Problemer med win2000/counter-strike
Fra : Robin Damsgaard Lars~

Dato : 24-01-01 14:25

Hey...
Jeg har et lille problem. Hver gang jeg spiller counter-strike i OpenGL
mode, crasher min comp inden for x antal minutter under Win2000. Det er
irriterende, for det er næsten det eneste spile jeg gider spille lige for
tiden. Jeg har en mistanke om problemet ligger omkring grafikkortet og
driveren, men jeg har prøvet en del forskellige drivere uden held. Hvis
nogen havde en et forslag, ide eller en webpage jeg kunne tjekke, ville det
bare kanon.

Jeg kører desuden også med win98 på samme maskine, dog installeret på andet
drev. I win98 kører counter-strike sådan set som det skulle med 6.31
drivere. I win2000 kører det mere stabilt m.h.t. frames, men crasher altså
efter et stykke tid.

Min config.
AMD Athlon 700 MHz (den gamle): Ikke overclocket
GA-7IX bundkort: AMD chipset, f4a BIOS, AMD AGP 5.21 driver, AMD EIDE 1.32
driver,
Creative GeForce 256 Pro 32 MB DDR: nVidia's 6.31 driver (har prøvet med
6.18, 7.17, 5.30, 5.22), ikke overclocket
256 MB RAM PC 100: ved ikke hvad mærke
Promise ATA/100 IDE controller
SpeedStream 3010 TDC ADSL adapter
D-Link DFE-530TX PCI Fast Ethernet Adapter

Kan der måske være noget galt i min sammensætning af hardware? Er det næsten
umuligt at få win2000 til at køre ordentligt med spillet Counter-strike? Jeg
kender flere med vidt forskellige problemer med at køre counter. En starter
f.eks. kun counter op hver 3. gang, en crasher ligesom mit, en kan
simpelthen ikke starte det.
--

ReGaRdZ
FoLmEr

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 24-01-01 14:40

Robin Damsgaard Larsen wrote:

> Er det næsten umuligt at få win2000 til at køre ordentligt med spillet
> counter-strike?

Der skal tilføjes/rettes noget i din registreringsdatabase.

Du kan bare sige til, så skal jeg nok maile den til dig.
--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

UIN : 6961994

Fra : Alexandre

Dato : 24-01-01 17:13

Jeg har win2k, og spiller CS uden problemmer .
hilsen
Alex. [IKS]Ikarus

Fra : Kole

Dato : 24-01-01 17:17

> Jeg har win2k, og spiller CS uden problemmer .
> hilsen

Rart at vide... Det hjælper dog ikke på mandens problem... Men udover det:
jeg spiller også CS uden probs under w2k...

Mvh

Kole

Fra : Robin Damsgaard Lars~

Dato : 24-01-01 19:03

Du har ret. Det hjælper mig ikke ret meget at vide, at jeres konfiguration
kører som den skal. Det, der kunne hjælpe, var måske hvis i skrev, hvad I
har i jeres maskiner. Det kunne da være rart at vide, hvad man skal gå efter
at få næste gang.

BTW jeg har fået mit til at køre ordentligt uden crashes...

--

ReGaRdZ
FoLmEr

Fra : Duck Trucks Inc.

Dato : 24-01-01 22:42

> BTW jeg har fået mit til at køre ordentligt uden crashes...

Måske du ville afsløre hvad du gjorde??

--
Duck

Fra : Alexandre

Dato : 24-01-01 22:52

min config:
www.Imaginere.dk/oc

Fra : Robin Damsgaard Lars~

Dato : 24-01-01 23:26

Nå, ja, selvfølgelig... Det var bare en lille reg-fil, der skulle køres. Den
ændrer nogle indstillinger omkring Windows' memory management. Jeg kan
personligt garantere for det virker.

Mail mig, hvis det har interesse...

--

ReGaRdZ
FoLmEr

Fra : Christopher Tomas

Dato : 25-01-01 10:18

Hej jeg har også haft problemer med mit GeForce... det viste sig at det ikke
var så glad for at dele irq med 4 andre... det resulterede i crashes i alle
mulige programmer... min løsning var at gå ind i enhedhåndteringen (Device
Manager) og ind i computer og ændre driveren til "standard pc" istedet for
"aspi..." nu bruger den irq indstillingerne fra bios og det er meget
stabilt...Windows vil efterfølgende installere dine enheder påny, så du skal
nok genstarte. du kan alternativt hvis du skal geninstallere Win2k så trykke
F5, ikke F6, når den spørger om du har alternative drivere til SCSI, Raid
osv... der vil så komme en skærm hvor du skal vælge standard pc. herefter
vil den ikke bruge Aspi mere...
Jeg har også forsøgt med mange forskellige drivere, men alle var ustabile,
så jeg tror vi har samme problem...

Stoffer

Fra : Ejvind Toft

Dato : 25-01-01 12:48

JEg tror jeg måske kan hjælpe jer. Mange af de forsøg i har gjort med
drivere i windows 2000 har sikkert været med alm. beta drivere. Gå ind på:
http://www.tweakup.dk/ og ind under drivere og hent den der hedder 6.62
WHQL. En whql driver er signeret af microsoft og kører derfor meget mere
gnidningsfrit end alm. beta drivere. JEg bruger selv udelukkende whql
drivere da jeg ved hvor mange problemer alm. beta drivere giver

--

->> S O U L W A L K E R <<-

Min config:

hardware:
asus cuv4x (via chipset)
creative labs anihilator Pro (geforce 256 med 32 mb ddr ram)
celeron 2 600

soundblaster live player 1024
192 mb ram

software:
Windows 2000 PRO
Via 4in1 4.28 beta men uden bus master (fås www.viahardware.com )
Nvidia beta 6.62 WHQL

Fra : Anders Nielsen

Dato : 26-01-01 11:08

Har du cl_himodels "1"? Det havde jeg og det gav lignende problemer. Nu har
jeg sat den til "0" og har ikke haft problemer i et par dage.