Mindre laserprinter
Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-02-02 22:58

Jeg er på jagt efter en laserprinter i 3000 kroners klassen.
Foreløbigt står valget mellem:

HP LaserJet 1200
Lexmark E320
Brother HL-1440

Er der nogen der har erfaringer med ovenstående under Mac OS 9 og X?

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-02-02 23:26

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> [...]
> Lexmark E320
> Brother HL-1440
>
> Er der nogen der har erfaringer med ovenstående under Mac OS 9 og X?

Uden at kende de enkelte printere, vil jeg godt sige hvad jeg sidst
sagde da vi skulle koebe printer paa pinden.

Koeb en HP

Det vil jeg ogsaa godt sige til dig - saa kan du printe. Altid.
Allevegne.

Jvf http://computers.cnet.com/hardware/0-2375165-404-5196150.html er
OS 8.6 og fremefter understoettet for HP1200.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-02-02 23:46

In article <kkd6za1gnm.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Koeb en HP
>
> Det vil jeg ogsaa godt sige til dig - saa kan du printe. Altid.
> Allevegne.

Postscript + IP printning er endnu vigtigere, men HP'en har vist begge
dele.

<icq:131382336>

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-02-02 00:31

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Postscript + IP printning er endnu vigtigere, men HP'en har vist begge
> dele.

Hvis du med IP mener netværk, så er det ekstraudstyr.

Det viser sig ved nærmere eftersyn, at Brother'en ikke har postscript,
så den er ude af billedet.

Jeg har fundet HP'en til ca. 3400 og Lexmark'en til små 3000, så det
er ikke prisen der gør den store forskel.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-02 00:40

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Jeg har fundet HP'en til ca. 3400 og Lexmark'en til små 3000, så det
> er ikke prisen der gør den store forskel.

Der er en printerdriver til HP1200 med OS X som standard.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-02 00:53

In article <m3k7tinuq8.fsf@gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Hvis du med IP mener netværk, så er det ekstraudstyr.

Ikke nødvendigvis hvis printeren undestøtter LPR kan man altid tilføje
en billig parallelport->ethernet printserver hvis der er behov.

> Jeg har fundet HP'en til ca. 3400 og Lexmark'en til små 3000, så det
> er ikke prisen der gør den store forskel.

Jeg kender ikke printerne men jeg ville selv vælge HP'en - på edbpriser
kan den fås til 3242kr

<icq:131382336>

Fra : Torben Hansen

Dato : 16-02-02 09:33

Denne HP LaserJet 1200 er altså ikke en netværksprinter? Hvad koster det
som "ekstra udstyr"? Har nogen den pris, eller kan noget andet så langt
bedre betale sig hvis det skal være en netværksprinter?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-02-02 12:49

In article <1f7nytw.5uagngyn0oaoN@[192.168.1.6]>,
tsh@gameon.dk (Torben Hansen) wrote:

> Denne HP LaserJet 1200 er altså ikke en netværksprinter? Hvad koster det
> som "ekstra udstyr"?

Den fås i to udgaver: én med ethernet til godt 5000kr og en uden til
knap 3500kr. Som Martin har forslået, kan den uden on-board ethernet
komme på ethernet ved køb af en printserver som fås fra ca 500kr og
opefter.

> Har nogen den pris, eller kan noget andet så langt
> bedre betale sig hvis det skal være en netværksprinter?

<http://www.edbpriser.dk>

<icq:131382336> Lejlighed søges i KBH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-02 00:33

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Postscript + IP printning er endnu vigtigere, men HP'en har vist begge
> dele.

Ikke til den pris. En PostScript licens er ikke helt billig.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-02-02 00:50

In article <kkr8nqgtrt.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Ikke til den pris. En PostScript licens er ikke helt billig.

Om det er ægte adobe postscript er ikke afgørende, det vigtige er at den
har PS emulering så enhver PS driver kan bruges - I dag har selv 1200
modellen fra HP med USB og paralleport PS-L2 emulering (jeg ved ikke om
der er tale om Adobe PS)

<icq:131382336>

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-02-02 01:01

> [...]
> har PS emulering så enhver PS driver kan bruges - I dag har selv 1200
> modellen fra HP med USB og paralleport PS-L2 emulering (jeg ved ikke om

....og sammen med en billig Edimax pocket printerserver til lidt over kr.
500,- kommer den på netværket.

Martin

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-02-02 01:14

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Ikke til den pris. En PostScript licens er ikke helt billig.

Er det derfor det altid hedder Postscript emulering på de små
printere?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 13-02-02 01:31

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Er det derfor det altid hedder Postscript emulering på de små
> printere?

Det er formentlig en klon, ja.

Ghostscript skulle vist give ret godt i den afdeling.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-02-02 23:06

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Er det derfor det altid hedder Postscript emulering på de små
> printere?

Ja, sandsynligvis. Brother kalder vist deres for "BrotherScript".

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : Jens

Dato : 14-02-02 10:43

> Ja, sandsynligvis. Brother kalder vist deres for "BrotherScript".

Er der nogen der ved om Brother 1450'eren kører med postscript-emulering?

/jens

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-02-02 01:01

Jens <webdezign@ofir.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om Brother 1450'eren kører med postscript-emulering?

Iflg. deres (Brothers) danske hjemmeside har 1450'eren brotherscript (PS
emulering). Mine erfaringer med en Brother 2400Ce farvelaserprinter og
Brotherscript er positive - der er ingen forskel i forhold til "ægte"
Adobe PS.

Pas iøvrigt på - der findes også en 1250'er, som ikke har PS emulering.

Martin

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-02-02 23:56

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Er det derfor det altid hedder Postscript emulering på de små
> printere?
Postscript® er faktisk et registreret Adobe varemærke.

Og for brugere af grafisk software kan forskellen på PS-emulering og
Adobe Postsript® i en printer være særdeles stor.

Preben
--
Numquam erro - umquam si errem, infitier.

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 13-02-02 01:07

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Går efter Brother, der er driver til OS X.

glenn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-02-02 23:12

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> writes:

> Jeg er på jagt efter en laserprinter i 3000 kroners klassen.
> [...]

Jeg kender ikke de enkelte modeller, men stod jeg selv over for et
frit valg, ville jeg vælge HP.

Sidst jeg købte en printer til hjemmebrug var det en Brother af en
art, og den har irriteret mig nogle gange: Svært at hitte rede i
Brothers driver-bibliotek, ingen OSX-driver, ustabil opførsel og klame
websider. Desuden larmen den af helvede til. Jeg har dårlig karma over
Brother og synes de skulle holde sig til at lave symaskiner.

-j

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-02-02 01:01

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Brother HL-1440

Er der nogen der kan fortælle om Brother printerne kan stå tændt i
sleepmode uden at larme, eller skal den tændes hver gang, hvis man vil
undgå blæserlarm.

Martin

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-02-02 11:23

mb@talent.dk (Martin Bredthauer) writes:

> Er der nogen der kan fortælle om Brother printerne kan stå tændt i
> sleepmode uden at larme, eller skal den tændes hver gang, hvis man
> vil undgå blæserlarm.

Min - i øvrigt ganske larmende Brother HL1050 eller 1250 - er ganske
stille når den sover.

-j

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 18-02-02 22:31

> [...]

> Lexmark E320
> Brother HL-1440
>
> Er der nogen der har erfaringer med ovenstående under Mac OS 9 og X?

Ikke her, men jeg har erfaring med HP generelt.

Jeg arbejder i en afdeling vi populært kalder "Kan du ikke lige ..."
afdelingen. Eller "Ad-Hoc Thomas".

Jeg har printet over 490.000 sider på en HP LaserJet 4p og har lige fået
en ny HP LaserJet 4x00, der den første uge kørte 7500 sider.

Kort sagt ... jeg kan kun anbefale HP printere

Mojn, Thomas

PS: Jeg fraråder i øvrigt på INGEN måder andre mærker, jeg har bare
dejlige erfaringer med HP :)

--
What goes: Clip clop, clip clop, clip clop, bang
bang, clip clop, clip clop, clip clop?

An 'Amish' drive-by shooting

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 18-02-02 23:27

engineering@boelskifte.dk (Thomas Boelskifte) writes:

> Kort sagt ... jeg kan kun anbefale HP printere

Ok, efter mange lovprisninger har jeg besluttet mig for at købe en HP
1200, når en gang Zitech altså får dem på lager igen...

Fra : Thorfinn

Dato : 21-02-02 11:49

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote in message news:<m34rkezasm.fsf@gen-v.net>...

> Ok, efter mange lovprisninger har jeg besluttet mig for at købe en HP
> 1200, når en gang Zitech altså får dem på lager igen...

ifølge listen skal de have: 3675 kr inkl. moms
det er lige 475 kr mere end hvad jeg har set den i nogle netbutikker.
Valget er dit.

mvh
Sebastian

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 21-02-02 14:42

thorfinn@forum.dk (Thorfinn) writes:

> ifølge listen skal de have: 3675 kr inkl. moms
> det er lige 475 kr mere end hvad jeg har set den i nogle netbutikker.
> Valget er dit.

475 minus porto mm. eller? Jeg synes ikke de ca. 10% gør den store
forskel for mig, i forhold til at jeg kender firmaet jeg køber fra.

I øvrigt har Zitech dem ikke på lager før midt-sidst marts