Paris / Disney
Fra : Jens Nielsen

Dato : 13-02-02 22:16

Hej med jer,

Vi er to voksne og to børn som har tænkt os at bruge noget af sommerferien i
Paris og besøge Disney.

Vi kører selv derned i bil.

Er der nogen der har nogle gode foreslag til evt. hotel etc. således at
dette gøres uden at det kommer til at koste en herregård.

mvh
Jens

Fra : kskov

Dato : 13-02-02 22:54

Hej
Der findes en campingplads umiddelbart i nærheden af Disney, som også
udlejer mobilhomes.Pladsen hedder David Crocket. Da pladsen er en del af
Disney giver det også en fordel når I skal ind i parken, da parkering dermed
er gratis (koster alligevel en sjat - normalt). Da vi var dernede, tog vi i
parken tidligt og var der indtil klokken 14.00, derefter kørte vi den korte
tur tilbage til campingpladsen, for at lade børnene tage et lille hvil og få
lidt at spise. Derefter tog vi i parken igen ved 17.00 tiden og var friske
til at se optoget om aftenen samt fyrværkeriet klokken 23.00.
En anden fordel er hvis I skal til Paris. Der går tog hele tiden fra Paris
til Disney og v.v. og da I har gratis parkering kan I køre hen til Disney og
tage toget fra stationen der, og der er ikke mange med toget, da I kører
modsat "de besøgende"

Campingpladsen har alle faciliteter, gode toilet forhold, gratis vandland og
er meget nem at finde fra motorvejen, men I skal bestille plads i god tid.

Eneste ulempe er at pladsen er meget amerikansk og måske lidt dyr.

Når I er i området vil jeg anbefale Champagne distriktet og måske et besøg i
Verdun på vejen derned eller på hjem vejen.

hilsen
Karsten Skov

Fra : Have

Dato : 13-02-02 23:10

Er det muligt at medbringe sin egen campingvogn til David Crocket, eller er
det kun leje af mobile homes?

/Jens

Fra : PHK

Dato : 14-02-02 16:39

"Have" <jph@mlh(NO SPAM).dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at medbringe sin egen campingvogn til David Crocket, eller
er
> det kun leje af mobile homes?

Jeg har ved tidligere lejligheder spurgt hvor man skulle bo ved Disney med
egen campingvogn, og hver gang er David Crocket dukket op, såhh den skulle
være god nok.

Mon ikke du kan finde yderligere oplysninger et sted på nettet - så går
tiden da med det :)

--
_
|_|

Fra : kskov

Dato : 14-02-02 22:45

Ja vi havde egen campingvogn med. Campingpladsen ligger midt i en skov, hvor
der er lavet pladser til hver enkelt campingvogn ved at fælde træer og
derefter lægge en betondæk, Derfor er det lidt besværligt at sætte fortelt
op.

hilsen
Karsten

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 14-02-02 10:09

Hej,

jeg formoder at I har FDMs katalog. Som I kan se, er det lidt billigere at
bo uden for Disney. Jeg vil dog kraftigt anbefale at bo i selve Disney. Det
har sin helt egen atmsofære. I skal endelig spise morgenmad i parken. Rigtig
hyggeligt og egentlig ret OK mad. Der er også David Crocket lidt uden for
Disney, men det har jeg ingen erfaringer med.

Husk, at de nu har fået en "filmpark". Man kan sagtens bruge to dage alene i
Disneyland parken og nok 1 dag i den nye park.

God tur.

Kennet

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 15-02-02 23:14

Et par generelle råd om disney.

Thunder Mountain. Husk at få et fast pas. Lad vær med at gemme den til sidst
på dagen.

Hvis i spiser i parken, bør i også prøve Pirates of the Carrabian. Der kan
ellers være ret lang kø og så vidt jeg husker er der ingen fast pass.

Prøv at spis i Annettes Diner. Fedt sted og MEGET store måltider, også deres
tallerken salat!! Kom uden for alm. spisetid, dvs. efter 19.00. Ellers kan
der være en lang kø.

Det er næste umuligt at spise billigt i parken, men Buzz Lightyear pizza er
ok prismæssigt. Desværre ikke det store udvalg, og det er umuligt at vælge
toppings fra, hvis børnene er kræsne.

Husk, at alt er forholdsvist dyrt i parken. Hvis i bor på parkens hoteller,
kan man gå tilbage til hotellet og drikke sine egne sodavand, spise sandwich
m.m.