2940 m Atlas10KII der går i stå under boot
Fra : HM

Dato : 12-02-02 10:34

Jeg har i et stykke tid kørt med en AHA 2940 UW og en
ældre Barracuda 4.3 G på scsi id 1, ny har jeg så prøvet
at tilføje en Atlas 10KII på scsi id 0, monteret på det yderste
af to stik på et 68 leder kable, når der tændes speeder atlas'en
op under et øredøvende spetakel, men går gradvist i stå, og
står helt stille når der nås til AHA controlleren under boot,
jeg har prøvet med forskellig id, samt terminering, samt en-
able spin-up etc etc. men den dør altid ud, kontrolleren "ser"
den skam, ja selv i windows ses den, der er bare ikke adgang
da disken jo står stille,.........

Jeg er SCSI begynder så hvis fejlen her er en "klassiker" så
håber jeg nogle har et par gode råd før jeg bruger endu
flere timer på mit fumleri

MVH

Henrik

Fra : John Heinrichsen

Dato : 12-02-02 23:35

"HM" <henrik-mahler@mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg er SCSI begynder så hvis fejlen her er en "klassiker" så
> håber jeg nogle har et par gode råd før jeg bruger endu

Hej Henrik.

Inden du går videre, må du sikre dig hvilket interface, din
disk kører med. Måske skal der en anden Controller (host adapter)
til, før det vil fungere. I værste fald kan du ødelægge både HD
og Controller, hvis det ikke passer sammen (mindes jeg at have læst
et eller andet sted).
Kig evt ind her:

http://www.maxtor.com/quantum/rios/data/sources/binary/f1ccfe04d7b9ff395b1d9579ccd467bd.pdf
- eller her:
http://scsifaq.org:9080/scsi_faq/scsifaq.html
- eller her:
http://www.scsilibrary.org/

John

Fra : HM

Dato : 13-02-02 08:25

Tak for de gode links, desværre er det vist disken der er itu

HM