Billedkvalitet Asus V7100 vs. Matrox G400
Fra : Martin Bangsø

Dato : 24-01-01 21:17

Jeg har set G400 kort levere et godt billede på selv en dårlig skærm.
Jeg skal have et grafikkort til den maskine jeg er i gang med at sætte
sammen, og vil have et kort, der giver mindst lige så godt et billede,
som mit nuværende Matrox Mystique. Er Asus' Geforce 2MX et okay valg?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 24-01-01 21:27

Et Leadtek Winfast GeForce2MX DualHead Pro (de har ombygget nVidia 2D del)
giver synes jeg et så godt billed som mit G400MAX.

Fra : Martin Bangsø

Dato : 24-01-01 23:15

On Wed, 24 Jan 2001 21:26:44 +0100, "Lasse Stig Thomsen"
<lasse@tt-trading(fjerndette).dk> wrote:

> Et Leadtek Winfast GeForce2MX DualHead Pro (de har ombygget nVidia 2D del)

Hvordan ombygget?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Martin Bangsø

Dato : 24-01-01 23:20

On Wed, 24 Jan 2001 21:26:44 +0100, "Lasse Stig Thomsen"
<lasse@tt-trading(fjerndette).dk> wrote:

> Et Leadtek Winfast GeForce2MX DualHead Pro (de har ombygget nVidia 2D del)

- glemte lige at spørge, om Winfast's kort så er bedre end Asus'?

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 24-01-01 23:29

"Martin Bangsø" wrote:

> [...]
> sammen, og vil have et kort, der giver mindst lige så godt et billede,
> som mit nuværende Matrox Mystique. Er Asus' Geforce 2MX et okay valg?

Ja, man skal bare stille på skærmens hastighed op, til 75 HZ eller 85 HZ

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 25-01-01 02:31

Leadtek har lagt en extra strømregulator på kortet og ændret noget i chippen
(det sidste ved jeg ikke hvad er)
Men den extra strømregulator sørger for at billedet ikke bliver gnidret som
det tit er tilfældet med nVidia kort i højre opløsninger.

Kortet er et gennemført kvalitets kort, hvilket også afspejler sig i en pris
på 2000 retail.
MVH: Lasse Stig Thomsen

Fra : Lars

Dato : 25-01-01 07:37

On Thu, 25 Jan 2001 02:31:19 +0100, "Lasse Stig Thomsen"
> [...]

>Men den extra strømregulator sørger for at billedet ikke bliver gnidret som
>det tit er tilfældet med nVidia kort i højre opløsninger.

Kan du henvise til nogen tests der hævder det er ligeså godt som
G400 i 2D?

>Kortet er et gennemført kvalitets kort, hvilket også afspejler sig i en pris
>på 2000 retail.

<URL:http://130.228.36.14/cgi-bin/ZITECHComputer.filereader?1652434373+NO/catalogs/1058>

vh
--
Lars,
<URL:http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 25-01-01 10:42

Okay jeg havde kun set datagrossistenspris.