Stofanets politik for opdatering af nyheds~
Fra : Palle Justesen

Dato : 12-02-02 20:01

Gentagne gange har jeg har jeg undret mig over forsinkelsen på Stofanets
opdaterning af nyhedsgrupperne. Når jeg afsender et indlæg, meddeler min OE
at der kan gå lidt tid inden indlægget registreres på nyhedsserveren. Og det
må jeg sande - der kan gå timer !!!!

Tilsidst blev det mig en kende for 'træls'. Efter en time havede jeg stadig
ikke set mit eget indlæg optræde på nyhedserveren. Jeg loggede mig derfor
ind på samme gruppe med min get2net-forbindelse - og tro mig : mit eget
indlæg var ikke alene tilstede, men der var altså også allerede svaret på
det !!!!!!!!!!!

Jeg afbrød straks forbindelsen med get2net, loggede ind på STOFANET og
hoppede tilbage i gruppen - men NEJ, hverken mit indlæg eller svarerens var
synllige !!!!!!!!!!!!!!

Hvordan i 'hulen' skal det lykkes mig at føre en diskussion med en anden
nyhedsgruppebidrager, når forsinkelsen fra STOFANETS side er flere timer
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har jeg sat min OE forkert op, eller kan denne forsinkelse tilskrives
STOFANET ??

Venlig hilsen
Palle J.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 12-02-02 20:12

On Tue, 12 Feb 2002 20:01:12 +0100, "Palle Justesen"
>Har jeg sat min OE forkert op, eller kan denne forsinkelse tilskrives
>STOFANET ??

Sådan har det været i de sidste 3 år jeg har haft Stofa. Så det bliver
ikke bedre! Lev med det eller skift udbyder.

/Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 12-02-02 21:36

"Brian B. Christensen" <nope@nope.nope> skrev

> Sådan har det været i de sidste 3 år jeg har haft Stofa. Så det bliver
> ikke bedre! Lev med det eller skift udbyder.

Det kan anbefales at anvende news:sunsite.auc.dk som nyhedsserver til de
danske grupper (ikke binære). Stofanets server har ikke fungeret tilfredsstillende
i længere tid ad gangen i de 3 år, jeg har været kunde. Jeg har også ofte
oplevet de forsinkelser, du beskriver - f.eks. er de der lige nu...

En anden 'pudsighed' på Stofanets newsserver er i øvrigt, at man ikke kan
slette sine indlæg igen, hvis man af en eller anden grund skulle fortryde dem.
Tilsyneladende ignorerer serveren konsekvent cancel-anmodninger.

Erland

Fra : Palle Justesen

Dato : 13-02-02 14:31

"Erland Stig Bredgaard" <nospam@erlands.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i længere tid ad gangen i de 3 år, jeg har været kunde. Jeg har også ofte
> oplevet de forsinkelser, du beskriver - f.eks. er de der lige nu...

Mange tak.
Jeg var ganske uanende om gratis nyhedsservere uden for ens IP. Og det var
jo smertefrit at koble sig på. Skulle der være andre interesserede kan jeg
oplyse, at I blot skal gå ind under Funktioner/Konti og anføre
news.sunsite.auc.dk som NNTP-server.

Vh
Palle Justesen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 12-02-02 21:36

"Palle Justesen" <p.justesen@get2net.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvordan i 'hulen' skal det lykkes mig at føre en diskussion med en
> anden nyhedsgruppebidrager, når forsinkelsen fra STOFANETS side er

Jeg har også StofaNet og sådan har det desværre altid været.

Jeg bruger til alle grupper i dk - hierarkiet (på nær de binære) den
gratis danske nyhedsserver - sunsite.dk.
Der dukker mine indlæg som regel op i løbet af få minutter. Så min
anbefaling er at bruge sunsite.dk til disse grupper, eller måske en
anden gratis server der har disse grupper. StofaNet skal man ikke
forvente sig ret meget af.

Iøvrigt kan det nævnes at Stofanet har en nyhedsgruppe, hvor der også
er en af de personer der bl.a. arbejder med deres nyhedsserver - den
hedder news://telia.internet.stofa men kan vist nok kun findes gennem
news.stofanet.dk serveren.

mvh
Flemming

Fra : reggol

Dato : 13-02-02 09:41

"Palle Justesen" <p.justesen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
OE
> at der kan gå lidt tid inden indlægget registreres på nyhedsserveren. Og

Måske bliver det bedre pr. 1/3 (+ kr. 100,00 pr. måned)

Fra : Tony H. Reinkvist

Dato : 13-02-02 10:48

"reggol" <reggol@operamail.com> wrote in message news:3c6a26fc$0$89095
> Måske bliver det bedre pr. 1/3 (+ kr. 100,00 pr. måned)

Keep dreaming...

--
<------------------------------->
Tony H. Reinkvist

Aaahhhh. Først nu forstår jeg ingenting...

Fra : Allan Joergensen

Dato : 13-02-02 09:50

> [...]

> at der kan gå lidt tid inden indlægget registreres på nyhedsserveren. Og det

Det er lidt svært at sige præcist hvad der var galt, men efter lidt
voodoo og anden sort magi, så er tiden nu nede på omkring 30 sekunder.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Take my Worf, please!" - Data (The Outrageous Okana)

Fra : Erland Stig Bredgaar~

Dato : 13-02-02 14:16

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev

> Det er lidt svært at sige præcist hvad der var galt,

Det var måske en idé at få fundet ud af det?

> men efter lidt
> voodoo og anden sort magi, så er tiden nu nede på omkring 30 sekunder.

Hmm... betryggende...

Erland