Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
De mange og svære overvejelser som newbie
Fra : Morten Nielsen

Dato : 13-02-02 20:58

Hej,

Som så mange andre overvejer jeg kraftigt at købe et digitalkamera, og
som for så mange andre er det en hel ny verden for mig....

Jeg har læst anmeldelser, jeg har læst brugervurderinger, jeg har læst
producenters website, og jeg er forvirret!

Min tanke er at købe et kamera samt 128 MB flash ram, og så ellers
bruge det til diverse billeder: d.v.s. blandet indendørs/udendørs,
personer, landskaber - kort sagt det hele. Samtidig vil jeg
naturligvis også gerne have mulighed for at få printet nogle af mine
fotos hos fotohandleren og vel og mærke i en god kvalitet. Og for at
det ikke skal være løgn, skal kameraet selvfølgelig helst være så
simpelt som muligt at anvende.

Jeg har kigget nærmere på disse:

Canon Powershot A20
-   Ligner et rigtigt kamera
-   Goe' anmeldelser og brugervenligt
-   Over et år gammelt og måske allerede forældet?

Nikon Coolpix 775
-   Ganske lille
-   Gode anmeldelser
-   Ser lidt sjovt ud!
-   Brugere brokker sig lidt i div. fora

Kodak DX3900
-   3.1 megapixels
-   Go'e billeder ifølge anmeldelse
-   Enkelt at anvende (point-n-shoot camera)
-   Ser lidt plastic-agtigt ud.

Nu har jeg så netop læst om X3-teknologi på
http://www.foveon.com/X3_tech.html, og forvirringen bliver større:
Skal jeg vente med at købe, og implementeres denne teknologi
overhovedet i kameras, der er til at købe for penge....

Kunne nogen tænke sig at dele ud af deres erfaringer? Der må være
mange, som har samme behov som jeg, og jeg ville meget gerne høre lidt
om, hvad I har lagt vægt på, hvad I har købt, om I er tilfredse med
købet etc.

Med venlig hilsen

Morten
- - - - - -
Ding, DONG, dynamolygte....

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 13-02-02 23:28

Morten Nielsen skrev:
> Canon Powershot A20
> - Ligner et rigtigt kamera
> - Goe' anmeldelser og brugervenligt
> - Over et år gammelt og måske allerede forældet?

Købte dette selv for ½ år siden, og det er f... et godt kamera til
prisen, det er let at bruge og ta' gode billeder.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Niels Svendsen

Dato : 14-02-02 00:48

Prøv at gå ind på denne adresse http://www.steves-digicams.com/diginews.html
Se på prøvefotos fra de cammerarer du kunne tænke dig. Se især på billeder
fra legepladsen, ved det gule stativ har mange cam. en rød afsmitning i
kanten af det gule. (især er der mange 4 Mp cams der har denne afsmitning).
Se på billeder fra firmabygningen, prøv at læs de forskellige tekster, se på
tagstenene, hvormange korn i den blå himmel, og kik efter de tynde
ledninger.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 14-02-02 10:35

Hej Morten
Ja det er svært. Det vi skal vænne os til, med den digitale teknik, ja i det
hele med Pcèr .
Er at udviklingen går så stærkt, at der næsten kommer nye modeller med bedre
ydelse inden vi er kommet igennem brugsanvisningen, på det vi lige har købt.
Derfor køb et kamera som har de muligheder du er tilfreds med her og nu.
F.eks. optisk zoom. God lysstyrke og god optik. f.eks. 3,2 mega pixel som er
stort nok til fine prints op til 18x24cm.Hvis du ikke er en ørn til pcèr og
digikamera så køb i en forretning i nærheden af hvor du bor. Der går altid
"ged" i et eller andet i starten, og de få hundrede kroner du skal betale
mere hos den lokale fotohandler, er som oftest givet godt ud. Du kan roligt
købe en model der kom på markedet for nogle måneder siden og går du efter de
gode mærker f.eks. Nikon-Canon -Fuji-kodak-m.fl. så går det aldrig helt
galt. Derfor tænk ikke mere, spurgt ned og køb det bedste "her og nu tilbud"
Og kom igang med at lave en masse billeder.
Til sidst vil jeg da lige nævne at du måske kunne have fordel af at købe et
sæt med printer og digitalkamera Hp- har tilbud på dette. Hvis du altså har
Pc`til rådighed.
Det viser sig nemlig oftest, at ønsket om selv at kunne printe i
fotokvalitet i A4 kommer før du aner.
Hilsen og god fornøjelse.
Flemming Aagaard

Fra : Morten Nielsen

Dato : 14-02-02 19:53

On Thu, 14 Feb 2002 10:34:59 +0100, "Flemming Aagaard"
<flemmingaa@mail1.stofanet.dk> wrote:

>galt. Derfor tænk ikke mere, spurgt ned og køb det bedste "her og nu tilbud"
>Og kom igang med at lave en masse billeder.

Tak til dig og andre for goe' svar.

Jeg tror, at jeg går en tur ned til den lokale fotohandler på lørdag
og snakker lidt med ham.

Morten

- - - - - -
Ding, DONG, dynamolygte....

Fra : fido

Dato : 15-02-02 23:08

Hej

Jeg har også tjekket markedet ud, og det bedste - til mit behov - virker
umiddelbart som coolpix 775, den har stort set det meste incl. optisk zoom,
og har fået kaanon anmeldelser på steves digicam. Men det er meget sjældent
man hører om det i grupperne - er det et skod kamera?? eller er det bare
meget nyt

[snip]

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 16-02-02 11:46

Hej fido
Coolpix 775 virker ok til prisen, men har måske allerede fra starten med
sine 2,1 mill pixel sat sig lidt imellem to stole.
hilsen
Flemming Aagaard