Marabou kan dræbe din hund - Artikel i BT
Fra : Lars hult

Dato : 11-02-02 09:49

I denne artikel i BT, http://www.bt.dk/Forside.pl?c=left&aid=87694 , står
der at chokolade er giftigt
for hunde, vil det sige at man ikke må give sin hund et stykke af sin mars
bar el.lign.?

Det sjove er at de fleste hunde elsker chokolade, dog er der en af vores
hunde, som ikke bryder sig specielt om det
og det er første gang jeg har mødt en hund som ikke ville spise Chokolade.
Gad vide om den har fået af vide som hvalp at det er giftigt.

Vi havde en gang en puddel der åd en hel pakke pålægschokolade, han
overlevede dog med en dårlig mave til følge.

hilsen Lars

Fra : Christian Andresen

Dato : 11-02-02 10:14

"Lars hult" <lhu@codan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der at chokolade er giftigt
> for hunde, vil det sige at man ikke må give sin hund et stykke af sin mars

Jeg vil mene at der basal viden at chokolade er giftigt for hunde.
Jeg mener dog at det er et stof i kakao'en.

> [...]

> Vi havde en gang en puddel der åd en hel pakke pålægschokolade, han
> overlevede dog med en dårlig mave til følge.

Der er ikke ret meget kakao (hvis noget) og dermed heller ikke ret meget at
det farlige stof, i pålægschokolade.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Lars hult

Dato : 11-02-02 12:54

> Jeg vil mene at der basal viden at chokolade er giftigt for hunde.

Hhhhhmmmmm jeg må ha' sovet i timen, for jeg har haft hund siden jeg var 3
år gl og erindrer ikke jeg har hørt det før.

Kom iøvrigt i tanke om at det ikke var en pakke pålægschokolade, men mit
påskeæg og jeg var ikke særlig gammel og meget ked af det .

hilsen Lars

Fra : Marlene

Dato : 11-02-02 13:20

Lars hult <lhu@codan.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ihO98.39$eP.4484@news.get2net.dk...

> Hhhhhmmmmm jeg må ha' sovet i timen, for jeg har haft hund siden jeg var 3
> år gl og erindrer ikke jeg har hørt det før.

Nej, det har jeg nu heller ikke - andet her i gruppen. Jeg er også vokset op
med hunde, og jo, de har da fået chokolade, men har aldrig fået det dårligt
af den grund. Men det er naturligvis rart at vide.

Mvh. Marlene.

Fra : Netking

Dato : 11-02-02 19:12

"Christian Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en meddelelse

> "Lars hult" <lhu@codan.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg vil mene at der basal viden at chokolade er giftigt for hunde.
> Jeg mener dog at det er et stof i kakao'en.

Det er stoffet "theobromid" som er giftigt, og som virker forgiftende på
hunden. Dog skal hunden spise rimlig store mængder chokolade, før egentlig
dødsfald vil forkomme.

VH
John
www.nethundeguiden.dk

Fra : Annika

Dato : 05-04-02 09:40

Hvad er hundechokoladerne egentlig lavet af??
Går ud fra at det er uden theobromid.

Og hej forresten..
Nu lille "lurer" herinde i gruppen, da jeg er blevet hundesyg, men desværre
ikke må have dyr her :(

Annika
http://annika.dk