Hvilken udbyder?
Fra : Ulla

Dato : 24-01-01 21:15

Hej i gr.

Jeg overvejer seriøst at skifte internetudbyder, da mobilix gennem længere
tid har haft problemer med deres newsserver. Hvilke udbydere er stabile og
hurtige til at få rettet fejlen når skidtet bryder sammen?

--
Med Venlig Hilsen Ulla

Fra : Kæld Gydum

Dato : 24-01-01 21:59

Hej Ulla .....

Det er meget vanskeligt at sige .... jeg har i flere år brugt
News via World Online og har altid været tilfreds ...

De opdatere med det samme og serveren er sjældent
nede ....

Er kun skiftet til Tele Danmark på grund af Netexpres .

Men det er et svært spørgsmål.

Held og Lykke
Kæld Gydum
--
E-Mail: oz1pll@qsl.net
ICQ : 103686793

Fra : Bigfoot

Dato : 26-01-01 20:23

"Ulla" <ullaogasger@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
| tid har haft problemer med deres newsserver. Hvilke udbydere er stabile og
| hurtige til at få rettet fejlen når skidtet bryder sammen?

Bruger Net4You, hvis jeg kun lige skal på i kort tid,
eller bruger jeg get2net. Og jeg er fuldt tilfreds med begge udbydere.
Begge har også god support. (og så koster det ikke 5 kr i min. som hos
WorldOnline)

Vh Bigfoot

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 27-01-01 02:49

On Fri, 26 Jan 2001 19:22:47 GMT, "Bigfoot" <bigfoot@sol.dk> wrote:

>"Ulla" <ullaogasger@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

>Bruger Net4You, hvis jeg kun lige skal på i kort tid,
>eller bruger jeg get2net.
ahh get2net er for folk der for bragt pizza til døren :)
> Og jeg er fuldt tilfreds med begge udbydere.
>Begge har også god support. (og så koster det ikke 5 kr i min. som hos
>WorldOnline)
Nahh hvis man kan vente i kø så koster det nu kun alm tlf takst - ved
wol.
ved tele dk er det gratis da det er et 80 nr
MvH
Chokmah

Fra : Bigfoot

Dato : 28-01-01 08:05

| >|

| ahh get2net er for folk der for bragt pizza til døren :)

hvad er der galt med lidt luxus??

| Nahh hvis man kan vente i kø så koster det nu kun alm tlf takst - ved
| wol.
| ved tele dk er det gratis da det er et 80 nr

Det ved jeg godt, men jeg gider ikke vente i kø.
Hos get2net har jeg *aldrig* i de 3 år jeg har brugt dem,
ventet mere end højst 1 minut.

Vh Bigfoot

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 02-02-01 04:32

On Sun, 28 Jan 2001 07:05:15 GMT, "Bigfoot" <bigfoot@sol.dk> wrote:

>hvad er der galt med lidt luxus??
ahhh discount luxsus... der er sgu ikke nogen grund til at hylde en
plabeyer fordi de har fåed dan kort :)

>Det ved jeg godt, men jeg gider ikke vente i kø.
>Hos get2net har jeg *aldrig* i de 3 år jeg har brugt dem,
>ventet mere end højst 1 minut.
Nej brugerne falder jo hurtigt fra når de lære at begå sig på nettet
og smider den cd rom væk de fandt i alt for damerne i 1999
VH
Chokmah

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-01 02:54

On Fri, 26 Jan 2001 19:22:47 GMT, "Bigfoot" <bigfoot@sol.dk> wrote:

>Begge har også god support. (og så koster det ikke 5 kr i min. som hos
>WorldOnline)

Til gengæld koster det 100 kr., hvis man skal sende sine
supportforespørgsler ind pr. taxi.

MAO: Man behøver ikke at betale 5 kr. i minuttet hos World Online; man
kan blot ringe på det almindelige supportnummer eller e-maile.

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-01-01 17:48

Hej...

"Bigfoot" <bigfoot@sol.dk> wrote:

>Begge har også god support. (og så koster det ikke 5 kr i min. som hos
>WorldOnline)

Det med de 5,- kr. hos WOL må vist også være passé - TeleDanmark ændrede
pr. 1 Jan. regler m.m. for alle 900 numre, og dermed faldt muligheden
væk, og seneste den 1 Feb. er det slut, fremover kan den højeste pris
for opkald til den type nummer som WOL bruger, være kr. 2,00 Samtidigt
skal de ha' et nyt telefonnummer.
--
M.v.h. Ole

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 27-01-01 02:59

On Wed, 24 Jan 2001 21:14:50 +0100, "Ulla" <ullaogasger@mobilixnet.dk>
wrote:
HI Ulla
>Hej i gr.
>
>Jeg overvejer seriøst at skifte internetudbyder, da mobilix gennem længere
>tid har haft problemer med deres newsserver.
Mobilix har altid været noget lort - det er discount internet når dte
er værst det var lukretive i sin tid fordi de som de første gik ned på
7 øre i minuttet
> Hvilke udbydere er stabile og
>hurtige til at få rettet fejlen når skidtet bryder sammen?
jeg kan bedste lide wol - rigemelige priser go service !
¨Tele dk er nok et hag bedre de gemmer indlægene i txt grupperne ja
jeg har lige hente de går helt tilbage til 3 juli 1999
de har gratis suport i opkald & dygtige suporter - ja wols er lieg så
gode-
men tele dk er dyre - jeg har dem nu fordi det var det enste sted man
kunne få kober til asdl eller hwa fan det heder ( ? ) derres news køre
ikke så godt pt .. så hvis du ikke går efter at få kober til net
express så tag World online
MvH
Chokmah

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 27-01-01 11:08

wrote:

>Jeg overvejer seriøst at skifte internetudbyder, da mobilix gennem længere
>tid har haft problemer med deres newsserver. Hvilke udbydere er stabile og
>hurtige til at få rettet fejlen når skidtet bryder sammen?

Du kan også overveje at hente et ID hos sunsite.dk - de har en
newsserver, hvor man skal logge ind. Dvs. du kan bruge den alle steder
fra. Det kører helt fint med "Free Agent".

Jeg bruger den fordi jeg slæber min PC rundt mellem flere steder, der
anvender forskellige news-servere og er for doven til at skifte
opsætning.

Adressen har jeg glemt, men man begynder med http://sunsite.dk og så
skal der graves i siderne.

Mvh. NKJ

Fra : Bilbo Hermit

Dato : 04-02-01 00:21

wrote:

> [...]
>tid har haft problemer med deres newsserver. Hvilke udbydere er stabile og
>hurtige til at få rettet fejlen når skidtet bryder sammen?
..
I hvert fald ikke Tele Danmark hvis du har brug for en stabil
newsserver, World Online har vist altid været rimeligt gode.
Selv er jeg hos Tele Danmark og er nødt til at bruge news.auc.dk

Bilbo

Fra : Bigfoot

Dato : 04-02-01 08:39

"Bilbo Hermit" <bilbo@del_ete.this.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
| newsserver, World Online har vist altid været rimeligt gode.
| Selv er jeg hos Tele Danmark og er nødt til at bruge news.auc.dk

Hvis du kan nøjes med de danske ng-grupper,
er sunsite.auc.dk og den kan bruges vi alle udbydere.

vh Bigfoot

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-01 10:42

Sat, 03 Feb 2001 23:20:32 GMT, skrev Bilbo Hermit
<bilbo@del_ete.this.mail.dk>:

>I hvert fald ikke Tele Danmark hvis du har brug for en stabil
>newsserver, World Online har vist altid været rimeligt gode.
>Selv er jeg hos Tele Danmark og er nødt til at bruge news.auc.dk

Brug 193.162.153.117 istedet for news.inet.tele.dk, det er skrevet 117
gange rundt om i nyhedsgrupperne.

Den er langt mere stabil og har alle grupper.

Det er en testserver til deres newsserver, i de 14 dage jeg har brugt
den har der ikke været nogen problemer.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 04-02-01 11:03

Hej Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk>

>Brug 193.162.153.117 istedet for news.inet.tele.dk, det er skrevet 117
>gange rundt om i nyhedsgrupperne.

> server ns.tele.dk
Default Server: ns.tele.dk
Address: 193.162.159.194

> 193.162.153.117
Server: ns.tele.dk
Address: 193.162.159.194

Name: nntp117.netscum.dk
Address: 193.162.153.117

Det er lidt lettere at huske nntp117.netscum.dk end en IP-adresse.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-01 12:16

Sun, 04 Feb 2001 11:03:26 +0100, skrev Lars Kim Lund
<larskim@mail.com>:

>Det er lidt lettere at huske nntp117.netscum.dk end en IP-adresse.

Man skal vel heller ikke gå og huske på den

Bare lege lidt Jørgen Clevin og sætte den ind som servernavn.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Charlie Compensation

Dato : 04-02-01 12:20

:: Det er lidt lettere at huske nntp117.netscum.dk end en IP-adresse.

Yahbut, netscum.dk was supposed to stop working for forward DNS and
whois lookups back in Dezember. The IP address was chosen before the
machine proved somewhat stable, and I announced the IP so that people
around the world could try out and put a readership load on the box.

Perhaps news.ZILLI0N.dk can point to this machine, since news.netscum.dk
will also die when netscum.dk disappears. Or news.Z1LL10N.dk, or
drunken.newsbastards.org, or news.TDC.whatever-they-decide-to-call-
themselves-today, or something.

Sorry, I did not know ahead of time, what the future of this machine
might be. I still do not know...