To spørgsmål om T68
Fra : Christian Vandsø

Dato : 13-02-02 23:05

Fik min T68 idag - lækker telefon.

Kunne dog ikke få email til at virke (pop3).

Har læst backlog i gruppen og forsøgt de nævnte forslag (brug IP i
stedet for domæne, sæt hastighed ned etc) uden hjælp. Jeg har TDC og
forsøger at tømme en pop3 box på et TDC mailhotel. Den svarer bare
(efter en rum tid) "server ikke fundet". Any ideas?

Læste i de gamle nyheder at der ville komme en software update i
"januar 2002". Dvs - den burde være derude nu. Kan man downloade den
og installere den selv? I så fald, hvor og hvordan?

/Christian

Fra : Jacob Knudsen

Dato : 15-02-02 09:09

"Christian Vandsø" <christian@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsøger at tømme en pop3 box på et TDC mailhotel. Den svarer bare
> (efter en rum tid) "server ikke fundet". Any ideas?

Hmm.. Det virkede for mig, da jeg indtastede ip adressen for dns serveren..

> Læste i de gamle nyheder at der ville komme en software update i
> "januar 2002". Dvs - den burde være derude nu. Kan man downloade den
> og installere den selv? I så fald, hvor og hvordan?

Der er masser af firmware opdateringer lige nu er de ved R2B og til marts
kommer den med MMS (uge 10).
Se evt. her: http://www.tsixtyeight.com/DirectoryItemView.asp?did=29

Du kan ikke selv opdaterer firewaren, men de autoriserede ericsson
forhandlere kan gøre det gratis for dig. Du skal blot medbringe kvitering og
god forklaring om hvorfor. (Forklaring: Du synes at t9 og menu'erne er
langsomme).

Fra : Lars Falch

Dato : 16-02-02 12:04

> [...]
og
> god forklaring om hvorfor. (Forklaring: Du synes at t9 og menu'erne er

Hej Jacob,

Hvor kan jeg finde en liste over forhandlere? For det er vel ikke alle som
kan opdatere den - det skal vel være en slags service center! Jeg bor i stor
kbb.

Er det noget de kan klare imens man venter?

Mvh,
Lars

Fra : Jacob Knudsen

Dato : 17-02-02 12:20

"Lars Falch" <larsf@germs.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan opdatere den - det skal vel være en slags service center! Jeg bor i

Ericsson kan oplyser samtlige service centre som har udstyret. Jeg benyttede
selv "Kurt Ovi" i Bagsværd. Husk din kvittering på telefonen (også selvom
den IKKE er købt hos dem, det var min ikke). Og det gratis selvom man har
købt den et andet sted.

> Er det noget de kan klare imens man venter?

Ja det tog dem ca 15 min..

Fra : Lars Falch

Dato : 17-02-02 12:25

> [...]
> den IKKE er købt hos dem, det var min ikke). Og det gratis selvom man har

Pefekt - mange tak for informationen.

Mvh,
Lars

Fra : ::j::o::k::u::m::

Dato : 16-02-02 10:22

> Fik min T68 idag - lækker telefon.

Voldsomt lækker, ja

> [...]
> forsøger at tømme en pop3 box på et TDC mailhotel. Den svarer bare
> (efter en rum tid) "server ikke fundet". Any ideas?

Jeg bøvlede osse meget længe med POP3 mail.
Indtil jeg erfarede at POP3 serveren skal understøtte noget der hedder APOP.
APOP er, så vidt jeg har forstået, nogle sikkerheds udvidelser til POP3.

Det du altså skal gøre er at ringe til Teledanmark.
Oplyse dem navnet på din POP3 server og så finde ud af om APOP er
understøttet.

Hvis det ikke er tilfældet, kan du ikke tjekke den mailkonto på din Ericsson
T68

> Læste i de gamle nyheder at der ville komme en software update i
> "januar 2002". Dvs - den burde være derude nu. Kan man downloade den
> og installere den selv? I så fald, hvor og hvordan?

Man kan ikke selv installerer software på sin Ericsson telefon.

Men bor man i Århus eller omegn kan det gøres hos noget der hedder
Teleservice a/s.
De ligger i Åbyhøj.

--
---------
Jonas

Fra : Christian Vandsø

Dato : 18-02-02 10:53

On Sat, 16 Feb 2002 10:21:56 +0100, "::j::o::k::u::m::"
<jokum_snusk@hotmail.com> wrote:

>Jeg bøvlede osse meget længe med POP3 mail.
>Indtil jeg erfarede at POP3 serveren skal understøtte noget der hedder APOP.
>APOP er, så vidt jeg har forstået, nogle sikkerheds udvidelser til POP3.

Ja, en mere sikker brugerauthenticering.

>Det du altså skal gøre er at ringe til Teledanmark.
>Oplyse dem navnet på din POP3 server og så finde ud af om APOP er
>understøttet.

Jeg tror ikke der er ret mange af teledamarks pop3 servere der har
apop.

>Hvis det ikke er tilfældet, kan du ikke tjekke den mailkonto på din Ericsson
>T68

Jeg fandt dette link i en tidligere tråd:
http://www.bjargum.dk/ericsson_t68_mail.htm

Han benytter pop3.mail.dk som ikke understøtter APOP. Det tyder på
at det godt kan lade sig gøre på en eller anden vis.

>Man kan ikke selv installerer software på sin Ericsson telefon.
>
>Men bor man i Århus eller omegn kan det gøres hos noget der hedder
>Teleservice a/s. De ligger i Åbyhøj.

Jeg bor heldigvis i Århus, så jeg vil aflægge Teleservice et besøg.
Gør de det på stedet, eller skal jeg undvære den i et par dage?

/Christian
--
[ http://vis.mig.et.geekshow.dk ]
[ Non semper ea sunt quae videntur. ]