hvor finder man en musiker, man kan kyle op i det nærmeste træ ? Jeg
mener, retten er jo ikke komplet uden garniture

vh
Jan

Fra : Peter Weis

Dato : 18-02-02 21:53

"Jan Boegh" <jan@boegh._X_net> wrote in message
> "Peter Weis" <peterweis@iname.com> wrote in message

> ..men hvor finder man en musiker, man kan kyle op i det nærmeste træ ? Jeg
> mener, retten er jo ikke komplet uden garniture

Der var da nogle muligheder i forbindelse med grand-prixet

mvh
Peter

Fra : Trine Banke Brennech~

Dato : 16-02-02 10:47

"Trine Banke Brenneche" <tbb@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan gøre med den.
> Er der nogen, der kender en god opskrift - jeg har ikke selv kunnet finde
<snip>

Tak for svarene.
Jeg har valgt at afprøve denne opskrift, som jeg fik tilsendt pr mail:
http://www.kalu.dk/opskrifter/vildt/vildsvin/vildsvin_ryg.html

Mvh Trine