ps2 vs com hvad er forskellen ?
Fra : Erik Nielsen

Dato : 12-02-02 14:50

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke lighedspunkter der på de to typer
stik (elektrisk)
- jeg vil gerne vide om feks. et tastatur med ps2 stik kan ombygges til com.
eller om der findes en adapter mellem de to typer ?
MVH
Erik.

Fra : Henning

Dato : 12-02-02 15:34

On Tue, 12 Feb 2002 14:50:02 +0100, "Erik Nielsen" <en.ran@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>- jeg vil gerne vide om feks. et tastatur med ps2 stik kan ombygges til com.
>eller om der findes en adapter mellem de to typer ?

Com... Hvad er com? Computer, com-port, commodore?
Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Erik Nielsen

Dato : 13-02-02 14:47

> Com... Hvad er com? Computer, com-port, commodore?
> Henning

tilsutningen til seriel port, også kaldet com porten,
har du hørt om der findens en adapter mellem ps2 og com ?
MVH
Erik

Fra : Jens jensen

Dato : 12-02-02 16:15

http://www.hardwarebook.net/connector/userinput/keyboardpc6.html
http://www.hardwarebook.net/connector/serial/serial9.html

> - jeg vil gerne vide om feks. et tastatur med ps2 stik kan ombygges til
com.
> eller om der findes en adapter mellem de to typer ?

http://www.hardwarebook.net/adapter/serial/mouseps2serial.html
det er kun til mus. så jeg tror ikke det kan lade sige gøre men prøv under
dk.teknik.elektronik gruppen
de ved mere om det end jeg gør
--
MVH Jens Jensen

Dark Helmet: How many assholes we got on this ship anyhow?
The Crew: YO!!!!
Dark Helmet: I knew it, I'm surrounded by assholes
Dark Helmet: Keep firing assholes!!

Fra filmen SpaceBalls.

May the Swartz be with you.

Jens Jensen.

Remove __NOSPAM__ i email.

Fra : Erik Nielsen

Dato : 13-02-02 14:54

< det er kun til mus. så jeg tror ikke det kan lade sig gøre

Jeg har faktisk også et tastatur med ps2.

Tak
MVH
Erik