Skærmstørrelse
Fra : Hans-Henrik Husen

Dato : 11-02-02 22:14

Hej! Jeg planlægger at købe et nyt system med den nyeste processor (2 ghz,
P-IV)og et GeForce 3 Ti-500 samt en 19 tommers skærm (Dell 8200 systemet).
Er der nogle problemer med at vælge 19 tommer (rent grafikmæssigt)?
Ja, jeg kunne godt vente på de nye grafikkort - men det kan man sige hele
tiden, og jeg bliver ikke yngre! Inden jeg bruger de 15-20.000 kr, er der
nogle gode forslag til et bedre grafikkort (der allerede er i handlen)?

Med venlig hilsen
Hans-Henrik

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-02-02 23:59

Hans-Henrik Husen wrote:

> [...]
> tiden, og jeg bliver ikke yngre! Inden jeg bruger de 15-20.000 kr, er der
> nogle gode forslag til et bedre grafikkort (der allerede er i handlen)?

Grafikkort: Jeg ville selv vælge et Radeon 8500
Gennerelt: Jeg ville vælge noget andet end Dell!

Ifgl. mine erfaringer er Dell og så heller ikke mere. Man får mere for
pengene og ofte bedre kvalitet ved at købe hos en af de bedre PC
forhandlere som selv bygger deres maskiner, der er mange at vælge
imellem men et par muligheder kunne værre:

Zitech
Uniteam
Midtdata

Eller tag en tur på det nærmerste edb strøg - i København er det
Falkoner Alle og køb en maskine der.

Mvh

Bruno

Fra : TBC

Dato : 12-02-02 16:45

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Uniteam
> Midtdata
>
> Eller tag en tur på det nærmerste edb strøg - i København er det

Det vil jeg nok også sige. Det er rigtigt nok nemmere blot at bestille en
komplet Dell maskine, men hvis man selv sammensætter sin konfiguration
undgår man det "svageste led" i det komplette system. Når jeg har set Dell
reklamer eller tilsvarende, har der altid været sparet et eller andet sted
der har gjort at jeg personligt har vraget konfigurationen ifht hvad jeg
selv kan sammensætte til lignende eller billigere pris, som ville give bedre
overall ydelse. Sammensætter du selv har du altid i endnu højere grad
mulighed for at sammensætte et system af komponenter der er af den
allerseneste generation eller en billigere producent. (til eks et Audigy
lydkort istedet for Soundblaster Live, eller en billigere producent af
grafikkort)

Til eksempel sammensatte jeg et system der i spil ydelse er tilsvarende mit
eget, blot med Dell Dimension 8200 core, det kostede 30,519 kr. Hos Shg
kostede et selvstøbt system med samme spil ydelse (og alle komponenter incl
kabinet, mus, køler og alt andet tingeltangel man også ville få med dell
pakken) ca 23400 kr (deres forbandede "læg computer i kurv var nede ellers
kunne jeg have posted alle komponenterne).
Men lad mig blot sige at med systemset fra f.eks SHG var der faktisk mange
kvalitetsprodukter som f.eks brændere fra Plextor, 21" skærm fra Sony, osv.
(Det var med XP 1900 & KT266A som core)

TBC

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-02-02 00:20

TBC wrote:

> [...]
> selv kan sammensætte til lignende eller billigere pris, som ville give bedre

Præcis. Fx. pisser det mig af at de har så travlt med at reklamere for
"billige" Pentium 4 maskiner når de fylde gemen SD RAM i dem er det da
let at få prisen ned.

Man behøver ikke engang selv at sammensætte en maskine, går man ind i en
ordentlig computerbutik (Nej ikke Fona/Fredgaard/Computer City el.
lign.) og fortæller dem man har XX.XXX.- til en computer der skal kunne
A, B og C så vil de med garanti komme med et godt tilbud.

Og Dell's flotte on-site garanti kan man altså sagtens købe sig til
mange steder, men helt ærlig hvor ofte går PC'ere i stykker og i vore
dage er der endda altid 2 års garanti.

Dell har ikke skåret mellemmanden væk for at gøre maskinerne billigere,
men for at tjene flere penge.

Mvh

Bruno

Fra : Thomas

Dato : 12-02-02 08:51

"Hans-Henrik Husen" <hh.husen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tiden, og jeg bliver ikke yngre! Inden jeg bruger de 15-20.000 kr, er der
> nogle gode forslag til et bedre grafikkort (der allerede er i handlen)?

Jeg holder også på Radeon 8500 til grafisk brug. Jeg har ingen erfaringer
med Dell stationære maskiner, men deres bærbare har jeg gode erfaringer med.
SVJV er der også noget onsite garanti på de fleste af deres maskiner, og det
er jo ikke så ringe endda.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Peter Jensen

Dato : 12-02-02 15:25

"Hans-Henrik Husen" <hh.husen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej! Jeg planlægger at købe et nyt system med den nyeste processor (2 ghz,
> P-IV)og et GeForce 3 Ti-500 samt en 19 tommers skærm (Dell 8200 systemet).

Rigtig god ide
Som det allerede er nævnt så er Radeon kortet et godt alternativ, men
har selv lutter gode erfaringer med TI-500 og en 19" skærm.

Dell's systemer har jeg kun ros til!
Har længe kørt med deres small form factor maskiner på arbejdet,
og jeg har selv lige fået bevilget en
4400 (ddr-ram) maskine - den er helt fantastisk. Og de 3 års
onsite service er bestemt også værd at tage med.

Skynd dig at få den bestilt !
--
Peter J