Kontrol over "Nyt vindue"
Fra : Michael Jensen

Dato : 12-02-02 22:03

Hej Gruppe!!

Jeg ville høre om der er nogen der ved om man i ren html eller igennem FP
kan bestemme et "destinationsvindues" størrelse og indhold? Lidt mere
konkret kunne det være et billede jeg via et link godt vil have vist i et
vindue med en bestemt størrelse. Endvidere kunne jeg godt tænke mig at man
kunne lave det som et "rent" vindue, altså uden værktøjslinier eller
lignende, som jo automatisk kommer med hvis man vælger "Åbn i nyt vindue" i
FP. Håber nogen har en god (og nem) løsning!

Med venlig hilsen

Michael Jensen

Fra : jopa

Dato : 12-02-02 22:38

"Michael Jensen" skrev
> Jeg ville høre om der er nogen der ved om man i ren html eller igennem FP
> kan bestemme et "destinationsvindues" størrelse og indhold?

Hej

Prøv at kigge ind her www.jp-web.dk og tryk på Gæstebog.
Hvis det er sådan noget lignende (pop up) findes der masser på nedenstående.
..

Håber det er ok Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-02 23:04

Tue, 12 Feb 2002 22:03:08 +0100, skrev "Michael Jensen"
<mjensenFJERN@pedal.dk>:

>Jeg ville høre om der er nogen der ved om man i ren html eller igennem FP
>kan bestemme et "destinationsvindues" størrelse og indhold?

Du kan ikke lave det direkte i FP.

Smid billedet ind på en htmlside som baggrundsbillede, hvis der
kun skal være billedet.

Link så til det:

"window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
)">Gå til Link</a>

Skal stå på en linje.

Indsæt det i htmlvisning, der hor linket skal stå på siden.
--
med venlig hilsen

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-02-02 00:53

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message >

> "window.open('','popup', 'width=300,height=320,left=0,top=0,'
> )">Gå til Link</a>

Tak for det Knud, det var lige nøjagtig som jeg gerne ville have det!

Jeg var godt nok forbi din side og kigge lidt, men det jeg fandt var noget
der involverede scripts, men dette her er da meget nemmere!! Jeg har dog
valgt bare at linke direkte til billedet da det virker lige så fint. Så må
man bare leve med den hvide baggrund.........Eller må man? Kan man i samme
linie indsætte en eller anden ting der fortæller hvad baggrundsfarven i
popup-vinduet skal være? Det kunne være rigtigt godt! Eller en måde hvorpå
størrelsen bliver automatisk styret af billedets størrelse??? Det er nok at
håpe på lidt meget, men man har jo lov at spørge (og håbe!).

Med venlig hilsen

Michael Jensen

PS: Findes der forresten en måde at undgå de "trælse" tegn man får ved at
klippe og klistre herfra og ind i frontpage? Det er irreterende altid at
skulle sidde og lave > og <'erne om........

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-02 01:30

Wed, 13 Feb 2002 00:52:44 +0100, skrev "Michael Jensen"
<mjensenFJERN@pedal.dk>:

>Jeg var godt nok forbi din side og kigge lidt, men det jeg fandt var noget
>der involverede scripts, men dette her er da meget nemmere!!

Den løsning er nu også med, på
<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/webhjaelp/popup/popup5.htm>.

> Jeg har dog
>valgt bare at linke direkte til billedet da det virker lige så fint. Så må
>man bare leve med den hvide baggrund.........Eller må man?

Ja, hvis det skal være rimelig nemt.

> Kan man i samme
>linie indsætte en eller anden ting der fortæller hvad baggrundsfarven i
>popup-vinduet skal være?

Kun med et langt og indviklet javascript, det nemmeste er at lave
en ny side til hvert billede, såfremt du sætter det som
baggrundsbillede, så undgår du helt hvide kanter.

>PS: Findes der forresten en måde at undgå de "trælse" tegn man får ved at
>klippe og klistre herfra og ind i frontpage? Det er irreterende altid at
>skulle sidde og lave > og <'erne om........

Den er jeg ikke lige med på, hvad du mener.

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-02-02 01:41

> Den er jeg ikke lige med på, hvad du mener.

Jo, jeg mener såmænd at hvis jeg kopierer en bid fra dit svar som det her:

Så ender det med at se sådan ud når jeg indsætter det i frontpage:

&lt;a href="link.html"

På den måde..............

Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-02-02 01:55

Wed, 13 Feb 2002 01:40:43 +0100, skrev "Michael Jensen"
<mjensenFJERN@pedal.dk>:

>Så ender det med at se sådan ud når jeg indsætter det i frontpage:
>
>&lt;a href="link.html"

Det gør det nu ikke i min FP 2002, men jeg bruger ikke FP ret
meget, så der er måske en mere erfaren med FP, der kan svare på,
hvorfor den gør det.

Fra : Andreas Paasch

Dato : 14-02-02 03:43

Smid din kode forbi notepad .... og dernæst i FP, så er det fikset.

Fra : Michael Jensen

Dato : 15-02-02 00:39

"Andreas Paasch" <Andreas@Paasch.Net> wrote in message
> Smid din kode forbi notepad .... og dernæst i FP, så er det fikset.

Takker for forslaget, det vil jeg da prøve.........

Michael Jensen