Superdrive
Fra : Claus Christiansen

Dato : 13-02-02 20:00

Ja selv om jeg ikke bor i Esbjerg så har jeg et Imation Superdrive. Nu er
der opstået det problem at jeg ikke kan læse disketter (fra pc) som jeg har
kunnet tidligere.

Når jeg indsætter diskette kommer besked om at denne ikke kan læses og skal
formateres.

Hvad kan jeg gøre?

iMac 333 96mb ram, sys 9.2.2dk

På forhånd tak for hjælpen (håber jeg)

Claus og iGor iMac

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-02-02 21:47

Claus Christiansen <clafisk@mac.com> wrote:

> [...]
> har kunnet tidligere.
>
> Når jeg indsætter diskette kommer besked om at denne ikke kan læses og

He-he, nu er det måske mig der skal lege ekspert. Jeg tror desværre,
ofte det er et problem at få et SuperDisk-drev til at læse pc-disketter.
Jeg har kun meget sjældent haft brug for det, men jeg mener også, jeg
tit havde problemer. Erik Aalund, der er eks-iMac-ejer her fra Esbjerg
klagede også tit over det.
De eneste to ting, jeg har kunnet finde på er at udfase
disketter og finde alternative måder at overføre filer på. Det kan være
via netværk eller e-mail. Hvis det ikke er muligt, har jeg læst
disketterne på min gamle PowerBook 5300cs og derfra overført dem via
netværk til min iMac.
Men det lyder som om, dit drev tidligere har kunnet læse
pc-disketter. Har du ændret noget i din opsætning, eller er der noget
nyt med disketterne? Er det alle disketter, den ikke kan læse, eller er
det kun nogle få?
Har du prøvet at formattere disketterne i SuperDisk-drevet, før
du bruger dem på pc? Måske kan det læse pc-disketter, det selv har
formatteret.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Michael Holm

Dato : 13-02-02 22:51

Henrik Münster <muenster@esenet.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har kun meget sjældent haft brug for det, men jeg mener også, jeg
> tit havde problemer. Erik Aalund, der er eks-iMac-ejer her fra Esbjerg

jeg har det nu omvendt, på jobbet har vi 10 imac'er med lacie diskette
drev, til de studerende, og når de har problemer med at deres
pc-disketter ikke vil læses af lacie'erne, så funker de næsten altid på
mit imation Superdrive.... (her plejer jeg at holde en lille
reklame-tale for den studerne og brokke mig over de dårlige/billige
laciedrev
men det hjælper jo desværre ikke Claus

Men vil også opfodre ham til at formatere dem i DOS-format via
superdiskdrevet.....

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk