Afmontering af køler
Fra : Arcana

Dato : 11-02-02 20:57

Jeg har købt en ny processor (Athlon 1G), men jeg er lidt nervøs for at
beskadige mit mobo når den gamle Duron skal fjernes. Jeg har sat en masse
processorer i NYE mobo's, men jeg har aldrig før prøvet at afmontere en
køler.

Det var umuligt at presse fjederen ned med en skruetrækker, så jeg var lige
ved at tage en papegøjetang og vride fjederen af, men det syntes jeg
alligevel ikke jeg ville, da det kom til stykket.

Tips og tricks modtages med kyshånd.

/arcana

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-02-02 21:41

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message
> [...]
> beskadige mit mobo når den gamle Duron skal fjernes. Jeg har sat en masse
> processorer i NYE mobo's, men jeg har aldrig før prøvet at afmontere en

Heller ikke mig....men jeg frygter det. (der er 3 klips på min)

> [...]
> ved at tage en papegøjetang og vride fjederen af, men det syntes jeg
> alligevel ikke jeg ville, da det kom til stykket.

Jeg tror du skal passe meget på med at vride den af. Egentlig skal du slet
ikke røre ved køleprofilet, dor vis det vrides for meget, bliver trykket
skævt på kernen og .... *knas* Derudover kan du være næsten endnu mere
uheldig og knække den lille plastic tap på selve processor soklen. Det gør
det bestemt ikke let at montere køleren igen.

> Tips og tricks modtages med kyshånd.

I AMD's monterings vejledning står der. "...reverse the installation
procedure."
http://www.amd.com/products/cpg/athlon/pdf/23986.pdf

Pres _kun_ på klipsen med en god stor skruetrækker. Det er den måde det skal
virke på. Jeg tror tricket er god tålmodighed og forsigtighed. Held og lykke
med det.

- Lars

Fra : Arcana

Dato : 11-02-02 21:51

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> skrev i en meddelelse

> I AMD's monterings vejledning står der. "...reverse the installation
> procedure."

Hehe, ja, typisk taiwan-brugsvejledning.

> [...]
skal
> virke på. Jeg tror tricket er god tålmodighed og forsigtighed. Held og

Ja, jeg må vel te'ed så... Tak for hjælpen.

/arcana

Fra : Arcana

Dato : 12-02-02 11:00

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.DOT.com> wrote in message

> [...]
skal
> virke på. Jeg tror tricket er god tålmodighed og forsigtighed. Held og

Tricket er at trykke fjederen ned, og samtidig (tungen lige i munden) vride
fjederen ud med en anden skruetrækker med afsæt på køleribberne.

/arcana